דרישה מקוממת מעובדים שמספקים שירות לאפל: להסכים לפיקוח מצלמות גם בבתיהם

עובדים בחברת טלפרפורמנס בכמה מדינות בעולם מתלוננים על דרישה מקוממת שנחתה עליהם מצד הנהלת החברה: להסכים להתקנת מצלמות שיפקחו אל עבודתם כשהם עובדים מהבית, להסכים לשיתוף של נתונים אישיים שלהם ושל בני משפחותיהם, כולל נתונים ביומטריים ● אפל טוענת שהדרישה לא הגיעה ממנה

פיקוח וידיאו תמידי גם בבית? צילום: BigStock

עובדים בכמה מדינות בעולם של חברת מוקדי שירות, המספקים שירות לאפל, התלוננו על כך שהתבקשו לאפשר התקנת מצלמות שיפקחו אל עבודתם כשהם עובדים מהבית.

עובדי חברת מוקדי השירות הגלובלית טלפרפורמנס (Teleperformance) בקולומביה, אחת הגדולות שאפל משתמשת בשירותיה, העלו טענות על חוזה חדש שהם נדרשים לחתום עליו, שלפיו הם מתירים לחברה לפקח עליהם באמצעות מצלמות מבוססות-AI שיותקנו בבתיהם ובאמצעות ניתוחי קול ומתירים גם אחסון נתונים על בני משפחותיהם, כולל ילדים.

לדברי עובדים בחברה, ההנהלה אמרה להם כי הלקוחות הם שדרשו את הפיקוח הנוסף כדי לשפר את האבטחה ולמנוע זליגת נתונים כשהם עובדים מהבית. גם אמזון ואובר הם לקוחותיה של טלפרפורמנס

אחד העובדים שעובד בחברה עבור אפל, סיפר בראיון ל-NBC News, כי "החוזה מאפשר פיקוח קבוע על מה שאנו עושים וגם משפחתנו. אני חושב שזה ממש גרוע. אנחנו לא עובדים במשרד. אני עובד בחדר השינה שלי, ואני לא רוצה מצלמות בחדר השינה שלי".

החוזה דורש מן העובדים להסכים להתקנת מצלמות וידיאו בבתיהם או במחשביהם, כשהן מכוונות למרחב העבודה שלהם, שיצלמו ויפקחו עליהם בזמן אמת. עוד הם נדרשים להסכים לפיקוח שעושה שימוש בניתוח וידיאו מבוסס כלי AI, שיכול לזהות חפצים סביב מרחב העבודה, כמו טלפונים סלולריים.

בנוסף, העובדים נדרשים להסכים לשיתוף הנתונים והתמונות הקשורים לילדים מתחת לגיל 18 שעשויים להופיע בווידיאו ובקולות המוקלטים, לספק נתונים ביומטריים, כולל טביעות אצבע ואפילו בדיקות פוליגרף.

לפי פרסום בגרדיאן, התוכנה של מרכז השירות סורקת את צילומי הווידיאו ומחפשת הפרה של כללי עבודה, ואז שולחת זאת למנהלים. העובדים נדרשים לסמן במערכת "מצב הפסקה" כדי לקום ממושבם ואף לספק הסבר לכך. עובדים אף נמצאים בסיכון להיות מתויגים כ"לא פעיל" אם הם לא משתמשים בעכבר או במקלדת לאורך זמן מסוים.

לפי הדיווחים, לעובדים נאמר על ידי המנהלים, שאם יסרבו לחתום על החוזה – הם יועברו מהחשבון של אפל, כלומר לא יוכלו לתת שירות לאפל.

חברת מוקדי השירות טלפרפורמנס משתמשת מחוץ לקולומביה בתוכנה שנקראת TP Cloud Campus, שמאפשרת עבודה מרחוק ביותר מ-19 שווקים, והיא כוללת גם כלי "AI כדי לפקח על מדיניות שולחן נקי ומרמה", המנתחים את זרם הווידיאו. החברה אפשרה לכ-240 אלף עובדים מכלל 380 אלף המועסקים שלה לעבוד מהבית באמצעות תוכנת TP Cloud Campus במדינות שונות, בהן הודו, מקסיקו והפיליפינים.

עובדיה באלבניה, גם אלה שמשרתים את אפל, התלוננו גם הם בפני המפקח על הגנת מידע ונתונים של המדינה על הצעות שקיבלו להתקין מצלמות וידיאו בבתיהם, מה שהוביל לכך שנאסר על טלפרפורמנס לפקח על עובדים מהבית במדינה.

דובר של חברת מוקדי השירות אמר ל-NBC News, שהחוזה החדש נועד להשיג  הסכמה לטווח של תסריטים כדי לציית לחוקי נתונים ופרטיות, תוך שהחבר מפתחת וממטבת כלים לטווח הרחוק לעבודה מהבית לטובת העובדים והלקוחות, ומשפרת את חוויית טלפרפורמנס בקולומביה הן עבור העובדים והן עבור הלקוחות , כאשר פרטיות וכבוד הם כגורמי מפתח בכל דבר שאנו עושים".

דובר של אפל הגיב לידיעה ואמר, כי החברה "אוסרת שימוש בווידיאו או בפיקוח מצולם על ידי הספקים שלנו, ווידאנו שטלפרפורמנס לא משתמשת בפיקוח וידיאו באף אחד מהצוותים שעובדים עבור אפל". עוד ציינה אפל, כי ערכה השנה ביקורת בטלפרפורמנס בקולומביהולא מצאה כל "הפרה מהותית בסטנדרטים המוקפדים שלנו", אך הוסיפה כי אנו חוקרים את כל הטענות ונמשיך להבטחה שכל אחד בשרשרת האספקה שלנו מטופל בהגינות ובכבוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים