נוטניקס ורד-האט קולעות בול בפוני ל- VMware

ענקיות ה-IT רוצות לספק ללקוחות הארגוניים נציב מילוט מפני ענקית הווירטואליזציה

בול בפוני. נוטניקס ורד-האט

הגבות לא הורמו כאשר לפני ימים אחדים רד-האט ונוטניקס הכריזו על שותפות – אסטרטגית, איך לא – שבמסגרתה הן יציעו לארגונים פתרון להקמת וניהול של יישומים מוטי ענן (קלאוד נייטיב) בסביבות מקומיות ובעננים היברידיים. המטרה של שיתוף הפעולה ברורה ומורכבת משש אותיות באנגלית: VMware.

ענקית פתרונות הקוד הפתוח וספקית הפתרונות לענן ההיברידי ולסביבות מרובות עננים מציעות יחדיו לארגונים טכנולוגיות, המאפשרות התקנה, תפעול משותף וניהול של Red Hat OpenShift ו-Red Hat Enterprise Linux עם פלטפורמת הענן של נוטניקס, כולל מערכת ההפעלה Nutanix AOS ושכבת הווירטואליזציה AHV. שתי החברות יראו האחת בפתרונות של השנייה כ-"פתרונות מועדפים".

"עוד ירייה ברורה נגד VMware"

אנליסטים הסבירו את המהלך כ-"עוד ירייה ברורה נגד המתחרה, VMware". נוטניקס ו-VMware מתחרות האחת בשנייה בכמה תחומים ומנהלים מכל אחת משתי החברות התנגחו לא מעט בעבר על איכות הפלטפורמה של השנייה. ב-2019 החליט דיראג' פאנדי, מייסד נוטניקס ומי שהיה אז מנכ"ל החברה, לנקוט עמדה ולהתייצב נגד VMware, שאותה הוא כינה "בריון". בכך הוא פצח במלחמת פוסטים, שהעילה לה הייתה קמפיין פרסומי שהעלתה נוטניקס ברשת. בקמפיין, נוטניקס קראה ללקוחות הארגוניים שלא לשלם על רכיבים וירטואליים, שכן הם יכולים לקבל תשתיות היפר-אחודות, ובתוכן את הרכיבים הווירטואליים, כגון הייפר-וייזור של נוטניקס – ללא תשלום נוסף.

VMware. צילום אילוסטרציה: BigStock

VMware. צילום אילוסטרציה: BigStock

בעקבות מסע הפרסום פנה סנג'אי פונן, שהיה אז סמנכ"ל התפעול של VMware, ללקוחות נוטניקס שהשתתפו בקמפיין וכתב להם: "רציתי לעדכן אותך כי שמך ושם החברה שלך מנוצל ונעשה בו שימוש בקמפיין פרסומי זועם, אנטי-דל ואנטי-VMware. אנחנו מכבדים באופן מוחלט לקוחות שמעדיפים להטמיע טכנולוגיות אחרות. ייתכן שאתה מעדיף את טכנולוגיית ה-HyperConvergence של נוטניקס במערכות ה-IT שלך על פני זו שלנו. ועדיין, המודעות הללו ומסע הפרסום הזה מהווים מתקפה חזיתית – הן על VMware והן על דל. הם (נוטניקס – י"ה) משתמשים במותג של החברה שלך במסע הפרסום הזה. אני שואל בענווה אם אתה יכול לבקש להסיר את שם חברתך מהקמפיין הזה".

פאנדי הגיב באומרו: "מישהו היה צריך להגיב לבריונים האלה. הלקוחות הרגישו קצת חסרי אונים, כי ברור שהם מריצים עסק. מישהו, אני במקרה זה, צריך לנקוט עמדה נגד טקטיקות הבריונות לכאורה של VMware כלפי הלקוחות שלנו. VMware – הפסיקי להיות בריון!". את צורת התמחור של VMware הוא כינה vTax – הדהוד לשמות של מוצרי הווירטואליזציה שלה, ואמר שזו גישת תמחור "ארכאית". לדבריו, "בעידן הענן הציבורי אין כל הצדקה לשלם על רכיבי וירטואליזציה או על היפר-וייזור. זה חלק מהחבילה הכוללת בענן. אנחנו מצויים בעולם של ענן היברידי, ואין כל מניע או סיבה להמשיך ולשלם על תוכנות מורשת ישנות".

גם ברד-האט לא ישבו בשקט: ג'ים ווייטהרסט, לשעבר מנכ"ל החברה ונשיא יבמ, הטיח באוקטובר אשתקד בענקית הווירטואליזציה כי "הגישה של VMware לקונטיינרים פוגעת ביכולות של הלקוחות הארגוניים לעבור באמת לעולם החדש".

"יותר פשטות בענן ההיברידי המורכב של ימינו"

בעקבות שיתוף הפעולה החדש אמר רונלד פאצ'רו, דירקטור ניהול מוצרים ברד-האט, לרג'יסטר כי "נוטניקס תומכת בכמה הייפר-וייזורים. אנחנו מודעים לכך שלקוחות שהשתמשו בנוטניקס השתמשו בעיקר ב-VMware ESXi, כי לקוחות רד-האט נוטים להיות שמרנים ומעוניינים לוודא שהם משתמשים בהייפר-וייזור נתמך – אך באותו הזמן הם אמרו שהם משלמים הרבה מעבר למה שצריך. יש לקוחות שמבקשים מאיתנו לסייע להם לצאת מעסקת החבילה הזו ולתמוך ב-RHEL שרצה על AHV של נוטניקס".

על פי פאצ'רו, "נוטניקס היא שותף שהגיע למסקנה שאם מחפשים פתרון להפצת קוברנטיס ארגוני – OpenShift הוא הפתרון". לדבריו, "השותפות החדשה מרחיבה את אפשרויות הבחירה של לקוחות רד-האט, במיוחד כאשר ארגונים רבים בוחנים טכנולוגיות וירטואליזציה חדשניות ומודרניות. לקוחות פונים אלינו ומבקשים מאתנו: 'תעזרו לנו להיחלץ מהבעיה, מהצרה הזאת'. הם רוצים לדעת על תמיכה לסביבה שלנו על תשתיות נוטניקס".

לשאלה כיצד פועלות במשותף חברה שכל כולה קוד פתוח וחברה שהיא בחלקה בעלת תוכנה קניינית השיב פאצ'רו כי "נוטניקס עשתה רבות בעולם הפתוח. אנחנו מעודדים את אנשיה ללכת לכיוון הקוד הפתוח כמה שהם רוצים ונוח להם, אבל בסופו של דבר – זו החלטה אסטרטגית עסקית שלהם".

אריק שפרד, סגן נשיא למחקר ב-IDC, היטיב לסכם את המהלך: "ארגונים מיישמים תמהיל יותר ויותר מגוון של עומסי עבודה מודרניים ומוטי-ענן. השותפות של רד-האט ונוטניקס תסייע לארגונים להגביר את הפשטות, עם יותר גמישות ויכולת הרחבה – בענן ההיברידי המורכב של ימינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים