החלה פעילותה של קהילת הערים החכמות שזכתה במכרז הממשלה

רן גולדשטיין, מנהל הקהילה: "מטרת הקהילה היא לייצר חיבור בין כל גורמי האקוסיסטם שפועלים בזירה האורבנית ובתחום הערים החכמות בארץ, והם כוללים את הרשויות, לצד חברות טכנולוגיות, סטארט-אפים ויזמים"

רן גולדשטיין, מנהל המרכז לערים חכמות בבר אילן ומנהל קהילת מוניטק. צילום פרטי

קהילת הערים החכמות בישראל מוניטק (MuniTech), שזכתה במכרז כולל שערך משרד הכלכלה לניהול 13 קהילות וזירות שונות בישראל, החלה בפעילותה בימים אלו. במכרז לערים חכמות זכו המרכז לערים חכמות הפועל באוניברסיטת בר אילן והמרכז לשלטון מקומי, שנגשו ביחד למכרז.

למכרז של הערים החכמות היו שותפים משרד הכלכלה, משרד הפנים, ישראל דיגיטלית ורשות החדשנות. מנהלי מוניטק הם רן גולדשטיין, מנהל המרכז לערים חכמות בבר אילן, שיתמקד כעת בניהול הקהילה, ואיילת ספיר דוקטורנטית במינהל עסקים, החוקרת את תחום שיתוף הציבור.

"מטרת הקהילה היא לייצר חיבור בין כל גורמי האקוסיסטם שפועלים בזירה האורבנית ובתחום הערים החכמות בארץ, והם כוללים את הרשויות, לצד חברות טכנולוגיות, סטארט-אפים ויזמים", אומר רן גולדשטיין.

לדבריו, "המציאות המוכרת לכולנו היא, שהגורמים האלו לא תמיד מדברים אחד עם השני, הרשויות לא תמיד משתפות פעולה זו עם זו, חברות טכנולוגיות לא תמיד יודעות איך להגיע לרשות מקומית, לאנשים הנכונים, ומנגד – יש רצון בכל רשות לשפר את השירות לתושבים על ידי השקעה בכלים הנכונים. אנחנו נסייע ליצור את השיח בין כל הגורמים, שלא תמיד קיים".

לדברי איילת ספיר, הפעילות של הקהילה תתבטא במגוון סוגי פעילות, בהם כנסים, מפגשים מקצועיים, שולחנות עגולים וחיבורים בין הגורמים השונים, על סמך הניסיון והידע שנצבר במסגרת הפעילות של מרכז לערים חכמות בבר אילן.

איילת ספיר, דוקטורנטית במינהל עסקים ומנהלת קהילת מוניטק. צילום פרטי

איילת ספיר, דוקטורנטית במינהל עסקים ומנהלת קהילת מוניטק. צילום פרטי

"הפעילות שלנו תהיה ורטיקלית, בהתאם לאתגרים שאנו מזהים בתחום של חדשנות בנושא ערים חכמות", אומרת ספיר. "סביב כל נושא תתפתח פעילות שמתאימה לנושא. התחום הראשון, שהקהילה כבר החלה לפעול בו, הוא הנושא של חדשנות אורבנית. בשבוע הבא ייערך מפגש ראשון באוניברסיטת בר אילן שיעסוק בנושא זה בהיבטים שונים.  המטרה היא לא רק כנס כדי לשמוע הרצאות, אלא לייצר שולחנות עבודה מקצועיים וממוקדים, שבהם ישבו אותם גורמים רלוונטיים מכל צד, כדי להכיר את הפתרונות הקיימים, להעלות רעיונות ולקדם את הנושא", אומרת ספיר.

גולדשטיין מציין, כי החסם המרכזי הוא הגורם האנושי ולא הטכנולוגי. "יש מגוון פתרונות בשוק. לא מזמן נפגשתי עם חברה צעירה בתחום הסייבר. הם הציגו פתרון שו"ב. הסברתי להם שיש כבר לא מעט פתרונות כאלו. המשימה היא כיצד להגיע לאנשים הנכונים ברשות שצריכה את זה ולהסביר להם. זה חלק מהמשימה שלנו – לחבר בין הגורמים לאנשים הנכונים ברשות, כאשר החיבור יהיה בהתאם לסוג הפתרון. יהיו פעמים שנושיב ביחד את המנמ"רים עם גורמים, או מנהלים אחרים ברשות, כולל ראשי ערים", אומר גולדשטיין

המימון לפעילות יהיה מתקציב שהממשלה הקצתה לפרויקט על בסיס פריטטי, כלומר השתתפות שווה של 50% מהעלות של כל פעילות שהקהילה תקיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים