ארה"ב: אפליקציית ניטור הפשיעה המקומית מציעה למנויים חיבור לסוכני הגנה

היישום מוצע כעת במינוי חודשי, ויעניק למשתמש - בהתבסס על מידע שנשלף מסורקי משטרה, מידע שהתקבל במוקד החירום 911, ודיווחי משתמשים מהשטח בהזרמה חיה - גם התרעות על פשיעה מקומית, וגם תמיכה של מומחי בטיחות

אפליקציה להתרעות על פשיעה מקומית, כולל סיוע מסוכן הגנה. מקור: סטיזן

סיטיזן (Citizen) – אפליקציה המשמשת להתרעת משתמשים על מצבי חירום או פשע המתרחשים באזורם – החלה להציע את שירותיה בארה"ב במתכונת מורחבת למנויים חודשיים. המשתמשים בתשלום, שיעמוד על 20 דולר בחודש, יקבלו גישה 24/7 למומחי בטיחות מרחוק.

האפליקציה, שהושקה בשנת 2016 ושנקראה במקור Vigilante, נתמכת בין השאר על ידי פיטר ת'יל, סקויה קפיטל וגרייקרופט. סיטיזן במתכונה הנוכחית שולחת למשתמשים התרעות על פשיעה מקומית, המבוססות על מידע שנשלף מסורקי משטרה. כמו כן ההתרעות נוצרות על ידי אנליסטים אזרחיים, המפקחים על פעילות 911 – מוקד החירום הכללי של ארה"ב – וכוללות תיעוד חי מאומת שנוצר על ידי משתמשים בשטח. האפליקציה גם מאפשרת למשתמשים לדווח על פעילות חשודה מקומית, ולפיכך מעניקה התרעות היפר-מקומיות בזמן אמת, המשפיעות, לפי הבטחתה, על בטיחות הציבור.

החברה שמאחוריה עומדת האפליקציה חשפה באחרונה שגייסה אנשים להזרמה בלייב של אירועי פשע אמיתיים בלוס אנג'לס ובניו יורק, ואישרה כי שילמה לצוותים "בחלק מהערים שבהן האפליקציה זמינה, כדי להדגים כיצד פועלת הפלטפורמה, ולדגמן שיטות שידור אחראיות במצבים בהם אירועים מתרחשים בזמן אמת".

להיות מעודכנים לגביה. פשיעה מקומית. צילוo אילוסטרציה: BigStock

להיות מעודכנים לגביה. פשיעה מקומית. צילוo אילוסטרציה: BigStock

20 דולר בחודש והגנה אזרחית מובטחת

תוכנית המנויים, שכותרתה Citizen Protect, מוגדרת כ"מנוי על פי דרישה בהתאמה אישית, לנייד", ומגובה, לדברי החברה, על ידי צוות מומחי בטיחות מיומן שלה, המכונה 'סוכני הגנה (Protect Agents).

סוכנים וירטואליים אלה יכולים לנתח מצב מסוכן מרחוק, ולפקח על מיקומו של משתמש, לשלוח מגיבי חירום אם המצב מסתבך, להודיע לקרובים ובני זוג, לספק הדרכות ניווט למקום בטוח, ולהתריע למשתמשים נוספים הנמצאים בקרבת מקום.

האפליקציה גם מאפשרת למשתמשים לאפשר ניטור חי מונע בינה מלאכותית של מצבי הגנה (Protect Mode), כאשר משתמש עלול להרגיש לא בטוח וזקוק לביטחון נוסף.

הצעת השימוש באפליקציה על בסיס מנוי מגיעה אחרי חודשים של בדיקות בהן השתתפו יותר מ-100 אלף בודקי בטא, והצעתה מגיע ממתוגת כ"מבצע הגנת פרימיום" לכל המשתמשים.

כאמור, שירות המנויים פותח בפני המשלמים מספר תכונות נוספות באפליקציה, שאינן זמינות למשתמשים הרגילים. כך למשל למשתמשים בתשלום יהיה לחצן 'קבל סוכן' במסך הבית שלהם, שלא כמו בשימוש החינמי, והם יוכלו להתחבר עם סוכן הגנה באמצעות שיחת וידיאו, אודיו או בהודעות טקסט. מנויים יוכלו גם להעביר את הטלפון למצב הגנה, כדי שהסוכן יהיה במצב המתנה במקרה חירום. לא ברור אם תחת ההגדרה "מקרי חירום" נמצא למשל מצב המתנה של סוכן בעת ליווי הביתה של אדם חרד, בלי שבאזורו נודע על פשיעה באותו זמן נתון.

לעת עתה האפליקציה במתכונתה המורחבת זמינה רק למכשירים מבוססי iOS, אך היא תוצע גם לאנדרואיד בקרוב.

היישום שמעודד לקחת את החוק לידיים כמו בטמן? אילוסטרציה: BigStock

היישום שמעודד לקחת את החוק לידיים כמו בטמן? אילוסטרציה: BigStock

הבעייתיות שבלקיחת החוק לידיים

כאמור, האפליקציה נקראה בתחילת דרכה Vigilante (ויג'ילנטי), שמשמעו "לקיחת החוק בידיים". השם שלה, והחששות שזה בדיוק מה שהיא מעודדת משתמשים לעשות, גרמו לאפל לסלק אותה מחנותה בראשית הדרך.

לפי Engadget, האפליקציה עלתה שוב לכותרות במאי, כאשר הציעה פרס של 30,000 דולר עבור מידע שהוביל למעצרו של אדם שלטענתה הצית שריפה. אלא שלבסוף הסתבר שהזיהוי של הפושע היה שגוי, והמשטרה עצרה בטעות אדם חף מפשע בגלל הדיווח השגוי.

בנוסף, באותו חודש נצפה בלוס אנג'לס רכב אבטחה ממותג של סיטיזן, ודווח כי החברה בודקת הפעלת יחידת ביטחון פרטית שתעבוד לפי דרישה. מאוחר יותר אמרה החברה כי לא תפתח שירות משלה, אך היא לא שללה שיתופי פעולה עם חברות אבטחה פרטיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים