Musk Read: כשאב לשבעה ילדים פותר את צפיפות האוכלוסין

האם כיום בשנת 2021 - כשהאוכלוסיה ממשיכה לצמוח פרא, וכשסכנות כמו משבר האקלים, מגיפות עולמיות ורעב מאיימות על כולנו - אפשר להמשיך לעשות המון ילדים? כן, כי למאסק יש פתרון

מדבר על בנו, X Æ A-Xii, ב-SNL. אילון מאסק. צילום מסך מעובד מהתכנית

אילון מאסק, היזם שלא מפסיק לעניין את העולם, מוטרד ממספר בני האדם על פני כדור הארץ. "קריסת האוכלוסייה היא בפוטנציה הסיכון הגדול ביותר לעתיד הציוויליזציה", הוא צייץ השבוע בלי להסס. ואכן, מאסק מפנה זרקור לנושא כאוב וחשוב. אבל האם הוא האדם המתאים לעסוק בכך?

הספק בנוגע לשליח נושא הבשורה הפעם מגיע פשוט מהעובדה שמאסק עצמו הביא לעולם שבעה ילדים – חבייר וגריפין התאומים בני ה-17, השלישייה דמיאן, קאי וסקסון בני ה-15, וכמובן – בנו בן השנה בעל השם המוטרף X Æ A-Xii.

שישה מהילדים הם מאשתו הראשונה, ג'ניפר ג'סטין וילסון, שלה היה נשוי שמונה שנים. בכורו של מאסק – נבאדה אלכסנדר – נפטר בשבוע העשירי לאחר לידתו, בשנת 2002, ממוות בעריסה. את X Æ A-Xii הביא לעולם יחד עם זוגתו הנוכחית, הזמרת גריימס.

עם אבהות לכל כך הרבה ילדים יש סיבה מוצדקת להקים קול צעקה, ולשאול – מי אתה שתדבר על צפיפות אוכלוסין?

אבל למעשה מאסק כבר הבהיר כיצד, לפי הלך מחשבתו הלא תמיד שגרתי או נתפש, הוא קשור דווקא לפתרון הבעיה, ולא ליצירתה או העצמתה.

באמצע יולי הגיב מאסק לציוץ שפרסם חשבון המכונה "בעלי טסלה באזור המפרץ", שצייץ, ככל הנראה בהקנטה לכיוונו: "התמוטטות האוכלוסייה עשויה להיות עלינו, אך אנו מעריכים כי אתה, אדוני הטוב, עדיין עושה מאמצים מוחשיים כדי להדוף אותה". לציוץ הזה צורפה תמונה של מאסק עם אחד מבניו הקטנים.

מאסק הגיב לציוץ וציין "אני מנסה לתת דוגמא טובה! קריסת האוכלוסין היא בעיה הרבה יותר גדולה ממה שאנשים מבינים, וזה רק בשביל כדור הארץ. למאדים יש צורך גדול באנשים, מכיוון שהאוכלוסייה שם כרגע אפסית. בני אדם הם השומרים על חיים אחרים על פני כדור הארץ. הבה נביא חיים למאדים!".

הדיון בטוויטר החל עקב דו"ח שעסק בנושא הפיריון העולמי והחשש ממה שרבים מכנים "פיצוץ אוכלוסין". מאסק, כך נראה, סבור שהִתרבות האוכלוסיה היא פשוט עניין בלתי נמנע, ושעלינו להתקדם לעבר הגירה למאדים, כדי למצוא אלטרנטיבה.

זאת הסיבה לכך שהוא עצמו מתכנן אפילו עוד ילדים, כפי שהעידה תגובה שלו למשתמש בטוויטר שבה ציין כי הוא בעתיד מקווה שסופסוף יצליח לקבל בת, אחרי כל כך הרבה בנים.

אז מאסק מתכוון ללדת עוד ילדים בעתיד, כנראה. כסף הרי יש לו והוא בטח כבר מתכנן את הבתים שלהם על מאדים, אולי אלו יהיו בתי קופסה של בוקסיט… כך או כך אפשר ללומד מהעניין שלדידו של היזם הלא שגרתי הפתרון הוא לרוב לא להפסיק לעשות את מה נהוג ומקובל אלא לאתר המצאות שיאפשרו לעשות זאת, אבל עם בקרת נזקים יצירתית. אשריי המאמין.

נזכיר רק שכל היופי הזה נזקף בעצם לזכות מי שלא צמצמה את הילודה בעצמה, או לפחות את לידת אדם אחד ומיוחד – בנה אילון. מיי מאסק, האם הגאה שהעולם פגש כשהתייצבה לצד בנה המפורסם ב-SNL, חגגה לפני חודש, ביום הולדתו ה-50 של בנה, את עצם לידתו. האם המאושרת שיתפה בטוויטר צילום של מאסק חבוק בזרועותיה כשהיה תינוק, והודתה לו על שהביא לה שמחה רבה מאז היוולדו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יהלומן

    הוא התכוון להגיד שאין מספיק אנשים בעולם לא שיש צפיפות אוכלוסין, בגלל זה יש לו כמות גדולה של ילדים. שיהיה לו לבריאות.

אירועים קרובים