היי-טקיסט בכיר בימים – סופר בלילות

ארן אראל, מנהל הפעילות של F5 בישראל, יוון וקפריסין, מוציא בימים אלה את ספרו השני, "לקום ולהרוג" ● הוא משלב את ההיי-טק בספריו ולדבריו, לו היה מתמקד רק בכתיבה ולא בטכנולוגיה, "הספר היה שונה - כך שלעיסוק הנוסף שלי, יש גם יתרון"

ארן אראל, מנהל הפעילות של F5 בישראל, יוון וקפריסין. צילום: גבריאל בהרליה

"עולם הספרות ממלא אותי רגשית, אולם גם צריך להתפרנס… מחיר השילוב בין העולמות – היי-טק וספרות, הוא בשעות שינה: כשאני כותב ועורך, אני קם בארבע בבוקר. החיסרון בעיסוק הכפול הוא שזה גוזל זמן: עבדתי על ספרי השני תשע שנים, ולו הייתי כותב במשרה מלאה, ברור שזה היה אורך פחות זמן. מצד שני, לו הייתי עוסק רק בכך, הספר היה שונה, כך שלעיסוק הנוסף שלי, יש גם יתרון", אמר ארן אראל, מנהל הפעילות של F5 בישראל, יוון וקפריסין

אראל איננו איש היי-טק טיפוסי: הוא מלהטט בקריירה שלו בין אמנות, כתיבה ויצירה מחד – ותפקידי ניהול בכירים בהיי-טק מאידך. "הייתי אלוף הארץ בסייף עד גיל 13", הוא מספר. "בתיכון כתבתי ספר, רומן מתח בן 600 עמודים. שלחתי אותו בגיל 17 למוציא לאור, הסופר רם אורן. למרות שהוא לא פרסם את הספר, החוויה לימדה והשפיעה עלי בהמשך".

"למדתי בתיכון במגמת ביוטכנולוגיה", המשיך וסיפר אראל, "והנחתי שאלמד רפואה. בסופו של דבר, פניתי לעולם ההיי-טק. בצבא שירתתי בממר"ם, בתחום אבטחת המידע, ולאחר מכן עבדתי בטלדור תקשורת בתפקידי אבטחת מידע וניהול צוות ההנדסה. בין לבין, הקמתי להקת רוק, קרחת. הקלטנו אלבום, שלא ראה אור, והופענו בבארבי ובמקומות נוספים. עבדתי בשני סטארט-אפים, באחד הייתי שותף להקמה עם חבר קרוב". לפני תפקידו הנוכחי, אראל עבד בסיסקו משך שבע שנים.

ספר הביכורים: רב מכר על הקמת חברת סטארט-אפ 

"ב-2011, כשהייתי בטלדור", ציין, "פרסמתי את הרומן הראשון שלי, 'חריצים ומשבצות', בהוצאת ידיעות ספרים. הרומן מכר עשרות אלפי עותקים, והיה לרב מכר. רוב העלילה מתרחשת בתל-אביב, והרומן מתאר חברות עמוקה בין חברים, המקימים יחדיו חברת סטארט-אפ. שילוב של מאורעות לא צפויים, מכניס את הדמות הראשית לסחרור. הקפדתי לשלב בעלילה טוויסטים רבים, כשלבסוף מתגלים קשרים בין מאורעות ההווה והעבר. אני מאמין שבמותחן פסיכולוגי מתוחכם צריכות להיות תפניות רבות: טוויסט שנבנה היטב בספר מתח הוא הכי טוב שיש". לדבריו, "אף שהספר ראה אור לפני עשור, הוא ממשיך להימכר. הפידבקים שאני מקבל גם עכשיו, מביאים סיפוק. באחרונה קיבלתי מייל מאיש היי-טק העובד במגזר הפיננסי, שכתב שספרי נתן לו השראה לכתוב".

על מדפי חנויות הספרים. הספר "לקום ולהרוג" מאתר ארן אראל. צילום: יח''צ

על מדפי חנויות הספרים. הספר "לקום ולהרוג" מאת ארן אראל. צילום: יח"צ

הרומן השני של אראל, "לקום ולהרוג", רואה אור בימים אלה בהוצאת כנרת-זמורה-דביר. רוב עלילת הספר מתרחשת בסן פרנסיסקו ובעמק הסיליקון, ומיעוטה בישראל. הספר משלב בין עולם ההיי-טק והעולם של מוכרי העגלות הישראלים בקניונים. בלב העלילה יש משפחה ישראלית, אב גאון ותמהוני ושלושת ילדיו. האב הוגה רעיון מבריק, שעתיד לשנות את עולם הקוסמטיקה, ומקים עם ילדיו חברה לתחום. מכאן, העניינים מסתבכים: ביום שבו הם מקבלים הצעה לרכישת החברה במאות מיליוני דולרים, משטרת ההגירה פושטת על משרדי החברה, בטענה להעסקה לא חוקית של עובדים. במקביל, מנכ"לית החברה, בתו של הממציא, נמצאת תלויה בדירתה. האירועים נקשרים לרצח אכזרי של אישה בתל אביב עשור קודם לכן, ולטרגדיה משפחתית שהתרחשה כעשרים ושש שנים לפני.

"עבודת הכתיבה שלי מושפעת ומונעת מהשינויים והחוויות במסלול הקריירה שלי ומחיי הפרטיים", סיכם אראל. "הדמויות הראשיות ברומנים שלי, חלקן מההיי-טק, מבוססות במידה רבה עליי, על סביבתי ועל העולם הטכנולוגי שממנו אני בא. כרגע אני נמצא בהליך תרגום של ספרי לאנגלית, כדי להוציא אותם לאור בחו"ל. אני כותב מהר, אלפי מילים ביום, ושאר הזמן מוקדש לביצוע תחקירים מדוקדקים ולעריכה.
את הספר הבא ארצה לסיים בתוך שנתיים – אני עדיין לא יודע מה תהיה העלילה שלו. עצתי לכותבים: פתחו שגרת כתיבה, השקיעו בכך על בסיס יומי והתייחסו לתחביב כמקצוע. המוזה לא מגיעה מעצמה – אלא כשאתה עוסק במלאכה – וממנה נובעת היצירתיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים