טסלה: הרווח הנקי קפץ פי 10 ליותר ממיליארד דולר

למרות המחסור בשרשרת האספקה של מיקרו-שבבים, שהחברה משתמשת בהם לרכבים שלה, היא הציגה רווח שיא ועלייה של כמעט פי שניים בהכנסות - שהיו הרבה מעבר לתחזיות האנליסטים ● עם זאת, נראה שהשפעת המחסור תורגש יותר ברבעונים הבאים

יציל את העולם מרעב? אילון מאסק. צילום: מתוך ויקיפדיה

רבעון מוצלח לטסלה: חברת הרכבים החשמליים של אילון מאסק סיימה את הרבעון השני של השנה עם רווח שחצה בפעם הראשונה את רף מיליארד הדולרים ל-1.14 מיליארד והכנסות כמעט כפולות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אלה נשקו ל-12 מיליארד דולר לעומת קצת יותר משישה מיליארד ברבעון השני בשנה שעברה. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים, שצפו לה הכנסות רבעוניות של 11.4 מיליארד דולר ורווח של 600 מיליון.

זהו הרבעון השמיני ברציפות שבו טסלה מציגה רווחיות, וברבעון המדווח זו זינקה פי 10 לעומת התקופה המקבילה ב-2020. גם הרווח התפעולי רשם עלייה נאה – אם כי מתונה יותר, של כ-40% – ל-1.3 מיליארד דולר. בנוסף, מוקדם יותר החודש טסלה דיווחה שהיא ייצרה ברבעון השני 206,421 רכבים ומסרה 201,250 מהם. מדובר בעלייה של 9% בהשוואה לרבעון הראשון של השנה.

במכתב ששלחה למשקיעים ציינה החברה כי "נראה שהסנטימנט הציבורי והתמיכה ברכבים חשמליים נמצאים בנקודה שלא ראינו כמותה אף פעם".

האתגרים של טסלה: מחסור בשרשרת האספקה – ותביעה

טסלה חווה הצלחה כלכלית משמעותית על רקע הזינוק במכירות הרכבים החשמליים והאוטונומיים – עולם שהיא בין החברות הבולטות בו, אם לא הבולטת שבהן. מועילה לכך העובדה שמאסק אוהב הפרסום משאיר את החברה שלו בכותרות, כשבחודשים האחרונים בולטת השאלה האם טסלה תאפשר שימוש בביטקוין לתשלום על המוצרים שלה או לא. בתחילה הודיע מאסק שהחברה תאפשר להשתמש בביטקוין, לאחר מכן חזר בו ובאחרונה הפך את ההחלטה הזו – לטובת המטבע הווירטואלי. כמעט מיותר לציין שבכך הוא שיגע את שוק מטבעות הקריפטו, התנודתי גם בלי הציוצים וההחלטות ההפכפכות שלו.

בפן השלילי יותר, מאסק נדרש באחרונה להסביר בבית המשפט את הרכישה של טסלה את סולאר סיטי, שפועלת בתחום רחוק מתחום פעילותה של טסלה – הלוחות הסולאריים. זאת, לאחר שבעקבות הרכישה, כמה מבעלי המניות של טסלה הגישו תביעה נגדו. הוא הסביר כי מטרת הרכישה הייתה להרחיב את החברה מעבר לתחום הרכב – לעולם האנרגיה. יתרה מזאת, מאסק אמר בדיון ש-"מטרת טסלה אינה להיות חברת רכב".

בפני טסלה ניצבים כמה אתגרים: בנוסף למשפט, התוצאות העסקיות שלה הושפעו לשלילה מהמחסור הקיים בשרשרת האספקה של מיקרו-שבבים, המשמשים לייצור הרכבים שלה. מחסור זה היה בין המשתנים שהובילו לגדילה בהוצאות התפעוליות הרבעוניות של החברה, והוא לא עומד להסתיים בקרוב. אינטל אף הזהירה שייתכן שהוא ימשיך עד 2023. בטסלה מסתכלים בינתיים על הטווח הקצר יותר – החברה מעריכה שהמסחור יוסיף להשפיע על התוצאות העסקיות שלה ועל שיעור העלייה במסירות הרכבים בתוצאות השנה הנוכחית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים