נשים ומחשבים: חגית מוזגר, דטה סיינס גרופ

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: חגית מוזגר, סמנכ"לית תפעול בדטה סיינס גרופ

חגית מוזגר, סמנכ"לית תפעול בדטה סיינס גרופ. צילום: שרון לוין

שם ותפקיד: חגית מוזגר, סמנכ"לית תפעול בדטה סיינס גרופ (DSG).

ותק בתפקיד: ארבע שנים.

תפקידים קודמים: לפני שהגעתי ל-DSG צברתי ידע במסגרת תפקידים אופרטיביים-מבצעיים שעשיתי במסגרת שירות הקבע שלי ביחידה 8200, לאחר מכן חידדתי את הזיקה שלי לתחום הפיננסים כבנקאית בבנק הפועלים.

השכלה/שירות צבאי: בוגרת יחידת 8200, בעלת הסמכת PSCI  בייעוץ אסטרטגי מהיחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ של הטכניון, ונמצאת ממש בשלהי הסמסטר האחרון בלימודי כלכלה וניהול בהתמחות במערכות מידע, ביג דטה ושוק ההון.

משפחה: בת להורים מדהימים ואח מקסים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

החשיפה היומיומית לנפלאות הטכנולוגיה בשילוב אינטליגנציה אנושית גבוהה שפגשתי במהלך השירות הצבאי שלי, הביאו אותי לכדי מסקנה שגם השמיים הם לא הגבול כשרוצים להשיג מטרות. ההבנה הזו, שכל רכיב במשוואה "טכנולוגיה-בינה מלאכותית-אנשים" יכול להתקיים בפני עצמו, אבל השילוב ביניהם הוא זה שבאמת מנצח. האנשים ב-DSG הם מופלאים בכל קנה מידה אפשרי, ואם נוסיף לכך גם את היכולות המקצועיות שלהם ואת כל המשמעות הטכנולוגית של המונח AI, זה מה שהופך אותנו למי שאנחנו – חברה מקצועית עם לב שפועם חזק מאחורי כל מודל שאנחנו מפתחים. זאת בנוסף להשפעה העצומה שיש לפיתוחים שלנו על תוצאות עסקיות, על תהליכים רפואיים, על חדשנות ועל תחומים רבים ונוספים. זה מה שמשאיר אותי בתחום הזה של הטכנולוגיה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני מודעת לכך שאפליה קיימת ואף נחשפתי אליה דרך קהילות פייסבוק ייעודיות של נשים מנהלות בכלל ונשים בהיי-טק בפרט. אני קוראת ומתוודעת לסיפורים שלא נראים לי הגיוניים לקריאה ב-2021, על שאלות שאסור לשאול בתהליכי גיוס שמופנות בעיקר לנשים, על פערי שכר, על השתקה. אני יודעת שזה קיים ומייחלת ששיעור התופעה ימשיך במגמת הירידה עד כדי מיגור מוחלט.

הארגון שלנו מורכב מכ-50% נשים, מדעניות נתונים, מתכנתות, מעצבות מוצר מדהימות, זאת לצד המדיניות הארגונית שאנחנו מובילים, המבוססת על האמונה שהן לנשים והן לגברים יש את האפשרות לשלב בין הבית לקריירה, ללא תלות בסטטוס המשפחתי. בטווח הארוך, זה מעודד מחויבות לארגון, יצירתיות, ומשפחתיות, כולנו אחד בשביל השנייה וזה מדהים.

בחוויה האישית שלי, הגעתי למקום שאני נמצאת בו על בסיס הכישורים שלי, היכולות שלי והאמביציה שהיא לחלוטין מנת חלקי – לא עשו לי הנחות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

כשנכנסתי לשוק העבודה, היה קיים החשש הזה שאני אתקל בתופעה, וחוסר ודאות לגבי "מה אעשה אם אתקל בה?" עוד מבית חונכתי שהמגדר שלי אינו מהווה חסם לשאיפות שלי, ושעצם היותי אישה מהווה בעיקר יתרון, ולכן מלכתחילה קיבלתי החלטה שאין תקרת זכוכית שאני לא אצליח לפרוץ. קבעתי לי מטרות והלכתי להשיג אותן כשווה בין שווים ושוות.

זאת, לצד המייסדים, שהיוו מבחינתי קרקע פורייה, ונתנו לי במה חופשית לקחת על עצמי כל אחריות שאחפוץ בה ובתנאי שאעשה את זה באופן מקצועי ואחראי, וכך היה. לא ייחסתי חשיבות למגדר שלי כשהתמודדתי עם אתגרים, הנחתי שכולם יתמודדו עם אותם אתגרים ופעלתי בהתאם. פיתוח הקריירה שלי מותנה אך ורק בנכונות שלי להיות תמיד בלמידה, תמיד בהתפתחות, תמיד בהתבוננות על המכלול ועל הפרטים, ובעיקר ביכולת להמשיך לדבר את החלומות והשאיפות שלי לסביבה שלי, למנהלים שלי ולסובבים אותי. הטיפים שקיבלתי ועוד אקבל במהלך הדרך, שיעורם לא יסולא בפז.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לידיה

    מעבודתי עם חגית, גיליתי אישה חכמה, ממוקדת, חדה, בעלת ראייה מערכתית ועם יחסי אנוש מעולים! היא נולדה להיות בתחום הזה ואני מאחלת שתמשיכי בדרכך ותביאי להצלחה כל פרוייקט אותו את מובילה.

אירועים קרובים