חדש: אימונים חיים נגד תקיפות סייבר במגזר הפיננסי

זירת אימוני סייבר למגזר הפיננסי הוקמה ביוזמת בנק הפועלים, חברת החשמל וסייברג'ים, שתציע דמיית מצב האמת בארגון והכשרת המגזר הפיננסי להתמודדות מול איומי הסייבר

מימין: יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי, אלוף במיל' יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל, אופיר חסון, מנכ"ל סייברג'ים, דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, גולן שרמן, משנה למנכ"ל בנק הפועלים. צילום: דדי אליאס

השבוע נחנכה לראשונה בתל-אביב זירת אימוני סייבר ראשונה מסוגה למגזר הפיננסי, ביוזמת בנק הפועלים, חברת החשמל וסייברג'ים. זירת האימונים החדשנית תציע יכולות מתקדמות תוך שילוב מערכות פיננסיות רבות להדמיית מצב האמת בארגון והכשרת המגזר הפיננסי להתמודדות מול איומי הסייבר המתפתחים.

שיתוף הפעולה בין החברות יאפשר מתן הכשרה רב שלבית לכלל עובדי הארגונים והחברות הפיננסיות, מרמת ההנהלה הבכירה, דרך עובדי התשתיות ואבטחת המידע ועד לעובדים שאבטחת מידע היא לא תחום עיסוקם. כדי לדמות מצב אמת, הזירה תשלב בתוכה מכשירים אוטומטיים למשיכת מזומנים, חדר עסקאות, אפליקציות, מערכת SWIFT ועוד.

לצד זירת האימונים המתקדמת תקים סייברג'ים מרכז מחקר ומצוינות בתחום הסייבר בעולם הפיננסי, המביא לידי ביטוי את המחקר ומנגיש את המידע לכלל המגזר הפיננסי בארץ ובעולם. המיזם החדש מהווה, כאמור, פיתוח עסקי עולמי משותף על בסיס הידע והיכולות של סייברג'ים ובנק הפועלים בסקטור הפיננסים.

שיתוף הפעולה נועד לפתח מרכז מצוינות, ידע וטכנולוגיה בתחום אימוני הסייבר לגופים בנקאיים ופיננסיים בישראל, עם תכנית התרחבות לזירות נוספות בבירות פיננסיות בעולם.

זירות האימונים של סייברג׳ים עושות שימוש בטכנולוגיות ממוקדות לאימון יכולות והכשרה של בעלי תפקידים שונים בחברה ומאפשרות חוויה ייחודית, שבה האקרים מריצים התקפות סייבר מורכבות על מערכות תשתית המדמות את הסביבה המבצעית של הלקוח. האימונים החיים הוכרו כאמצעי היעיל וארוך הטווח ביותר להקניית מיומנות ומודעות לעובדים ולצוותים מקצועיים בארגונים בתעשיות בסיכון סייבר גבוה.

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, אמר, כי "אני מברך על שיתוף הפעולה האסטרטגי. הניסיון המצטבר בחברת החשמל בתחום ההגנה על תשתיות קריטיות, מהווה תפיסה חדשנית של ניהול, פוטנציאל לשיתוף ולימוד לחברות תשתית ולארגונים, בד בבד למערכות פיננסיות בארץ ובעולם. הידע שהצטבר בחברה הינו נכס אשר יכול למנף פעילות עסקית בהיקפים גדולים. מדובר במרחב הלחימה העכשווי והעתידי המשמעותי ביותר".

אופיר חסון, מנכ״ל סייברג׳ים, ציין, כי ״שיתוף הפעולה בין החברות מעצים את הידע והמצוינות של בנק הפועלים וסייברג׳ים, ויאפשר להציע בפעם הראשונה פלטפורמת אימון וידע סייבר שנתפרה במיוחד לצרכים של המגזר הפיננסי".

גולן שרמן, משנה למנכ"ל בנק הפועלים והממונה על חטיבת החדשנות והאסטרטגיה: "שיתוף הפעולה בין בנק הפועלים לחברת סייברג'ים הינו נדבך נוסף במגמה ההולכת וגדלה של שיתופי פעולה רבים שמוביל הבנק עם חברות פינטק במסגרת מהלך רחב של השקעה שלנו בפינטקים. אנו גאים להשקיע במיזם הייחודי ובכך לאפשר את קפיצת המדרגה בתחום הסייבר במערכת הפיננסית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים