"חצי" אקזיט לדנגוט מחשבים
חברת המחשוב הארגוני הוותיקה דנגוט מחשבים השלימה עסקה למכירת 51% ממניותיה לחברת אומניק האמריקנית תמורת 7.65 מיליון דולר
דנגוט מחשבים, מהוותיקות בישראל בתחום המחשוב הארגוני, השלימה עסקה למכירת 51% ממניותיה לחברת אומניק (OMNIQ) האמריקנית תמורת 7.65 מיליון דולר. לאומניק ניתנה אופציה למשך 12 חודשים לרכוש את יתרת המניות לפי אותו ערך. חיים דנגוט, המייסד והבעלים של דנגוט מחשבים, המכהן כיו"ר החברה, ימשיך להוביל אותה, כשלצידו הצוות המקצועי הנוכחי בראשות המנכ"לים המשותפים אייל שפי וגיא דנגוט.
דנגוט מחשבים מספקת מענה למגוון תחומים, בהם מחשוב למחסנים לוגיסטיים, עמדות מכירה, POS, קיוסקים לשירות עצמי ומידע, פתרונות מחשוב רפואי, עגלות רפואיות, פתרונות הדפסה וסריקה, פתרונות סליקה בתקן EMV ושירות תחזוקה ותמיכה לקהל לקוחותיה בפריסה ארצית. מכירות החברה לשנת 2020 הסתכמו בכ-35 מיליון דולר. המחזור השנתי של אומניק עומד על יותר מ-60 מיליון דולר, לפיכך יגיע המחזור המצרפי של שתי החברות לסביבות 100 מיליון דולר בשנה.
אומניק, שנסחרת OTC בניו יורק ונמצאת בהליכי רישום לנאסדא"ק, פעילה בתחום שרשרת האספקה ופתרונות ראיית מכונה מבוססי בינה מלאכותית (AI). מטה החברה ממוקם בסולט לייק סיטי, יוטה, והחברה מנוהלת בידי בעל השליטה, שי לוסטגרטן, המכהן כנשיא ויו"ר מועצת המנהלים. לפני כשלוש שנים רכשה אומניק את חברת HTS מישראל, שמתמחה בראיית מכונה המבוססת על בינה מלאכותית ורשתות ניורוניות, במסגרת מגמה להחדרת ראיית מכונה לפתרונות של שרשרת האספקה.
הסינרגיה בפעילויות של דנגוט מחשבים ואומניק תאפשר להציע את מוצרי דנגוט ללקוחות אומניק בארה"ב, וכן להציג פתרונות טכנולוגיים משותפים, אשר ישלבו את פתרונות ה-AI מבוססי ראיית מכונה של אומניק למגוון לקוחות דנגוט בישראל.
לדברי חיים דנגוט, "אחרי שנים מוצלחות מאוד בישראל, אני שמח על ההזדמנות לפרוץ עם המוצרים והרעיונות החכמים שפיתחנו לשוק האמריקני. נמשיך לשים דגש ולעבוד בשיתוף פעולה מלא עם לקוחותינו בישראל – כולם מובילי חדשנות ובעלי דרישות איכות ושירות מהגבוהות שיש. אני משוכנע שהשפה המשותפת עם שי לוסטגרטן וצוות אומניק תסייע לשמר את תנופת החדשנות וההצלחה".
לקוחותיה של דנגוט מחשבים שייכים לכל מגזרי המשק בישראל, בהם שופרסל, שטראוס, נסטלה סודה סטרים, קוקה קולה, אל על, רשות שדות התעופה, בתי חולים, קופות החולים מכבי, כללית, לאומית ומאוחדת, משרדי ממשלה ועוד.
בסיס הלקוחות אומניק כולל את רשת השיווק Safeway מקבוצת Albertsons עם יותר מ-2,000 סניפים, את הרשתות Foot Locker, Ace ו-Abercrombie & Fitch, את ענקיות הפארמה Abbott ו-Bayer, ואת מפיצת התרופות הגדולה בעולם McKesson.
לוסטגרטן ציין, כי "אנו יותר ממאושרים מהשותפות עם חיים דנגוט וצוותו. הכרנו אנשים מצוינים בפן האישי והמקצועי. זהו צוות שאנו רוצים לרוץ איתו קדימה ולגדול בשוק האמריקני הנרחב. מוצרי דנגוט הם חדשניים ומתאימים לקהל הלקוחות שלנו, ואנו מאמינים שנראה את פירות השותפות כבר בעתיד הקרוב".
תגובות
(0)