מחקר: כ-90% מתקיפות הפישינג באפליקציות מסרים – באמצעות ווטסאפ

מחקר חדש של קספרסקי בחן את תופעת שליחתם של קישורים זדוניים וניסיונות פישינג המועברים באמצעות אפליקציות מסרים מיידיים, ועולה ממנו, כי האפליקציה החשופה ביותר לקישורים זדוניים היא ווטסאפ

פישינג באפליקציות מסרים. אילוסטרציה: BigStock

הסגרים והבידודים שליוו את תקופת מגיפת הקורונה הובילו לשימוש נרחב באפליקציות המסרים השונות, שהפכו כיום לדרך התקשורת הפופולרית ביותר ברשת. עובדה זו הובילה גם לכך שפושעי הסייבר עטו על האפליקציות וניתבו את ניסיונות התקיפה שלהם לאותן אפליקציות.

מחקר חדש של  חברת הסייבר קספרסקי בחן את תופעת שליחתם של קישורים זדוניים וניסיונות פישינג המועברים באמצעות אפליקציות מסרים מיידיים, ועולה ממנו, כי האפליקציה החשופה ביותר לקישורים זדוניים היא ווטסאפ (WhatsApp). למעשה, הרוב המוחלט – 89.6% – מן הקישורים הזדוניים שנשלחו באפליקציות אלו הגיעו דרך ווטסאפ, שהיא אפליקציית המסרים המיידיים הפופולרית ביותר בעולם. הנתונים במחקר נבחנו דרך שירות Kaspersky Internet Security למשתמשי אנדרואיד ונלקחו בין החודשים דצמבר 2020 למאי 2021.

"הנתונים מראים שהונאות הלינקים הזדוניים באפליקציות המסרים המיידיים הן עדיין אחד הכלים הפופולריים ביותר בקרב רמאים ברשת", אמרה טטינה שצ'רבאקובה, אנליסטית רשת ותוכן בכירה בקספרסקי. "זה נובע, באופן חלקי, מהפופולריות הגדולה של אפליקציות אלה בקרב המשתמשים, וכן בעקבות היכולת של התוקפים להשתמש בפונקציונליות המובנית של האפליקציות הללו לטובת המתקפה. לעיתים קשה לזהות מתי מתקיימת הונאה מן הסוג הזה, היות שניתן לבצע הונאה זו בקלות על ידי שינוי תו אחד בכתובת הנשלחת. ערנות בשילוב עם טכנולוגיות נגד הונאות אלה מהווים כלים אמינים במאבק נגד התחזות באפליקציות המסרים".

מיד אחרי אפליקציית ווטסאפ עומדות במקום השני והשלישי אפליקציות המסרים המיידיים טלגרם (Telegram) ו-וייבר (Viber) – עם 5.6% ו-4.7%, בהתאמה, מתוך סך הקישורים הזדוניים שנשלחו באפליקציות מסוג זה.

במהלך ששת החודשים שנבדקו, תועדו באפליקציית Kaspersky Internet Security כ-91,242 לינקים זדוניים שונים ברחבי העולם. רוסיה היט המדינה בעלת אחוז התקיפות הגדול ביותר, עם כ-42% מהלינקים הזדוניים שהופצו בשטח המדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים