המצעד נמשך: להט"בים.ות בהיי-טק מספרים.ות

הן היי-טקיסטיות, הם להט"בים והם.ן כאן כי לספר לנו את הסיפור שלהם.ן, הניסיון בעבודה ומה ארגונים צריכים לעשות כדי להיות יותר מגוונים ומכילים ● פרויקט מיוחד של אנשים ומחשבים לחודש הכי גאה בשנה ● חלק ה'

עדי סיוון, מנהל חטיבת המצוינות בשירות ומוביל פעילות הגיוון, השוויון וההכלה ב-ווייז

מה זו גאווה בשבילך?
"גאווה זה לקבל ולאהוב את מי שאתה ולהרגיש בנוח בתוך העור שלך. לכולם צריך שתהיה היכולת לקום, לפנות אל העולם ולהגיד בקול: 'זה אני ואני גאה במי שאני'!"

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה אתה עובד?
"הגאווה היא ערך בעל משמעות רבה אצלנו, ב-ווייז, ואנחנו חוגגים גאווה לאורך השנה באמצעות אירועים, פאנלים ושותפויות. במשרד שלנו בתל אביב תלוי לאורך כל השנה דגל גאווה ענק, כתזכורת לכך שכולם מוערכים. אנחנו משלבים גאווה מדי יום ביומו על ידי עידוד שיחות פתוחות ושאלות בין העובדים, כולל אפשרות באתר הפנימי לשתף בפרופיל האישי את צורת הפנייה (באיזה מגדר לפנות – י"ה).

השנה אנחנו חוגגים את קמפיין הגאווה שלנו עם המשתמשים שלנו מכל העולם, באמצעות שותפות מיוחדת עם אייקון הגאווה, המוזיקאי בוי ג'ורג', בפיצ'ר של קול ניווט בקולו, בחירת מצב הרוח ואייקון המכונית וגם פלייליסט שג'ורג' איגד במיוחד".

עדי סיוון, מנהל חטיבת המצוינות בשירות ומוביל פעילות הגיוון, השוויון וההכלה ב-ווייז. צילום: יח"צ

עדי סיוון, מנהל חטיבת המצוינות בשירות ומוביל פעילות הגיוון, השוויון וההכלה ב-ווייז. צילום: יח"צ

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה צריך לעשות כדי לשפר?
"קהילת הלהט"ב+ מגוונת חיצונית ופנימית, ולכן חוויות של אפליה משתנות מקבוצה לקבוצה. חברות הטכנולוגיה בהחלט משפרות את הטיפול וההכלה של כלל העובדים, אבל אני רואה שני מסלולים עיקריים שצריך ליישם לעבר תעשייה מכילה לחלוטין: הגברת המודעות לקהילת הלהט"ב+ בקרב כל העובדים, לא רק חברי הקהילה או המעורבים במישרין, וחונכות הניתנת על ידי חברי הקהילה לעובדים, במטרה לחנך להכלה בתעשייה. זאת, באמצעות השתתפות בכנסים, אירוח פאנלים או הצעת מפגשים בלתי רשמיים אחד על אחד עם להט"בים+".

מעיין סטרול, אנליסט הונאות בפייבר (Fiverr)

מה זו גאווה בשבילך?
"הגאווה בשבילי היא היכולת להיות שלם עם מי שאני, להיות חלק אינטגרלי מהחברה ולהפוך כל שוני למקור כוח".

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה אתה עובד?
"פייבר מקבלת ומחבקת כל שוני בתוכה, לרבות דרך תמיכה פעילה בעובדים להט"בים. הקמנו תא גאה בשם פריידר (Priderr), שכולל בתוכו פעילויות מגניבות עבור העובדים הלהט"בים וארגון התנדבויות ותרומות למען עמותות הקהילה הגאה. בנוסף, חודש הגאווה אצלנו 'משוגע', עם שלל פעילויות ואירועים".

מעיין סטרול, אנליסט הונאות בפייבר. צילום: פוטו לינוף

מעיין סטרול, אנליסט הונאות בפייבר. צילום: פוטו לינוף

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק?
"מטרתה של תעשיית ההיי-טק היא לשפר את תנאי החיים ולספק פתרונות טובים עבור האנושות כולה, וככזו, מצופה ממנה להיות בקו החזית של הקדמה. מסיבות אלה, הדגש בהיי-טק הוא על כישרון, מוטיבציה ויכולת, ולא על אלמנטים לא רלוונטיים כמו נטייה מינית, מוצא אתני או אמונה דתית. מכאן שהמצב בהיי-טק טוב.

עם זאת, מטבע הדברים, קשה לצפות מראש או לתכנת אינטראקציות ודינמיקות בין אנשים. מכאן שלמרות המצב הכללי הטוב בהיי-טק, עדיין יכולות לצוף בעיות, ותפקידנו כתעשייה הוא לאפשר לכולם מרחב שבו הם יוכלו לבטא את עצמם ולהרגיש נוח בו. זה תהליך שלא נגמר, אבל בהחלט התמזל מזלנו לעבוד בענף שהוא מהליברליים ביותר בעולם".

תאיס סילבה, מנהלת תחום בדיקות ב-HP אינדיגו

מה זו גאווה בשבילך?
"מבחינתי, הגאווה היא שילוב בין קבלה לחינוך. במסע שלי התחלתי קודם כל לקבל את עצמי כפי שאני ואז, בהמשך, לעמוד בגאווה על מי שאני. הצעד הבא, שהוא מסע מתמשך, הוא חינוך הסביבה שבה אני חיה ועובדת – לא רק לבחירות האישיות שלי אלא גם לקידום ערכי הקבלה והכבוד".

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה את עובדת?
"HP אינדיגו. החברה משקיעה בקבלת המגוון האנושי ובכבוד הדדי כערכי ליבה. HP העולמית השיקה את היוזמה Power Your Pride לתמיכה בחודש הגאווה.

בנוסף, אני מאמינה שלגאווה שלי יש השפעה חיובית על הקולגות סביבי. לאנשים מרקעים שונים מאוד יש בדרך כלל דעות קדומות לגבי קהילת הלהט"ב, ובאמצעות אינטראקציות יומיומיות אפשר להבין אחד את השני. אני מרגישה שיש לי ב-HP אינדיגו את החופש ליצור דיאלוג אמיתי וכנה עם הקולגות שלי".

תאיס סילבה, מנהלת תחום בדיקות ב-HP אינדיגו. צילום מסך: יח"צ

תאיס סילבה, מנהלת תחום בדיקות ב-HP אינדיגו. צילום מסך: יח"צ

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה צריך לעשות כדי לשפר?
"עולם ההיי-טק מלא בגיוון וזה דבר יפה. עם זאת, לעתים נוצרים מצבים מאתגרים כאשר עובדים עם אנשים מרקעים ונקודות מבט שונות מאוד. אבל גם כאשר נתקלתי במצבים לא קלים, המטרה שלי הייתה תמיד להביא להכלת האחר וקבלה. בדרך כלל אני מנסה להפוך סיטואציות כאלה להזדמנות לדיאלוג בריא, שבו אנחנו יכולים פשוט להסכים שלא להסכים – אבל עדיין לכבד את ההבדלים והגבולות האישיים של כל אחד מאיתנו".

אברי סנדרס שאול, מנהל תוכניות לימוד בג'ולט

מה זו גאווה בשבילך?
"גאווה עבורי היא לשים את הזרקור על עולם שעד היום יש כאלה שנלחמים להחזיר אותו בצללים. זה לייצג קבלה, לחגוג שוני וגיוון. זה לשתף אהבה בכל צורה אפשרית כדי לחלוק את המידע הזה ולגרום לשינוי".

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה את.ה עובד.ת?
"זה נושא שעולה מדי יום בשיח של האנשים בג'ולט וכל צעד אישי בחיים של כל אחד מהעובדים מהקהילה נחגג. יש התייחסות לנושאים מרכזיים של הקהילה כמו חודש הגאווה, נראות גאה וגיוון, והשיח מאוד תומך בקהילה.

שניים ממקימי החברה שייכים לקהילה הגאה, וזה בעצמו נותן טון ומשמעות. גם בתהליך הגיוס שלי לחברה הייתה התייחסות למתן שוויון זכויות וחשיבות נושא הגיוון".

אברי סנדרס שאול, מנהל תוכניות לימוד בג'ולט. צילום: עומר הכהן

אברי סנדרס שאול, מנהל תוכניות לימוד בג'ולט. צילום: עומר הכהן

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה צריך לעשות כדי לשפר?
"אף מקום לא חף מטעויות או יחס בעייתי לכאן או לכאן. יש עדיין חלקים בקהילה שלא מקבלים את היחס או את ההזדמנויות של שאר הקהילה, כמו קהילת הטרנסג'נדרים, שעדיין לא מתייחסים אליה באופן שווה, עם מתן הזדמנויות כמו לשאר חברי וחברות קהילת הלהט"ב, וכמובן – מחוץ לקהילה.

השיח חייב להיות קיים ומקודם על ידי ההנהלה בחברות. שינוי בא מחינוך ומתן ידע לאנשים שאולי פשוט לא מכירים".

עידן פורטל, מעצב מוצר ב-Riseup

מה זו גאווה בשבילך?
"בשבילי, גאווה היא העובדה שהמציאות שלי שונה משל אנשים אחרים ואני צריך לפעול כדי לשנות אותה. אין לי חלק מהזכויות שיש לכלל האוכלוסייה ומה שנראה לחלק מהאנשים מובן מאליו בשבילי הוא מאבק. אבל יש לי אחריות להזיז משהו בחברה שאני חי בה, שאני חלק ממנה. אני מרגיש מלא תקווה כשאני רואה את הסולידריות בקהילה. זה גורם לי להרגיש שאני לא לבד, שיש עוד אנשים שמרגישים כמוני ויש לי על מי לסמוך. קהילת הלהטב"ק היא אמנם מיעוט, אבל מיעוט נוכח, ששואב את הכוח שלו מהמטרה המשותפת ותחושת האחווה".

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה אתה עובד?
"הגאווה ב-Riseup היא נון אישיו. זה תלוי בכמה אני בוחר להביא אותה לשיח, אני הוא זה ששולט על הווליום. לפעמים אני מרגיש שאנחנו חיים ב-Riseup בתוך בועה מחבקת. אני עובד במקום שמאמין מאוד בצמיחה של הלקוחות והעובדים שלו ונותן לנו את כל הכלים להצליח, וחשוב מכך – נותן לי את זכות הבחירה להביא את עצמי לידי ביטוי. השנה, לדוגמה, בחרתי בשבוע הגאווה להביא מתנדב.ת מארגון חוש"ן (חינוך לשינוי – ארגון של הקהילה הגאה שמציע הרצאות עם סיפורים אישיים של להטב"קים לארגונים ולחברות; י"ה), לספר את הסיפור שלו.ה, להתייחס לנושא הקהילה במקומות עבודה ולדבר קצת עם העובדים בחברה".

עידן פורטל, מעצב מוצר ב-Riseup. צילום: רויטל טופיול

עידן פורטל, מעצב מוצר ב-Riseup. צילום: רויטל טופיול

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה צריך לעשות כדי לשפר?
"אישית לא חוויתי אפליה בהיי-טק. חלק גדול ממקומות העבודה בהיי-טק פעילים במאבקים להטב"קים, מאחר שחלק גדול מהעובדים שלהם שייכים לקהילה, וגם בגלל העובדה שזה חלק מסט הערכים שלהם. אני יודע שאפליה קיימת במקומות עבודה אחרים, מחוץ לתעשיית ההיי-טק – כמו של א.נשים על הקשת הטרנסית, שלא מצליחים למצוא עבודה, או מופעים 'שקטים' של הומופוביה. יש לנו עוד עבודה לעשות כחברה בקבלה של אוכלוסיות שונות. אני מקווה שעוד ועוד מקומות עבודה יהיו מכילים כמו Riseup".

אילן צולר, קצין ציות בסלברייט

מה זו גאווה בשבילך?
"גאווה בשבילי זה להיות אני בכל רגע נתון של היממה ובכל מקום שאני נמצא בו – בלי פילטרים, בלי סיפורי כיסוי ובלי החשש שלא אהיה רצוי".

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה אתה עובדת?
"אני עובד בסלברייט מעל שנתיים ומהרגע הראשון, עוד מראיונות הקבלה, שבהם סיפרתי על חיי האישיים ועל בן זוגי מזה 25 שנים, הרגשתי נוח לשתף, ופתיחות וסקרנות מצד ההנהלה שראיינה אותי. מאז, אני מרגיש שמקבלים אותי כפי שאני, מבלי לשפוט וללא דעות קדומות – הן מצד המנהלת הישירה שלי, שתמיד מתעניינת, הן מצד הנהלת החברה והן מצד העובדים. זה בעצם לא משנה את מי אתה אוהב ומה אורח החיים שלך. אתה זה אתה ורואים את מי שאתה. למשל, דוגמה משעשעת, בתור חובב אירוויזיון מושבע, שאף מעורב מדי פעם בהפקות הקשורות לתחרות, בחודש האירוויזיון אני מרגיש מרכז העניינים, והמון עובדים באים ושואלים ומתעניינים. זה גורם לך, כבן אדם, להרגיש מקובל ואהוב, ללא שיפוטיות או דעות קדומות. אני חושב שגם עובדים אחרים חברי הקהילה מרגישים ככה.

חשוב לציין שסלברייט היא חברה מתקדמת, שאף חרתה על דגלה, בין שלל הערכים, את ערכי השוויון והגיוון במקום העבודה, ואני שמח להיווכח מדי יום, אף במסגרת תפקידי כקצין הציות של החברה, שלא מדובר בסיסמאות ריקות מתוכן, אלא שבאמת מתכוונים לזה. אני חושב שגם עובדים להט"בים אחרים בחברה מרגישים ככה".

אילן צולר, קצין ציות בסלברייט. צילום פרטי

אילן צולר, קצין ציות בסלברייט. צילום פרטי

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה צריך לעשות כדי לשפר?
"לשמחתי הרבה, בחברות ההיי-טק שבהן עבדתי לא נתקלתי באפליה או התעמרות נגד חברי הקהילה הגאה. לדעתי, יש צורך להמשיך ולשמור על פתיחות ונכונות לקבלת האחר, וזה המתכון הבטוח שלא תהיה אפליה במקומות העבודה בכלל, ולא רק בהיי-טק".

רותם קדם, מנהלת מוצר ב-LSports

מה זו גאווה בשבילך?
"גאווה בשבילי היא העובדה שיתנהגו אליי בחברה, בחוק ובמקום העבודה כאדם רגיל. היא גם היכולת שלי להיות מי שאני ולאהוב את מי שאני רוצה, להחזיק ידיים ולהתחבק ברחוב מבלי שינעצו עיניים או יצביעו ולקבל שוויון זכויות חוקי מלא – בגידול ואימוץ ילדים, ביכולת לבצע פונדקאות וביכולת להתחתן ולהיות כתוב כנשוי בתעודת הזהות במדינה שלי".

כיצד הגאווה באה לידי ביטוי בחברה שבה את עובדת?
"הגאווה מתבטאת במקום עבודתי בהתייחסות אליי באופן רגיל. אין אליי יחס מיוחד, לטוב ולרע, בשל נטייתי המינית, וזו בדיוק הגאווה עבורי. יש לי ב-LSports את היכולת להגיד מי אני, את מי אני אוהבת ולשים תמונה משפחתית על השולחן מבלי לחשוש או להתבייש מתגובות ההנהלה והעובדים".

רותם קדם, מנהלת מוצר ב-LSports. צילום: סיני קורן

רותם קדם, מנהלת מוצר ב-LSports. צילום: סיני קורן

האם לדעתך יש אפליה נגד להט"בים.ות בהיי-טק? מה צריך לעשות כדי לשפר?
"הנושא שהכי נוגע לליבי הוא נושא הטרנג'דרים בחברה בכלל, במקומות העבודה בכלל ובהיי-טק בפרט. אין קבלה של טרנג'נדרים בחברה הישראלית. לא מקבלים אותם במקומות עבודה, והיכולת שלהם לקיים חיים עצמאיים בכבוד נפגעת משמעותית עד בלתי קיימת".

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

לחלק ד' לחצו כאן.

החלק האחרון של הפרויקט – מחר (ג').

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים