במקום פלייד: ויזה רוכשת את טינק ב-2.1 מיליארד דולר

ויזה הודיעה על כוונתה לרכוש את חברת הפינטק השוודית טינק, המספקת שירות שיתוף מידע פיננסי באירופה, בדומה לפלייד שמספקת שירות דומה בארה"ב, שעסקת הרכישה שלה בוטלה

רוכשת את טינק. ויזה.

ענקית כרטיסי האשראי ויזה (Visa) הודיעה על כוונתה לרכוש את סטארט-אפ הפינטק השוודי טינק (Tink) תמורת כ-2.1 מיליארד דולר. העסקה תלויה באישור הרגולטורים.

טינק היא פלטפורמה אירופית של בנקאות פתוחה, המספקת שירות שיתוף מידע פיננסי ומאפשרת למוסדות פיננסיים, לחברות פינטק ולסוחרים להתאים לעצמם כלים, מוצרים, ושירותים לניהול פיננסי, המבוססים על נתוניהם הפיננסיים של הצרכנים והעסקים.

החברה השוודית, שהטכנולוגיה שלה משולבת בקרב 3,400 בנקים ומוסדות פיננסיים, תשמור על שם המותג שלה ועל ההנהלה הקיימת, ומשרדי המטה שלה יישארו בסטוקהולם.

המטרה של ויזה ברכישה היא להשתמש בטכנולוגיה של טינק כדי לזרז אימוץ של בנקאות פתוחה ברחבי אירופה באמצעות מתן שליטה טובה יותר לצרכנים לנהל ולפקח על נתוניהם הפיננסיים, ולאפשר לעסקים בנייה של מגוון כלים להתנהלות דיגיטלית מאובטחת.

עסקת הרכישה צפויה להיסגר בקרוב ותלויה באישור רגולטורי. ויזה בוודאי מקווה שהרגולטור האירופי לא יחסום את העסקה כפי שקרה עם רכישת חברת הסטארט-אפ פלייד (Plaid) – שפיתחה תוכנת API המאפשרת לגורמים פיננסיים ולסטארט-אפים להתחבר לחשבונות הבנק של המשתמשים, בדומה לטכנולוגיה של טינק – אבל בשוק האמריקני. בינואר 2020 הכריזה ויזה על רכישת פלייד תמורת 5.3 מיליארד דולר, ואולם משרד המשפטים האמריקני חסם אותה בטענה שהשילוב בין שתי החברות יפגע בתחרות, ולפני כחצי שנה הודיעו החברות על ביטול העסקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים