עיריית הרצליה מאמצת סטארט-אפים בתחומי העיר החכמה וההתחדשות העירונית

העירייה חנכה את מרכז החדשנות והיזמות שלה במשכנו החדש בחוף המרינה ● המרכז הוקם כבר לפני שנה, אולם ההשקה הרשמית שלו התעכבה בגלל הקורונה

מימין: ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, ומנמ"ר העירייה, אמיר זיו. צילם: דוברות העירייה

עיריית הרצליה חנכה היום (ב') את מרכז החדשנות והיזמות שלה במשכנו החדש בחוף המרינה. המרכז מספק מרחבי עבודה ליזמים וליזמיות, לפיתוח רעיונות בנושאים עירוניים, בליווי מנטורים ועם גישה למאגרי נתונים עירוניים, חיבור לבעלי תפקידים מרכזיים והזדמנות לבצע פיילוטים במתקני העירייה. המרכז פועל כבר כמעט שנה, אולם בשל הקורונה נדחתה ההשקה הרשמית.

בין המשתתפים בטקס נכחו ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, מנכ"ל העירייה, אהוד לזר, מנהל אגף המחשוב, אמיר זיו, שפעילות המרכז מצויה תחת אחריותו, ומנהלת המרכז, אפרת בריט מרום.

אפרת בריט מרום, מנהלת מרכז החדשנות של עיריית הרצליה. צילום: דוברות העירייה

אפרת בריט מרום, מנהלת מרכז החדשנות של עיריית הרצליה. צילום: דוברות העירייה

פדלון אמר כי "חדשנות ויזמות הם שני מושגים שמאפיינים את העיר הרצליה, שמקדמת יוזמות, תוכניות ופרויקטים ייחודיים, שלא פעם מקדימים את זמנם. עבור אלה הקמנו את המרכז, כאשר חלק מהיוזמות כבר מיושמות ומשפרות את איכות החיים של כולנו".

לדברי ראש העירייה, "פעילות המרכז חשובה ביותר והיא חלק מהאסטרטגיה של העיר למצב את עצמה כמובילה בחדשנות ובתחום העיר החכמה". פדלון ציין כמה יישומים שפיתח אגף המחשוב של העירייה, על מנת לחזק את הקשר עם התושבים ולהביא לעיר תיירות. עוד הוא ציין שבכוונת העירייה להדק את שיתופי הפעולה שלה בתחום החדשנות עם ערים ומדינות מחוץ לישראל, וכי בתקופה הקרובה יוזמנו לביקור שגרירים של מדינות אחרות בישראל, שגרים בהרצליה.

עוד אמר פדלון כי העיר הרצליה מארחת מזה שנים חברות היי-טק רב לאומיות רבות, שחלק גדול מהן בוחרות להמשיך ולעבוד ממנה. בין אותן חברות נמצאות מיקרוסופט, שלא מזמן איחדה את הפעילות שלה, שעד כה בוצעה מרעננה ומהרצליה, לבניין גדול בעיר; אפל, שפתחה שם את מרכז הפיתוח שלה (שמפתח בין היתר רכיבים מרכזיים במכשירי ה-iPhone); ופלייטיקה. אפל מרחיבה בימים אלה את נוכחותה בעיר והיא בשלבי הקמה של מבנה רב קומות, שישמש אותה.

אהוד לזר, מנככ"ל עיריית הרצליה. צילום: דוברות העירייה

אהוד לזר, מנככ"ל עיריית הרצליה. צילום: דוברות העירייה

15 מובילי חדשנות בעיריית הרצליה

לזר פירט את היעדים של מרכז החדשנות וציין כי "אנחנו, כעירייה, מבינים את הערך של החדשנות בארגון, שיכולה להביא לשיפור העבודה ולהתייעלות. אנחנו ממנים בימים אלה 15 מובילי חדשנות מתוך אגפי העירייה, שיקדמו יוזמות ורעיונות שקשורים לפעילות שלהם". בריט מרום עמדה על יעדי המרכז וציינה את החברות שמתארחות בו, כמו גם את התמיכה של ראש העיר והנהלת העירייה. זיו ציין שהחיבור בין אגף המחשוב למרכז החדשנות הוא טבעי ו-"קיבלתי את המרכז תחת אחריותי באהבה".

בסיום האירוע הציגו שלושה סטארט-אפים מהמרכז החדש שפיתחו פתרונות שכבר משמשים את העירייה בתחומי התחבורה, האנרגיה והסביבה הירוקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים