טיפים ודגשים לעולם העסקי בלינקדאין

הרשת החברתית בעלת האוריינטציה העסקית מציעה לחברות, למנהלים ולבעלי תפקידים אפשרות לייצירת קשרים פוריים, ומשמשת גם כערוץ שיווקי - איך עובדים איתה נכון? חלק א'

20/06/2021 13:46
למנף השימוש בה. לינקדאין. צילום אילוסטרציה: BigStock

חלק א'*

במציאות הנוכחית, בה חברות, ארגונים ובעלי תפקידים מבקשים ליצור קשרים, הזדמנויות וחיבורים עסקיים ואסטרטגיים, אי אפשר להתעלם מלינקדאין – הרשת העסקית המובילה כיום.

במדריך זה נסקור עבורכם את הנקודות החשובות והעיקריות ברשת העסקית, אשר רלוונטיות לחברות וארגונים בתחום ה-B2B ולחברות ה-B2C, הפונות לקהל יעד של תפקידים ספציפיים.

מיקרוסופט (Microsoft) הייתה זו שזיהתה את הפוטנציאל ורכשה את חברת לינקדאין (Linkedin) בדצמבר 2016, עם קרוב ל-700 מיליון משתמשים, וכיום היא הפלטפורמה העסקית המובילה בעולם וגם בישראל.

כן, זה אסטרטגי

רוב חברות ה-B2B וה-B2C (המעוניינים להגיע לקהלים נושאי תפקידים), השכילו להבין בשנתיים האחרונות, שהרשת מהווה את אחד מערוצי השיווק המובילים עבורם, והיא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיות ותוכניות השיווק. היא מהווה נכס דיגיטלי ופלטפורמה מצוינת לחשיפת מסרים לקהלים רלוונטיים, הצעות, קשרים, וכמובן לידים והפניות.

זו השקעה שיווקית ומיתוגית כמו כל ערוץ שיווק אחר.

לפני שנתקדם, חשוב להדגיש שיש צורך לבצע אבחנה בין שתי ישויות ברשת העסקית – בין פרופילים אישיים של מנהלים ועובדים בחברות, לבין פרופיל (דף עסקי) של חברה.

החשיבות של דף חברה היא גבוהה. כרטיס הביקור העסקי של הארגון. יחד עם זאת בסופו של יום אנשים עושים עסקים עם אנשים, והפרופיל האישי, בעיקר של אלו המחזיקים במשרות ניהוליות בארגון, חשוב לא פחות.

הרשת מאפשרת למשתמשיה ליצור פרופיל אישי עימו הם יכולים להציג את ניסיונם המקצועי, ליצור ולקדם קשרים מקצועיים ועסקיים עם משתמשים אחרים.

"כשיש חברים יש עסקים" – בניית רשת חברתית

כדי להרחיב את מעגל המקושרים של כל משתמש, ולהעצים את הפוטנציאל שבקשרים מקצועיים, קשרי המשתמשים בלינקדאין מדורגים לפי קרבה.

הרשת בנויה על שלושה מעגלים חברתיים:

1st – קשרים המקושרים אליכם ישירות

2nd – קשרים של קשרים

3rd+ – קשרים של קשרים של קשרים+ אנשים בקבוצות

יש חשיבות לבניית רשת הקשרים בדרגה הראשונה באופן עקבי, מומלץ להוסיף קשרים ברמה שוטפת, אלו שיש לכם איתם תחומי עניין משותפים, לקוחות קיימים או כל קשר פוטנציאלי עתידי.

איך ממנפים פרופיל אישי?

לפני שאתם מתחילים לרוץ ולצרף קשרים וחברים חדשים, יש לדאוג לדבר הבסיסי והוא הפרופיל האישי שלכם. לכל משתמש מוקצה פרופיל אישי, שהוא למעשה כרטיס הביקור, הרזומה העשיר. ה"נכס" הזה מאפשר לכל אחד למכור את עצמו בצורה הטובה ביותר ברשת.

הפרופיל חייב להיות מסקרן ומעניין, טקסטואלית וויזואלית. השדה החשוב ביותר בפרופיל הוא הכותרת, המתארת את תחום העיסוק/תפקיד/מקצוע שלכם. שלבו בתיאור זה כמה שיותר פרטים כגון מוסד הלימודים, ארץ מגוריכם וסוג התעשייה. ניתן גם להוסיף אימייל, טלפון וקישור לאתר החברה. השלימו תמונת פרופיל איכותית, מקצועית וברורה, ותמונת רקע המדגישה את תחום העיסוק.

חשוב מאוד לייצר תקציר פרופיל אטרקטיבי ברמה האישית וברמה המקצועית, כולל ההיסטוריה התעסוקתית שלכם. ציינו גם את התפקיד הנוכחי ושם החברה, ורק לאחר מכן פירוט קצר על החברה, כ-2-3 שורות. העניקו הסבר על השירותים או המוצרים שאתם מספקים בצירוף משפטי הזמנה.

צרפו את הניסיון מקצועי התעסוקתי שלכם בצורה מושכת, הדגישו את החוזקות והערכים שלכם, וכמובן – את תוצאות הביצועים שלכם בכל תפקיד.

פרטו על לימודים, רישיונות, הסמכות ותעודות. אל תשכחו את המיומנויות והכישורים שלכם. ניתן להעלות בתמציתיות מיומנויות רבות. הרשת מציעה הגדרות משלה לכישורים אלו. מומלץ לבקש מחברים ברשת המכירים אתכם (Endorsement) שיאשרו וימליצו על המיומנויות והכישורים שלכם.

ברגע שסיימתם לבנות או לשדרג את הפרופיל האישי שלכם זה הזמן לצרף לו תכנים: ניתן לצרף תמונות, סרטונים, מצגות, קטעי וידיאו, קישורים לאתרים, מאמרים וכן להעלות אליו קבצים.

*חלקו השני של המאמר יפורסם ביום א' הבא

הכותבת היא מייסדת ומנכ"לית חברת מרקטינג סולושיין

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים