סינמה סיטי – קולנוע בראש שקט עם טכנולוגיית טיהור אוויר

ניסוי שקיימו תדיראן וסינמה סיטי באולם הקולנוע, ובנוכחות צופים, קבע: טכנולוגיית Air Care 02 של החברה מטהרת את האוויר ממזהמים בכ-90%

20/06/2021 11:41
מימין: אבי אדרי, מנכ"ל סינמה סיטי, ומשה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה, תדיראן. צילום: סטודיו מוסטאש

רשת בתי הקולנוע סינמה סיטי וחברת תדיראן חברו זו לזו כדי לייצר לקהל חוויה קולנועית טהורה ובטוחה מתמיד, בעידן שאחרי מגיפת הקורונה. שיתוף הפעולה יספק לקהל הצופים אוויר טהור ונקי ממזהמים ברמה הגבוהה בעולם.

בימים אלה פותחים אולמות הקולנוע את שעריהם לכלל קהל הצופים, ללא מגבלות התו הסגול, לאחר למעלה משנה של סגר בעקבות מגיפת הקורונה. סינמה סיטי, שהיא רשת בתי הקולנוע המובילה בארץ, פותחת את בתי הקולנוע שלה ברחבי הארץ, ונוקטת באמצעים משמעותיים על מנת לייצר סביבת אוויר בטוחה ונטולת חששות רפואיים לאורחיה. 100 אולמות הסינמה סיטי הם הראשונים בעולם בעלי אוויר נקי ממזהמים, בזכות הטכנולוגיה של תדיראן.

Air Care O2 – טכנולוגיה שפותחה בישראל, במו"פ תדיראן

מחקרים מראים כי האוויר בחללים סגורים מזוהם פי חמישה מהאוויר בחוץ. לפני ארבע שנים תדיראן הקימה מרכז מו"פ בישראל, במטרה לפתח טכנולוגיות לטיפול באוויר בחללים סגורים. לאחר שמעבדה אמריקנית רשומת FDA הוכיחה שהטכנולוגיה שפיתחה, Air Care O2, המוגנת בפטנט עולמי, יעילה בעד-99.999% לטיהור האוויר מעובשים, בקטריות ו-וירוסים, תדיראן פנתה לאתגר הבא – להוכיח את יעילות הטכנולוגיה גם במרחב ה"אמיתי", מחוץ לתנאי המעבדה.

תוצאות הניסוי, כפי שבוצעו בתנאי שטח, אוששו את האפקטיביות יוצאת הדופן של טכנולוגיית Air Care O2: לאחר הפעלת המערכת וטיהור האוויר בחלל האולם, הושמדו כ-90% מהעובשים ועד 88% מהבקטריות.

מדובר בניסוי פורץ דרך, אשר בוצע על פי פרוטוקול מדעי, באולמות קולנוע ובנוכחות קהל לאורך זמן. 

היו סגורים במשך חודשים, עקב חשש מווירוס הקורונה. בתי הקולנוע. צילום אילוסטרציה: BigStock

היו סגורים במשך חודשים, עקב חשש מווירוס הקורונה. בתי הקולנוע. צילום אילוסטרציה: BigStock

"נתון מבטיח לכל הדעות"

המערכת החדשה של תדיראן מותקנת בימים אלה בכל אחד מ-100 באולמות הקולנוע של סינמה סיטי ברחבי הארץ, ומתחייבת לספק אוויר נקי לקהל הצופים באולמות.  

פרופ' אריאל קושמרו, ראש המעבדה לביוטכנולוגיה סביבתית, המחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה, אונ' בן גוריון: "אני עוסק למעלה מ-20 שנה בנושאים מגוונים מתחום המיקרוביולוגיה הסביבתית (חיידקים, פטריות ו-וירוסים) ושמחתי להיות מעורב בניסויים לבחינת היעילות של פיתוח ישראלי חדש לטיהור האוויר ממיקרואורגניזמים, אשר משפר את איכות האוויר".

"טיהור האוויר", סיפר פרופ' קושמרו, "מתקבל באמצעות חמצון של החלקיקים המיקרוביאלים ונטרול שלהם על-ידי שימוש בכמות מזערית של מי חמצן שמייצר המכשיר, ומפוזרים בחלל האולם. מדובר בתוצאות משמעותיות, כאשר הטיפול גורם לצניחה בריכוז עובשים, וירוסים ובקטריות באוויר בחללים סגורים, כולל באולמות קולנוע".

"יש לציין שהפעם נתקלתי בצוות פיתוח רציני, שהצליח להדגים היתכנות ופעילות משמעותית בניסוי שטח והורדה של עומס החיידקים והפטריות במעל ל-80% בניסוי 'שדה' באולם קולנוע. בתנאי מעבדה מבוקרים הודגמה ירידה בעומס חיידקים, פטריות ו-וירוסים ברמה של כ-99%", אמר פרופ' קושמרו שסיכם והסביר שמדוב ב"נתון מבטיח לכל הדעות".

למען בריאות הציבור ובמיוחד הילדים שכניסתם תותר לסינמה סיטי

הקיץ כבר כאן ובעוד רגע הילדים יסיימו את שנת הלימודים ויתחילו את החופש הגדול. למרות ביטולו של התו הירוק, כדי שמשפחות יוכלו לבלות את חודשי הקיץ לא רק בהנאה אלא בבטחה, רשת הסינמה סיטי תאפשר כניסת ילדים למתחמיה עם השלמת התקנת Air Care O2 של תדיראן בכל 100 אולמותיה.

משה ממרוד, מנכ"ל תדיראן ובעל השליטה: "בחלוף ארבע שנות פיתוח, החל מהיום טכנולוגיית Air Care O2 תפעל, לראשונה בעולם, באולמות קולנוע, ותוודא את ניקיון האוויר שנושמים מאות אלפי צופים. מדובר בסטנדרט חדש שעלינו לדרוש, למען בריאותנו ובריאות ילדינו. האוויר שאנחנו נושמים משפיע על התפקוד היומיומי שלנו, ולכן חשוב לנו לוודא שאנחנו מביאים את הבשורה החדשה בתחום הטיפול באוויר".

אבי אדרי, מנכ"ל סינמה סיטי: "ילדים הם הקהל האהוב עליי בקולנוע. מייד רואים על פניהם את ההנאה וההתרגשות מסרטים. לכן, לקחנו אחריות מעבר לנדרש ובחרנו לדאוג לכך שהילדים המבקרים בקולנוע יקבלו את האוויר הנקי ביותר באולמות שלנו, וגם להקטין את יכולת ההעברה שלהם של מזהמים ו-וירוסים לשאר הצופים. חברנו לתדיראן וציידנו כל אחד ואחד מאולמות הקולנוע בטכנולוגיה שמטהרת את האוויר ממזהמים שונים. אנחנו תמיד פועלים כדי להביא את הסרטים החדשים והפופולריים ביותר לישראל, והפעם – גם כדי להיות הראשונים בעולם שמספקים מעטפת בריאותית מבוססת טכנולוגיה חכמה לאורך השהות במתחמינו בעידן שאחרי הקורונה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים