"המערכות הבנקאיות תחת שיטפון; המענה – דיגיטל"
"המענה לאתגרי הבנקים הוא האצה של הטרנספורמציה הדיגיטלית, משמע - ניצול היתרונות הגלומים בחדשנות טכנולוגית, על מנת לאפשר עסקית", אמר סנג'יב קומאר, סמנכ''ל טכנולוגיות לתחום אסטרטגיית ניהול נתונים ב-דל
"הארגונים הפיננסיים, והבנקים בראשם, לא השכילו להפנים את האתגר, כמו גם את ההזדמנות, שטמונים בעולם החדש. המערכות הבנקאיות לא נערכו מספיק לעולם החדש, הן מצויות בסוג של שיטפון. הן הכול חוץ מלהיות נורמליות", כך אמר סנג'יב קומאר, סמנכ"ל טכנולוגיות לתחום אסטרטגיית ניהול נתונים ב-דל.
קומאר דיבר במפגש וירטואלי של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך היום (ד'). המפגש דן באתגרי ה-IT במגזר הפיננסי והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.
לדברי קומאר, "על מנהלי ה-IT בארגונים הפיננסיים להבין שהם נמצאים בעיצומו של שינוי, שכולל כמה היבטים, בהם הגידול בהיקף השירותים הדיגיטליים שאותם הם מעניקים ללקוחות. הם נדרשים לניהול סיכונים מעמיק, לצד ניהול נכסים חכם, שכולל ניתוח נתונים חכם, יצירת שיתופי פעולה עם חברות פינטק ובניית תשתיות לבנקאות פתוחה, וזאת במודל של אקו סיסטם נרחב".
"מגפת הקורונה הביאה להאצה משמעותית של המעבר לשירותי דיגיטל בכל מגזרי התעשייה, והדבר אובחן באופן נרחב במגזר הבנקאות: הסגרים והריחוק החברתי כפו על הלקוחות לאמץ שירותים בנקאיים בדיגיטל", אמר קומאר. עוד הוא ציין כי "המגפה חידדה את הצורך בבניית יוזמות דיגיטליות, עם הצעות ערך מותאמות אישית ללקוחות".
ככלל, הוסיף, "העבודה מול הלקוחות צריכה להיות במודל רב ערוצי, עם הצעות חכמות, ובזמן אמת. זאת, לצד הצורך של הארגונים הפיננסיים לעמוד ברגולציות, שהיקפן הולך וגדל, ולהגדיל את רמת אבטחת המידע. לשם כך יש להטמיע פתרונות מבוססי ניתוח נתונים, עם רכיבי בינה מלאכותית ולימוד מכונה".
"על הבנקים להציע ללקוחות חוויה קלה, נוחה ומהירה"
"הבנקים", ציין קומאר, "פועלים בסביבה תחרותית, בשוק מורכב שמשתנה ללא הרף, ונאנקים תחת מבול של רגולציות, תקנות וחוקים. יש להם תחרות נוספת – מצד חברות הפינטק, שמציעות שירותים דומים לאלה שהם מציעים. זאת, לצד תחרות מצד ענקיות הטכנולוגיה, שמציעות גם הן שירותים פיננסיים. הלקוחות, בעיקר הצעירים, מצפים לחוויית לקוח משופרת, קלה, נוחה ובעיקר מהירה, והמתחרים של הבנקים מציעים להם את זה. על הבנקים לנהוג בהתאם".
עוד הוא מנה אתגרים שנובעים מכך ש-"השיבושים הטכנולוגיים מתרחשים בכל שכבה משכבות המחשוב. בעוד שבעבר המשתמשים היו בני אנוש, כיום הם יכולים להיות גם מכונות ובוטים. בעבר חוויית המשתמש קושרה לגלישה באתרים, כיום היא גם במובייל, גם במציאות רבודה וגם במציאות מדומה. האפליקציות לא מפותחות רק בג'אווה ובדוט.נט, אלא אנחנו נמצאים בעולם של מיקרו-שירותים, בנקאות פתוחה, ממשקים פתוחים ומיכון קוגניטיבי. ניהול הנתונים לא נעשה רק על גבי בסיסי נתוני רלציוניים, אלא גם בבסיסי In Memory ובאגמי נתונים. התזמור לא נעשה רק בענן אחד, אלא בסביבה מרובת עננים".
"כלל המגמות הללו מביא לכך שארגוניים פיננסיים נדרשים למערך יכולות חדש בדיגיטל,, אמר קומאר. "בנקים חייבים להיות חכמים, מקושרים, מותאמים אישית בהצעות שלהם ללקוחות, אינטראקטיביים, בעלי יכולות אוטונומיות וכאלה שנוסכים ביטחון בלקוחותיהם. כדי לעשות זאת, עליהם לצפות פני עתיד באיתור הזדמנויות עסקיות חדשות, לספק חוויות משתמש מותאמות אישית ללקוחות, ולהנפיק חדשנות והמצאתיות במהירות. על הבנקים לפעול באופן שגרתי, בעולם שבו הנתונים זורמים בזמן אמת, ולהפגין ביטחון".
הוא ציין שעל מנת להצליח בהעברת הליבה העסקית הבנקאית לעולם החדש "יש לשלב בין חדשנות ויוזמות בדיגיטל, יכולת הלימה לרגולציות ולתקנות המתרבות בתחום, וזאת לצד בניית חוסן תפעולי. על הבנקים להשקיע משאבים רבים בטכנולוגיה ובחדשנות, על מנת שהם יוכלו להיות רלוונטיים בשוק תחרותי ביותר, המתאפיין בשינויים מהירים. טכנולוגיות מתקדמות יביאו לצמצום עלויות התפעול, להנפקת ערכים מוספים ללקוחות ולפיתוח מנועי צמיחה עסקיים חדשים. המענה לאתגרי הבנקים הוא האצה של הטרנספורמציה הדיגיטלית, משמע – ניצול היתרונות הגלומים בחדשנות טכנולוגית, על מנת לאפשר עסקית".
תגובות
(0)