"לא כל שבב ברמזור הופך עיר לחכמה"

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, מספר על פרויקטי העיר החכמה בפנינת השרון, ומציין שהמצלמות שהותקנו בעיר כבר הביאו ללכידה של כמה גנבים

חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה. צילום: ניב קנטור

"זה יותר משנתיים שאנחנו עוסקים בפריסת תשתית של רשת סיבים אופטיים לאורך ולרוחב העיר – כדי להפוך אותה לחכמה. הדבר סייע לנו להתמודד עם אתגרי הקורונה טוב יותר. הבשורה בפריסת הסיבים האופטיים היא במהירות שבה תושבי העיר יכולים לגלוש. יש לזכור – לא כל הטמעת שבב ברמזור הופכת את העיר לחכמה", כך אמר חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה.

ברוידא דיבר בכנס ערים חכמות 2021, שהתקיים היום (ב'). את הכנס, שהופק על ידי אנשים ומחשבים, הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי ברוידא, "פעלנו בעיר כמו חברת תקשורת עצמאית ולא נזקקנו לחסדי חברות הטלקום – שלא תמיד סיפקו את הסחורה בצורה מיטבית. עקפנו את המכשולים מראש: לא היו לנו בעיות תקשורת והתנהלנו עצמאית, עם רשת חזקה ויציבה משלנו".

"אנחנו משתמשים במצלמות הפרוסות ברחבי העיר לניהול טוב יותר שלה", סיכם ראש העיר, "וכך מתקבלות התראות על אירועים ביטחוניים, התקהלויות ונתוני עומסי תנועה. בכל אלה, האנליטיקה מסייעת לתחקורים ולמתן מענה בזמן אמת. התקנו כבר מאות מצלמות, כשהיעד הוא 600 מצלמות ברחבי העיר, ונשלוט בה גם עם רחפנים. המערכות שלנו מחוברות למערכות של משטרת ישראל, מה שהביא כבר שלוש פעמים לזיהוי גנבים שנכנסו לעיר. ככלל אני אומר שככל שנהיה חכמים יותר – כך נצליח יותר".

יובב יהב, מנמ"ר עיריית ראש העין. צילום: קובי קנטור ז"ל

יובב יהב, מנמ"ר עיריית ראש העין. צילום: קובי קנטור ז"ל צילום: קובי קנטור ז"ל

יובב יהב, יו"ר איגוד המנמ"רים בשלטון המקומי ומנמ"ר עיריית ראש העין, דיבר אף הוא בכנס. יהב ציין כי "בכל שנה, המנמ"רים ברשויות המקומיות מתקדמים בחזית הטכנולוגיה ופועלים כדי להפוך את הערים שלהם למתקדמות ולחכמות. אנחנו דוגלים בתפיסה שקוראת לקדם שיתופי פעולה והעברת ידע נצבר, כדי שביחד נוכל להפוך את הערים לחכמות ולמקיימות".

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה. צילום: יח"צ

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, אמר כי "יש לעשות סדר בתחום: בסוף, המטרה היא שיפור איכות החיים של כולם, על ידי הפיכת העיר לחכמה, כזו שיודעת לאגור מידע לנתח אותו ולהפיק ממנו תובנות לטובת פעולות. נייעל את השירות בשגרה ונדע לפעול באופן מיטבי בעתות חירום".

משה ליאון, ראש עיריית ירושלים. צילום: חנה טייב

משה ליאון, ראש עיריית ירושלים. צילום: חנה טייב

דובר נוסף היה משה ליאון, ראש עיריית ירושלים. הוא אמר כי "מהרגע שפרצה הקורונה, מרבית עובדי העירייה עברו לעבוד מהבית. נדרשנו לנהל את העיר, על כלל מגזריה. פשוט זה לא היה. לשמחתי, אגף המחשוב העירוני הצטיין והיה מוכן לכל תרחיש, עם יכולת טכנולוגית בולטת ועם המשך השירות לתושב, לצד המשך עבודה פנים עירונית. בזכות הטכנולוגיה צלחנו את המשבר בצורה הטובה ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים