JBS – ענקית הבשר שהותקפה בסייבר – שילמה 11 מיליון ד' כדמי כופר

מתקפת האקרים שיתקה לזמן קצרצר את הייצור במפעלי החברה הגדולה בעולם לעיבוד בשר בצפון אמריקה, אוסטרליה וקנדה, ו-JBS הודתה באופן נדיר כי שילמה לעבריינים את הכסף עבור שחרור הנעילה ושיבה מהירה לפעולה

שילמה את הכופר. ענקית הבשר JBS. צילום אילוסטרציה: BigStock

חברת הבשר הגדולה בעולם JBS הודתה באחרונה כי שילמה דמי כופר של 11 מיליון דולר, כדי לחזור לפעילות מלאה, לאחר מתקפת הסייבר שחוותה ב-1 ביוני.

למעשה החברה נקטה בצעד נדיר אשר אינו אופייני למותקפי כופרה, שלרוב לא יודו כי נכנעו ושילמו את דרישות ההאקרים, או יחשפו את הסכום ששולם לתוקפיהם.

המתקפה על JBS נחשבת כאירוע נוסף בסדרה של מקרי סחיטה של תעשיות דומיננטיות בארצות הברית, ביניהם בלטה במיוחד תקיפת חברת הנפט קולוניאל פייפליין (Colonial Pipeline). בנוסף זהו המקרה הראשון הידוע של קורבן כופרה בדמות חברה מתעשיית הבשר.

התשלום בוצע על ידי חברת הבת האמריקנית של מעבדת הבשר הברזילאית JBS, לדבריה, כדי למנוע שיבושים נוספים מטעם ההאקרים, שאפשר שאיימו בכך עליה, וכן על מנת להחזיר את פעולתם החלקה של המפעלים שהושפעו מהמתקפה – שהיוו חמישית מהיקף פעילותה של הענקית בארה"ב – וכן של מספר מתקני ייצור בקנדה ואוסטרליה.

איום על תעשיות דומיננטיות בארה"ב. מתקפת כופרה. צילום אילוסטרציה: BigStock

איום על תעשיות דומיננטיות בארה"ב. מתקפת כופרה. צילום אילוסטרציה: BigStock

כופר בביטקוין וחקירה שלא מצאה פגיעות מהמתקפה

מיד לאחר התקיפה לא ידעה התקשורת לדווח האם JBS שילמה את דמי הכופר, או מה היו תביעות התוקפים וגובה הסכום הנדרש. ואולם החברה חידשה כבר למחרת מתקפת הסייבר את מרבית פעולותיה בצפון אמריקה, מה שהעלה הסבירות שהיא אכן נכנעה לדרישות ההאקרים.

כעת מדווחת התקשורת האמריקנית כי התשלום בוצע בביטקוין.

לפי דיווח של בלומברג, קבוצת ההאקרים שהייתה מעורבת באירוע היא REvil (או Sodinokibi), קבוצת פשיעת סייבר ידועה לשמצה עם קשרים רוסיים, אולם כזו שאינה נחשבת לקבוצה שלוחת מדינה.

גם ה-FBI ייחס את ההתקפה על ענקית הבשר JBS ל-REvil, כנופיה דוברת רוסית שהציבה כמה מדרישות הכופר הגדולות ביותר שנרשמו בעולם עד היום. ה-FBI הודיע כי הוא יפעל להבאת הקבוצה לדין, ודחק בכל מי שנפגע ממקרי התקפה שלה ליצור קשר עם הבולשת באופן מיידי.

ולמרות היעדר החשדות כי ההאקרים פעלו מטעם רוסיה, קארין ז'אן-פייר, סגנית דוברת ממשל ביידן-האריס, התייחסה לאירוע ואמרה כי "הבית הלבן מתקשר ישירות עם ממשלת רוסיה בנושא זה". ז'אן-פייר הוסיפה כי ארצות הברית תעביר לרוסיה את המסר ש-"מדינות אחראיות אינן מספקות מחסה לפושעי תוכנות כופר".

"זו הייתה החלטה מאוד קשה עבור החברה שלנו ועבורי באופן אישי," הסביר המנכ"ל JBS, אנדרה נוגיירה, לתקשורת. "עם זאת, הרגשנו כי החלטה זו צריכה להתקבל, על מנת למנוע כל סיכון פוטנציאלי ללקוחותינו".

לפי החברה, חקירת נזקי האירוע עדיין נמשכת, אך תוצאות ראשוניות הצביעו על כך "שלא נפגעו כל נתוני חברה, לקוחות או עובדים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים