פירמינה של גוגל – כבל תת-ימי חדש שיחבר בין ארה"ב לארגנטינה

החברה הכריזה אתמול (ד') על כבל התקשורת התת-ימי שהיא כבר בונה כיום, אשר ינוע מהחוף המזרחי של ארה"ב עד לארגנטינה, עם חיבורים נוספים בגרנדה, ברזיל ואורוגוואי ● השם פירמינה לא נבחר באקראי אלא מכבד דמות ראויה להשראה

תביעה חדשה עקב פגיעה בתחרות. גוגל

גוגל (Google) הכריזה אתמול (ד') רשמית על פירמינה (Firmina), כבל תת-ימי בפיתוחה, שינוע מארצות הברית לארגנטינה. הפרויקט כבר יצא לדרך ונמצא אמצע תהליך הבנייה.

תווי הכבל התת-ימי. איור: גוגל

תווי הכבל התת-ימי. איור: גוגל

בפוסט שהעלתה לבלוג שלה, עליו חתום ביקאש קוליי, סגן נשיא לתחום הרשת הגלובלית בענן גוגל, הענקית ממאונטיין וויו הבטיחה כי פירמינה יהיה הכבל הארוך בעולם, עם יכולת לעבוד באופן מלא "עם מקור אנרגיה יחיד" בקצה אחד. באופן זה תובטח קישוריות, גם אם משאבי הכוח האחרים יושבתו באופן זמני.

הכבל החדש של גוגל ייצא מהחוף המזרחי של ארצות הברית ויגיע ללאס טונינאס, מחוז של בואנוס איירס שהוא אתר עגינה לכבלים תת-ימיים השוכן בארגנטינה. בנוסף, יהיו לכבל תחנות בפראיה גרנדה שבברזיל ובפונטה דל אסטה באורוגוואי.

פירמינה אינו הכבל התת-ימי הראשון של גוגל, וגם לא הראשון שקושר את ארצות הברית עם דרום אמריקה. בשנת 2019 הודיעה החברה על הקמת קירי (Curie), כבל שנקרא על שם זוכת הנובל מארי קירי, ומשתרע מצפון אמריקה עד צ'ילה, בתוך שהוא מתפצל אל פנמה. כעת, יחד עם פירמינה, לגוגל יש כבר 16 כבלים השוכנים מתחת לימים ולאוקיינוסים ברחבי העולם.

הגוגל דודל שהוקדש למריה פירמינה דוס רייז, על שמה נקרא הכבל. צילום מסך

הגוגל דודל שהוקדש למריה פירמינה דוס רייז, על שמה נקרא הכבל. צילום מסך

פירמינה הוא כבל בעל תריסר זוגות של סיבים אופטיים, ועתיד להעביר תעבורת נתונים במהירות ובאופן מאובטח בין צפון ודרום אמריקה. בעיקר הוא נועד לאפשר למשתמשים גישה מהירה, בטוחה ונוחה למוצרי החברה, ביניהם כמובן לשירותי הענן של הענקית (Google Cloud), למנוע החיפוש הדומיננטי שלה (Google Search), לשירות הדואל ג'ימייל (Gmail) ולפלטפורמת הסרטונים הפופולרית יוטיוב (YouTube).

יצוין כי למרות העובדה שפירמינה אינו כבל צוללת ראשון של הענקית, הוא בכל זאת אמור להיחשב כחידוש בניהול אנרגיה, וזאת משום שהכבל התת-ימי המסוים הוא הכבל הארוך ביותר בעולם המסוגל לפעול באופן מלא על ידי קבלת חשמל רק מקצה אחד.

לדברי גוגל, הדבר מושג על ידי אספקת כוח לכבל במתח הגבוה ב-20% מזה של הכבלים הקודמים. הדבר מבטיח אמינות בתהליך העברת נתונים מתחת למים; גם אם יש בעיה בזרם החשמלי במתח הגבוה, הנדרש להעצמת פעימות (פולסים) של אור העוברות דרך הסיב האופטי.

גם הכבל פירמינה קרוי על שם דמות מפורסמת – לפי קוליי, "ביקשנו לכבד את מי שעבדה לקידום ההבנה האנושית והצדק החברתי. הכבל נקרא על שם מריה פירמינה דוס רייז (1825-1917), אבוליציוניסטית (מלוחמי ביטול העבדוּת – ג"פ) וסופרת ברזילאית, שהרומן שלה 'אורסולה' משנת 1859 תיאר חיים של אפרו-ברזילאים בעבדות. כאישה אינטלקטואלית מגזע-מעורב, פירמינה נחשבת לסופרת הראשונה של ברזיל. בעזרת הכבל הזה אנו שמחים להפנות את תשומת הלב לעבודה ולרוח החלוצית שלה".

קוליי שלח את קוראי הפוסט ללמוד עוד על פימינה הסופרת דרך גוגל דודל (Google Doodle) שהוקדש לפועלה, ושפורסם לרגל יום הולדתה ה-194, בשנת 2019, ה-11 באוקטובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים