גלובל פאונדריז עתרה נגד בקשת יבמ שתשלם לה 2.5 מיליארד דולר

החברה פנתה לבית המשפט הפדרלי בניו-יורק כדי שיפסוק שהיא לא הפרה הסכמי ייצור עם יבמ

יבמ-גלובל פאונדריז - בבית המשפט. צילום אילוסטרציה: BigStock

סכסוך משפטי בעולם יצרניות השבבים: בפינה האחת ממוקמת יבמ ובשנייה נמצאת גלובל פאונדריז, שמספקת שירותי ייצור לחברות שבבים ללא מפעלים. האחרונה, שהיא חברה באחזקה מלאה של קרן מובאדלה מאבו דאבי, פנתה לבית המשפט הפדרלי בניו-יורק כדי שיפסוק שהיא לא הפרה הסכמי ייצור עם יבמ, שדורשת ממנה בגין טענה זו 2.5 מיליארד דולר.

גלובל פאונדריז רכשה את מפעלי ייצור השבבים של יבמ ב-2014, ובמקביל קיבלה עליה לייתר את המעבדים השונים שהענק הכחול ייצר בעצמו עד שהחליט שלא לייצר יותר שבבים. עם זאת, במהלך 2018 החליטה גלובל פאונדריז להפסיק להשקיע בקידום קווי הייצור בגלל עלויות פיתוח גבוהות מדי – מה שהוביל את יבמ לפנות לסמסונג על מנת שתייצר עבורה. שנתיים וחצי לאחר מכן, בשנה שעברה, פנתה יבמ ליצרנית בטענה שהיא הפרה את ההסכם ביניהן ודרשה פיצויים בגין זה.

בפנייה לבית המשפט טענו נציגי גלובל פאונדריז כי "מלבד איום בתביעה אלא אם כן ניכנע לדרישותיה, יבמ טרם מסרה כל הסבר מהותי באשר לטענותיה".

יבמ מסרה בתגובה הצהרה שלפיה היא צודקת בטענתה שהיצרנית לא עמדה בדרישות החוזה. "יבמ שילמה 1.5 מיליארד דולר לגלובל פאונדריז כדי שתספק את הדור הבא של השבבים שלה, ואילו זו נטשה לחלוטין את יבמ ברגע שהתשלום הסופי התקבל ומכרה נכסים הקשורים לעסקה עבור יצירת עושר לטובתה עצמה", נכתב בהצהרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים