נשים ומחשבים: מעיין מזיג, NSO

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מעיין מזיג, דירקטורית ניהול מוצר ב-NSO

מעיין מזיג, דירקטורית ניהול מוצר ב-NSO. צילום: NSO

שם ותפקיד: מעיין מזיג, דירקטורית ניהול מוצר ב-NSO. אני מנהלת את מוצר הנגישות והאיסוף המרכזי של החברה.

ותק בתפקיד: חצי שנה. לפני כן הייתי מנהלת מוצר בחברה במשך כשנתיים.

תפקידים קודמים: הגעתי לחברה אחרי 12 שנה באמ"ן. השנים המדהימות האלה התחילו בתוכנית חבצלות שאני בוגרת שלה, והסתיימו בשחרור מיחידה 8200 בדרגת רס"ן לאחר שמילאתי רצף של תפקידים מרתקים ומאתגרים בחזית של תחום הסייבר ביחידה.

השכלה: תואר ראשון בפילוסופיה ומזרח תיכון מאוניברסיטת חיפה, תואר שני במינהל עסקים בתוכנית המנהלים של אוניברסיטת בן גוריון, ותואר ראשון נוסף במדעי המחשב מהאוניברסיטה הפתוחה.

משפחה: נשואה לדניאל, ששוקד בימים אלה על דוקטורט במיקרוביולוגיה, ואמא של אורן, עוד מעט בן שנה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

בראש ובראשונה – האתגר של פתרון בעיות סופר מורכבות. זה התחיל כבר בתיכון – שם מצאתי את זה במתמטיקה ובפיזיקה. אני ממש זוכרת את תחושת הפליאה שמלווה אותי עד היום מעד כמה שהתחומים האלה נותנים כלים להבין את המציאות ולעצב אותה. כשהגעתי לתחום הסייבר ב-8200 זיהיתי את זה מהר מאוד גם שם. היופי בתחום הוא, שאנחנו חייבים להיות תמיד צעד אחד לפחות לפני הצד השני, אחרת לא נצליח לפתור את הבעיה המורכבת אותה אנחנו מנסים לפתור. התחום הזה מאפשר למי שלוקח בו חלק לעשות קסמים, לא פחות מזה. כיום, אני חלק מחברת NSO שמפתחת טכנולוגיות שמסייעות בפתרון האתגר הגדול שיש לגופי מודיעין וביטחון בכל העולם במניעת טרור, פדופיליה ופשיעה ובהגנה על אזרחיהם. אחד ממוקדי המשיכה המרכזיים של התחום בעיניי הוא האנשים שעובדים סביבי. אני חושבת שתחום הסייבר המודיעיני מושך אליו אנשים מאוד מיוחדים – חדים, יצירתיים וכאלה שנהנים כשהם רואים אתגר מולם. זו זכות אמיתית לעבוד בקבוצה כזו. לניהול המוצר בחברה יש קסם משל עצמו. זה תפקיד שדורש הבנה עסקית עמוקה, יכולת הובלה טכנולוגית והיכרות עם העולם המודיעיני וצורכי הלקוחות. היכולת להשפיע בתפקיד הזה, בפרט בסביבה אנושית כל כך מעולה שמאפשרת ומעודדת את זה, היא גדולה מאוד, ומכאן גם הסיפוק הגדול.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני מעריכה שכן, כמו שקיים בחלק לא מבוטל ממקומות העבודה. עם זאת, אני מאמינה שבתעשיית ההיי-טק, שהיא תעשייה מתקדמת באופיה שמבוססת על ידע, התופעה הזו קיימת פחות מבתעשיות אחרות. בחוויה שלי, מה שקובע הוא הערך שכל אחד מביא לשולחן. לאנשים מקצועיים ומעולים שמשקיעים ומחויבים להצלחה יש מרחב עצום להתפתח, להצליח ולהשפיע – ללא קשר למגדר או לכל מאפיין אחר שאינו מקצועי. על כל פנים, יש לנו תפקיד בצמצום הפער במקומות שבהם הוא קיים. אם מישהו מרגיש או מישהי מרגישה שאין סביבם מספיק נשים – זה הזמן להושיט יד למישהי מתאימה ולתת לה את ההזדמנות. כמנהלת אני חושבת שיש לי זכות וחובה לוודא שאני בוחרת את המתאימות והמתאימים ביותר לכל תפקיד ושאני עושה מאמץ אמיתי לאתר אותם ואותן. אם נסתכל על זה בפרספקטיבה רחבה יותר – אז השקעה בחינוך טכנולוגי לנשים, כמו גם בחינוך טכנולוגי בפריפריה ולאוכלוסיות מוחלשות, זה דבר שנצא נשכרים ממנו גם ברמת החברה וגם ברמת התעשייה, שתגדיל מאוד את ההון האנושי שעומד לרשותה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לא. אני מאמינה שזה נובע, בין היתר, מכך שאני בוחרת את הארגון שאליו אני רוצה להשתייך. אני בוחרת אותו בין היתר על בסיס סט הערכים שלו. חשוב לבחור מקום עבודה שאנחנו מזדהים עם אופן הניהול שלו ועם ערכיו, כשאחת הבחינות החשובות היא, לדוגמה, גיוון ודומיננטיות של נשים בתפקידי הנהלה ובגופים הטכנולוגיים בתוך הארגון. ב-NSO מצאתי חברה בעלת תפיסת עולם שוויונית ו"עיוורת" למגדר, מה שמשתקף באחוז הנשים הגבוה בה בתפקידים השונים.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רונן

    כל הכבוד למעיין, והכתבה המעניינת. אין ספק ששילובם של נשים, יחזק את היכולות של כל חברה ששואפת להצליח.

  2. תכלת

    מעיין אישה חזקה כמו שכול אישה יכולה להיות. הגמוניה גברית מתקיימת רק כי נשים מאפשרות זאת. הידד למעיין ולחברת NSO. כן יירבו!

  3. יהוראי

    כיף לראות שאנשים טובים מגיעים למקומות טובים עם פוטנציאל להשפיע.

אירועים קרובים