מפתחת הבשר המתורבת מיטק רושמת פטנט להדפסה ביולוגית חדשנית

שיטת ההדפסה שפיתחה החברה הישראלית תאפשר, לטענתה, שליטה טובה יותר בתהליך הזרקת הדיו הביולוגי ● אחד מיעדיה של החברה הוא ייצור סטייק מתורבת, שידמה בכל דבר ועניין למוצר ה"אמיתי", בו כרוכים ניצול בעלי חיים ונזקים סביבתיים רבים

שרון פימה, מנכ"ל מיטק. צילום: יח"צ

מיטק (MeaTech) – חברה המפתחת טכנולוגיות מתקדמות לייצור וגידול מוצרי בשר מתורבתים – דיווחה באחרונה כי הגישה בקשה לרישום פטנט במשרד הפטנטים של ארצות הברית (USPTO) עבור שיטת הדפסה ביולוגית חדשנית. לדבריה, החברה רואה בשיטת ההדפסה הביולוגית החדשנית שפיתחה פוטנציאל לשליטה יוצאת דופן בתהליך הדפסה רב-שכבתי של בשר מתורבת.

הטכנולוגיה תאפשר שליטה משמעותית על הרכב החומרים המודפסים, גודלם ומיקומם על פני שכבת המצע. מיטק מאמינה שהתכונות הללו יאפשרו בנייה מדויקת של רקמות בשר בתהליך הדפסה דיגיטלי, לטובת ייצור מוצרי בשר מתורבת. בנוסף, מיטק אמרה שהיא מאמינה ששיטה חדשנית זו תביא גמישות משמעותית בתהליך ההדפסה הביולוגית, כגון מהירות הדפסה מואצת והיכולת להשתמש במגוון חומרים עם צמיגויות שונות, אשר היוו אתגר בתהליך ההדפסה הביולוגית עד כה.

הגשת הבקשה לרישום פטנט מתחברת ישירות ליעדי ההדפסה הביולוגית התלת-ממדית של מיטק לייצור נתחי בשר מתורבת על בסיס תאים מן החי. מיטק מאמינה שפטנט זה ישפר את תהליכי הייצור התעשייתי של הבשר המתורבת.

תעשייה טכנולוגית מתפתחת. בשר מתורבת. צילום אילוסטרציה: BigStock

תעשייה טכנולוגית מתפתחת. בשר מתורבת. צילום אילוסטרציה: BigStock

הסטייק המתורבת בדרך?

נכון להיום, מיטק מחזיקה בשש בקשות לרישום פטנט ל-USPTO ו-WIPO, שהוגשו דרך אמנת ה-PCT, בשני תחומים עיקריים (מכניים וביולוגיים), המכסים את פעילויותיה, מוצריה ושלבים בתהליכי ייצור וגידול של בשר מתורבת.

שרון פימה, מנכ"ל מיטק, אמר: "טכניקה חדשנית זו להדפסה בשליטה מדויקת יותר, עשויה להיות דרך מבטיחה לייצור ובנייה של בשר מתורבת בקנה מידה רחב היקף. עם ותק רב בתעשיית הדפוס, אני מכיר בפוטנציאל המשמעותי שיש בבקשה זו לרישום פטנט, מכיוון שהיא פונה ישירות לאתגרים המרכזיים העומדים בפני תעשיית ההדפסה הביולוגית".

מיטק היא חברה בינלאומית שנמצאת כיום בחזית מהפיכת הבשר המתורבת, ורשומה בבורסות נאסד"ק ות"א תחת הסימול MITC. החברה החלה את פעילותה ב-2019, ומשרדיה הראשיים נמצאים בנס ציונה. לחברה גם חברה בת באנטוורפן, בלגיה.

מיטק מפתחת מגוון טכנולוגיות מתקדמות לייצור מוצרי חלבון אלטרנטיביים. טכנולוגיות אלו מתמקדות בייצור בקר ועוף מבוססי תאי גזע, ושיפור מזון מן הצומח עם בשר אמיתי, תוך התמקדות מיוחדת בפיתוח מערכות הדפסה ביולוגיות בעלות תפוקה גבוהה לייצור מוצרי בשר יוקרתיים ומרכזיים, כמו סטייק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים