תחקיר: ממשלת סין מנסה מצלמה מבוססת AI נגד האויגורים

הממשל הסיני מבצע ניסוי במצלמה המתקדמת על בני המיעוט הסיני הנרדף, במטרה לאתר את הרגשות שלהם - כך נחשף בפנורמה, תוכנית התחקירים היוקרתית של ה-BBC ● הסינים מכחישים וטוענים ש-"כולם אצלנו חיים בשלווה ובהרמוניה"

אויגורים בעיר העתיקה של קשגר במחוז שינג'יאנג שבסין. צילום אילוסטרציה: BigStock

נמשכת הרדיפה של ממשלת סין את האויגורים: אחרי שביצעה צעדים שונים נגד בני המיעוט המוסלמי, לרבות הקמת מחנות ל-"חינוך מחדש", תחקיר של ה-BBC מלפני ימים אחדים מלמד כי השלטונות בבייג'ינג מנסים עליהם בימים אלה מצלמות מבוססות בינה מלאכותית, שיכולות לאתר רגשות של בני אדם.

רשת השידור הבריטית הסתמכה בתחקיר, ששודר בתוכנית התחקירים היוקרתית שלה, פנורמה, על מהנדס שטען שהשתיל מערכות שכאלה בתחנות משטרה במחוז שינג'יאנג, שבו מתגוררים 12 מיליון מבני המיעוט האויגורי, ועל פעיל זכויות אדם שנחשף לממצאים, שאמר שהם "מעוררי הלם". המהנדס התראיין לתוכנית באנונימיות וסירב לחשוף את שם החברה שבה עבד – ושביצעה את הניסוי עבור הסינים. עם זאת, הוא הראה חמישה צילומים של אויגורים, שלטענתו הממשלה ביצעה עליהם את הניסוי.

"כמו עכברושים במעבדות"

המהנדס אמר בראיון לפנורמה כי "ממשלת סין משתמשת באויגורים לטובת ניסויים שונים, כמו שמשתמשים בעכברושים במעבדות". הוא ציין כי "הצבנו את המצלמה לזיהוי הרגשות שלושה מטרים מכל אחד. מהנבדקים זה כמו מכונת אמת, אבל עם טכנולוגיה הרבה יותר מתקדמת".

שגרירות סין בלונדון מסרה בתגובה כי הממשלה הסינית "שומרת על הזכויות החברתיות והפוליטיות של כלל הקבוצות האתניות". בהודעה נטען כי "אנשים (בסין – י"ה) חיים בהרמוניה, ללא קשר לאיזה רקע אתני הם משתייכים, ונהנים מחיים יציבים ושלווים, ללא מגבלות על החופש האישי שלהם".

אלא שהמציאות מראה אחרת: בשנים האחרונות התרבו הדיווחים על מחנות לחינוך מחדש לאויגורים, שסין מחזיקה בהם כמיליון איש, פעולות להקטנת הילודה בקרבם, לרבות מעצרים ושליחת ילדים אויגורים לבתי יתומים, והעבדה בכפייה של בני מיעוט זה בקטיף כותנה.

יש לציין שבחודש מרץ האחרון חשפה פייסבוק קמפיין סייבר שביצעו שתי חברות טכנולוגיה סיניות נגד בני המיעוט המוסלמי שחיים בארצות הברית, טורקיה ואוסטרליה, אולם היא לא הצליחה להוכיח קשר בינו לבין השלטון בבייג'ינג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים