איך לכתוב מאמרים טכנולוגיים "כבדים" לבלוג של הארגון?

אחד האמצעים להפצת ידע, כולל בעולמות הטכנולוגיה, הוא בלוגים ● אופיר נחמני, היזם והמנכ"ל של IOD, מסביר על מודל מעניין לכתיבת מאמרים טכנולוגיים "כבדים" עם מינימום טעויות, ומקסימום ידע ומהירות

אופיר נחמני, היזם והמנכ"ל של IOD. צילום: יח"צ

לפני כמה שנים, מספר אופיר נחמני, היזם והמנכ"ל של IOD, פנה אליו מנהל שיווק בכיר מאחת החברות המוכרות בישראל עם שאלה: איך הוא מייצר מאמרים טכנולוגיים "כבדים" לבלוג של החברה שלו? "התשובה האוטומטית שלי אליו הייתה: 'למה אתה בא אליי, מאיפה אני יודע?'", צוחק נחמני. אבל אחרי שהוא חשב על זה ועשה כמה בירורים, הוא הבין שיכול להיות שיש פה משהו מעניין.

"כשהתחלתי לחקור איך חברות מייצרות תוכן גיליתי שיש שני מודלים עיקריים – כותב מקצועי חיצוני או מומחים שעובדים בחברה. לשני המודלים היו חסרונות גדולים: כותב מקצועי חיצוני הוא רק כותב, ולכן אין לו את הידע הטכני הנדרש לבלוגים 'כבדים', ומומחים מתוך החברה לא מאוד נלהבים לעשות את זה, קשה מאוד לנהל אותם וקשה לייצר קצב קבוע של מאמרים פרי עטם לפרסום", הוא מציין.

מודל שלישי ליצירת תוכן

התוכן, ביל גייטס אמר כבר ב-1996, הוא המלך. נחמני בוודאי מסכים – כמי שייסד ומנהל את IOD, שמייצרת תוכן, על כל סוגיו, ללקוחות בתחום ה-IT: בעולמות הענן, האבטחה, הסייבר, ה-DevOps, הדטה ושאר התחומים שנושקים. בין הלקוחות של IOD ניתן למצוא את נט-אפ, צ'ק פוינט, וים ורבות נוספות. נחמני פיתח ב-IOD מודל שלישי ליצירת תוכן: "יש לנו פרילנסרים – מומחים טכנולוגיים, שהם קהל היעד של המאמרים. להם אנחנו מצמידים כותבים ועורכים, ובסוף יוצאים מאמרים ברמה הכי גבוהה".

אבל לפני שממשיכים – קצת רקע על נחמני: הוא היה אחד הראשונים שזיהו את טרנד מחשוב הענן בארץ ובעולם, וכבר ב-2009 הוביל את ההקמה של הענן בקליקסופטוור. כבר 12 שנים שהוא חוקר, כותב ונחשב כמשפיען בתחומי מחשוב הענן בעולמות האנטרפרייז הגלובלי. "את הבלוג הראשון שלי פתחתי על מנת לשתף ולהשפיע על דעת הקהל של המומחים הטכנולוגיים בנוגע לענן. אז זה היה תחום שהרבה לא האמינו בו ולמדתי את חשיבותו של תוכן מהימן שנוצר מתוך הבנה עמוקה של עולם זה", הוא אומר.

חזרה ל-IOD – באזור 2018, מנהלים מפייבר (Fiverr) פנו לנחמני כדי לדבר על שיתוף פעולה. על פניו, זה היה יכול להתאים – שתי החברות עובדות במודל דומה, המבוסס על פרילנסרים, ו-IOD ממוצבת כחברת פרימיום, על כל המשתמע מכך, כשפייבר בדיוק ניסו להשיק שירות פרימיום משלהם (בעל השם המקורי פייבר פרימיום). הדברים לא הסתייעו ופייבר קנתה בסופו של דבר חברה בשם קליר ווייס (ClearVoice). נחמני נזכר שהמשיכה לפייבר הייתה פלטפורמת זירת המסחר שלה, והדרך שבה איך היא מחברת בין ספקים ללקוחות. "הם הציעו לי שהם יביאו לי לקוחות ואני אשלם להם עליהם. ככל שחשבתי על זה יותר, הבנתי שאני יכול לעשות את זה בעצמי" הוא מספר בחיוך.

ארבעת עמודי התווך של ה-גיג אקונומי

שווה להתעכב רגע על זירות מסחר, במיוחד כשמדברים על חברות כמו פייבר, שנחשבת לשחקנית בכירה ב-גיג אקונומי. לפי פיט פלינט, שותף בכיר בקרן הון-הסיכון NFX, ה-גיג אקונומי וזירות המסחר שלה (תחשבו על כל אותם שליחי וולט שאתם רואים ברחוב, שעובדים כעצמאים במסגרת שעות שמתאימה להם) עוברים שינוי משמעותי בשנים האחרונות, שנשען על ארבעה יסודות: שירות הרבה יותר מורכב ואיכותי, חוויית משתמש משופרת ומובחנת, העבודה המסופקת משתדרגת בעקבות שימוש בטכנולוגיה, והכשרות ולימוד של כוח האדם – מה שמביא לשימוש בעובדים בעלי הרבה יותר ידע מקצועי בתחומים טכנולוגיים ויצירתיים.

את כל ארבעת עמודי התווך האלה זיהה נחמני מוקדם, ו-IDO מקפידה לשמר ולשפר אותם תמידית. אבל אחרי יותר מארבע שנים, הוא הבין שהגיע הזמן לדבר הבא: "אתה לא יכול לחפף כשזה מגיע לתוכן טכנולוגי ברמה הכי גבוהה. אם הוא לא מדויק – עדיף שלא תפרסם, כי זה רק יעשה נזק. המודל שלנו, שאותו אנחנו כל הזמן מטייבים ומשייפים, הגיע לנקודה שבה אפשר להפוך אותו לשירות דמוי תוכנה כשירות (SaaS), עם זירת מסחר שתתרום לשלב הבא בגידול של IOD בעולם התוכן הטכנולוגי". נחמני מסביר כי "אנחנו הולכים אל הלא נודע – להכניס עובדים איכותיים ומוכשרים אל תוך ה-גיג אקונומי זה לא משהו שנעשה עד כה. אבל IOD תמיד 'שיבשה' את המודלים הקיימים, והגיע הזמן 'לשבש' עוד אחד, כנראה שהכי גדול שלנו".

הדבר הבא הוא פלטפורמת ה-ODX: לחברות יש צרכים הרבה יותר מגוונים ומורכבים מהדרישה לספקי שירות ברמה טכנולוגית ומקצועית גבוהה רק הולכת וגוברת. ה-ODX יגייס לשורותיו את הטובים ביותר, בכל מה שקשור לעולמות השיווק הדיגיטלי – ולא רק בתוכן. "אנחנו מבינים בענן, בטכנולוגיה ובשיווק. עכשיו, הגיע הזמן להתיך את כל אלה ביחד ולייצר תשתית של שירותי שיווק לפי דרישה עבור כל תעשיית ההיי-טק", מסכם נחמני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים