ארה"ב: חבלי תלייה פוזרו בשטח בו נבנה מרכז הפצה של אמזון

הענקית מסיאטל החליטה על סגירה זמנית של אתר הבנייה בקונטיקט, לאחר מציאת חבל תלייה שביעי במתחם, ועקב החשש שמדובר באקט שנאה ● אמזון הכריזה שתעניק 100 אלף דולר למי שיעזור לאתר את מפזר או מפזרי סמלי השנאה

פוזרו באתר בנייה של אמזון. חבלי תלייה. צילום אילוסטרציה: BigStock

אתר בנייה של מרכז ההפצה של אמזון (Amazon) בעיר וינדזור שבקונטיקט, ארה"ב, נסגר זמנית באחרונה, עקב גילוי חבל תלייה שביעי שהוצב במקום על עמוד. הענקית מסיאטל הצהירה על סכום כסף נכבד של 100 אלף דולר שתשלם כתגמול למי שיסייע לה בזיהוי מי שעומד, או עומדים, מאחורי הופעת סמלי השנאה במתחם.

משטרת וינדזור אישרה ביום ד' האחרון גילוי של חבל תלייה נוסף, עם לולאה בקצהו והתלוי מעל קורה, באתר הבנייה בו מוקם מרכז ההפצה של הענקית. עד כה, ומאז 27 באפריל, נמצאו במקום שבעה "מתקנים" עוכרי שלווה שכאלו. המשטרה עדכנה שהיא משתפת פעולה עם ה-FBI לאיתור מציבי החבלים.

אמזון אישרה כי הפרס הכספי שהציעה בעבור מידע על מפזרי החבלים, שהחל ב-5,000 דולר, טיפס ועלה למשמעותי בהרבה לנוכח רצונה לפתור את התעלומה. בנוסף החברה עדכנה כי האתר יישאר סגור עד היום (ב') לכל הפחות.

לא בטוח שהיא קשורה ישירות. אמזון. צילום אילוסטרציה: BigStock

לא בטוח שהיא קשורה ישירות. אמזון. צילום אילוסטרציה: BigStock

מסתמן: פשע שנאה נגד אנשים צבעוניים

ביום ה' הוסיפה המשטרה כי "אנו עומדים מאוחדים בגינוי המעשים האלה, שהם מעשי שנאה וחוסר סובלנות". משטרת וינדזור הוסיפה ואמרה כי "חבלי תלייה הם מלאי שנאה, ונועדו לגרום כאב רגשי לאנשים צבעוניים. אנו עומדים עם כל תושבינו כדי לחזק את ההכלה של וינדזור, שבה כל אדם מתקבל בברכה ומוערך".

קרלוס בסט, מנהל עבודה ועובד ברזל באתר, סיפר שנאלץ לפטר עובד בגלל התבטאויות גזעניות. "אכן הייתי עד לדגלי הקונפדרציה על כובעי האנשים, ועל מכוניותיהם. שמעתי באופן אישי התבטאויות גזעיות", אמר במהלך מסיבת העיתונאים. "זה היה דבר יומיומי בעבודה שנאלצתי להתמודד איתו", סיפר בסט. "זה לא אתר הבנייה היחיד שהדברים האלה מתרחשים בו, והוא צריך להפסיק במוקדם או במאוחר".

יצוין כי המשטרה עדכנה כי עם מציאת חבל התלייה הראשון לא היו "שום הודעות, סימונים או צורות תקשורת אחרות במתקן ובסביבתו". לפיכך, לא ברור אם לפשע השנאה, ככל הנראה ממניעים גזעניים, יש בכלל קשר ישיר לאמזון.

נציג החברה, בראד גריגס, שהתייצב במסיבת עיתונאים באתר ביום ה' האחרון אמר לתקשורת כי "לשנאה, לגזענות ולאפליה אין מקום בחברה שלנו, ובוודאי שהם אינם נסבלים בשום מקום עבודה באמזון, בין אם הוא נמצא בבנייה, כמו הבניין כאן מאחורינו, ובין אם במתקנים הפועלים באופן מלא שלנו".

"אנו ממשיכים להיות מוטרדים מאוד מהאירועים שהתרחשו באתר הבנייה בווינדזור, והורנו לסגור אותו עד שניתן יהיה להציב אמצעי אבטחה נחוצים", מסרה קלי ננטל, דוברת אמזון, את תגובת החברה לתקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים