מוניקה לווינסקי הפכה לוויראלית ברשתות החברתיות – איך זה קרה?

מי שעבדה כמתמחה בבית הלבן באמצע שנות ה-90, והייתה מעורבת בפרשה שכללה קיום יחסי מין עם הנשיא דאז ביל קלינטון, שיתפה שאלה אישית ותשובה בטוויטר והמדיה החברתית סערה

רומן סודי בין נשיא ארה"ב ומתמחה צעירה. ביל קלינטון ומוניקה לווינסקי לפני יותר מעשרים שנה. צילום: ויקיפדיה

מוניקה לווינסקי – כוכבת השערוריה המינית-רומנטית של שנות התשעים, שקיימה קשרים מיניים עם לא אחר מאשר ביל קלינטון, נשיא ארה"ב דאז – שוב עשתה כותרות, והפעם, ברוח התקופה, ברשתות החברתיות.

השמועות על הרומן הסודי שניהל קלינטון עם המתמחה הצעירה מהבית הלבן, כשהייתה רק בת 22, החלו בשנת 98' וייצרו מהומת עולם, כולל הקלטות של שיחות, שקרים שהפכו לציטוטים מוכרים, כתמים על שמלות, ועיסוק נרחב של המדיה והציבור בפרשה המטלטלת. כשהשמועות התבררו כנכונות, החל הקונגרס האמריקני אפילו בתהליך הדחה נגד קלינטון, אך לבסוף הוא זוכה. עם זאת השם מוניקה לווינסקי נותר מוכר לכל.

בסוף השבוע האחרון (ו') החלו רבים ברשתות החברתיות לסעור שוב סביב השם המפורסם, והאישה בת ה-47 כיום שניצבת מאחוריו.

הכל החל כשהדף של אתר בשם UberFacts שאל את עוקביו שאלה תמימה: "מה הדבר הכי ריסקי, ועם התגמול הנמוך ביותר, שעשיתם אי פעם?". את השאלה הזאת בחרה לווינסקי לרטווט מהדף הפרטי שלה, ואף לענות עליה.

תשובתה גרמה לעשרות אלפי אנשים להתרגש, ואף לשטוח את דעתם על לווינסקי ופועלה בעבר ובהווה, בעיקר בטוויטר (Twitter), אבל גם ברשתות חברתיות אחרות. הציוץ של לווינסקי זכה לפופולריות עצומה וצבר בפחות מיומיים כ-270,000 לייקים, 56,000 שיתופים ויותר מ-5,300 תגובות.


התשובה שהותירה מקום לעוף בדימיונות – ולהגיב

אבל מה ענתה לווינסקי, אתם שואלים, ומה גרם לאומת המדיה החברתית להשתולל. ובכן, היא לא ממש ענתה. לווינסקי, כאמור, שיתפה את השאלה והוסיפה אליה רק דבר אחד – אימוג'י עם זוג עיניים תמהות/מתגלגלות.

בתגובה לכך החלו רבים מתייחסים לפרשה בת היותר משני עשורים, ואל לווינסקי עצמה, שהיא כיום אקטיביסטית, אישיות טלוויזיונית ומעצבת אופנה. היו מי שטענו שכאז גם היום לווינסקי עדיין רק מחפשת תשומת לב, בעוד שאחרים העריכו את חוש ההומור שלה, ובעיקר ההומור העצמי, כפי שהם פירשו את הדברים.


בין התגובות היו רבים שהתהלבותם מלווינסקי הייתה גבוהה, ואף שטענו שיחסי הציבור שהיא עשתה לעצמה בפתיחת חשבון טוויטר היו טובים מאלו שמנסה קלינטון לעשות לעצמו באמצעות הוצאת כסף רב. בכלל, נראה שמרבית המגיבים תפשו את האקט של לווינסקי כסוג של העצמה נשית, ולפיכך התלהבו ממנו וממנה עד מאוד. אבל אולי כדאי להזכיר שבסך הכל מדובר בסופו של יום באימוג'י קטן ולא באמת ברור, ובהרבה אנשים שממש אוהבים להביע את עצמם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים