ביי ביי אינטרנט אקספלורר, הגיע זמן פרידה

במטרה להעביר את העסקים שעדיין משתמשים משום מה בדפדפן המיושן אל דפדפן Edge החדש, הודיעה מיקרוסופט באופן רשמי כי תפסיק לחלוטין לתמוך בדפדפן הוותיק שלה Internet Explorer ב-15 ביוני בשנה הבאה

היה שלום, אינטרנט אקספלורר

זה היה ברור, וזה אכן קורה: מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה באופן רשמי כי תפסיק לחלוטין לתמוך בדפדפן הוותיק שלה Internet Explorer ב-15 ביוני בשנה הבאה. המטרה של החברה היא להעביר את העסקים שעדיין משתמשים משום מה בדפדפן המיושן אל Edge בגירסתו החדשה המהירה, ויש לציין גם המוצלחת למדי.

כך מגיע לקיצו מסע שהתחיל ב-2015, אז הוא שולב כברירת מחדל ובחינם ב-Windows, הגיע לשיאו ב-2001 כש-Internet Explorer זכה לנתח שוק של יותר מ-90%, ונגמר בכניעה מוחלטת של מיקרוסופט ל-Chrome של גוגל (Google) אחרי שאפילו את Edge המקורי שלה היא זנחה לטובת מנוע הכרומיום שעומד מאחורי הדפדפן המוביל כיום בשוק.

נתח השוק של Internet Explorer עומד על פחות מאחוז בודד בסביבת Windows. רוב המשתמשים הבודדים שנותרו הם בתי עסק שמריצים יישומי רשת שמבוססים עליו, ולא רוצים להמיר אותם. כדי לדחוף אותם מהר יותר לביצוע המעבר ל-Edge עוד לפני גמר התמיכה המוחלט, כבר ב-17 באוגוסט השנה תיחסם הגישה לחבילת Office 365 ולאחסון בענן OneDrive וכן לגירסה המקוונת של Outlook עבור אלו שינסו להגיע לשם עם הדפדפן הוותיק.

במיקרוסופט מסבירים שאין למעשה סיבה לא לעבור. היא שילבה ב-Edge מצב תאימות מלא עבור Internet Explorer. מצב זה מאפשר להריץ אתרים שנבנו בטכנולוגיית ActiveX ותקנים נוספים שכבר אינם בשימוש בדפדפנים המודרניים. החברה גם מבטיחה לתמוך בכך עד 2029 לפחות.

כך או כך, הסוף של IE כבר ממש מעבר לפינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים