אקס ליבריס הירושלמית שוב עוברת ידיים

החברת האם האמריקנית פרו-קווסט, שרכשה אותה בשנת 2012 תמורת 250 מיליון דולר, נמכרה לקלאריבייט הבריטית תמורת  5.3 מיליארד דולר ● החלפת הבעלות לא תפגע בהמשך הצמיחה שלה

מחליפה שוב ידיים. אקס ליבריס

חברת אקס-ליבריס הישראלית הופכת מחברה בת אמריקנית לחברה בת בריטית.

חברת קלאריבייט (Clarivate) הבריטית הודיעה כי רכשה את חברת פרו-קווסט (ProQuest) האמריקנית תמורת כ-5.3 מיליארד דולר. מאחר שמאז שנת 2012  היא החברה האם של אקס-ליבריס אחרי שרכשה אותה תמורת רבע מיליארד דולר, אקס-ליבריס עוברת בעלות. גורמים שמכירים את שתי החברות – הרוכשת והנרכשת – סבורים ששינוי הבעלות עשוי להטיב עם אקס-ליבריס, שכן קלאריבייט ידועה כחברה ששמה דגש על  מחקר ופיתוח, כך שמרכז הפיתוח של אקס-ליבריס, הכולל כ-500 עובדים ונחשב לחלק מרכזי של המו"פ של החברה, עתיד לצמוח.

חלקה של אקס-ליבריס בעסקה זו הוא שולי, אך העסקה עצמה נחשבת לחשובה בתחום התוכן המדעי – תחום שבו שתי החברות עוסקות. בעקבות העסקה קלאריבייט הופכת לחברה הגדולה ביותר בעולם בתחום זה, כשהכנסותיה השנתיות צפויות לגדול ב-900 מיליון דולר.

אקס-ליבריס עצמה לא מתרגשת מהעברת הבעלות עקב הרכישה של החברה האם, מהסיבה שמדובר בחברה מוצלחת, שמפתחת תוכנות לניהול ספריות אקדמיות, ולמרות שב-15 השנים האחרונות עברה שינוי בעלות חמש פעמים, מעמדה לא נפגע.

בשנת 2006 נרכשה החברה על ידי Francisco Partners תמורת 62 מיליון דולר, כעבור שנתיים היא נמכרה ל-Leeds Equity תמורת 170 מיליון דולר, כעבור ארבע שנים, בשנת 2012, הבעלות עברה לפרו-קווסט תמורת 250 מיליון דולר, ועכשיו שוב היא עוברת בעלות.

אקס-ליבריס, שהוקמה בשנת 1980, היא ללא ספק אחת מחברות ההיי-טק הוותיקות בישראל. היא הוקמה כפרויקט פנימי של האוניברסיטה העברית כדי לפתח מערכת אוטומטית לניהול הספרייה של האוניברסיטה, ומאז היא רק מתפתחת וצומחת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים