מחקר: מנהלי ארגונים לא מבינים איך לקדם תוכניות סביבתיות – גם ב-IT

על פי מחקר של סאפ, חוסר ההבנה כיצד לבצע תוכניות בתחום הקיימות, בתהליכים עסקיים ובמערכות IT הוא המחסום המרכזי להתקדמות בתחום

ארגונים פועלים למען הגנה על הסביבה - אבל לא מספיק. צילום אילוסטרציה: BigStock

חוסר הבנה וחוסר ודאות כיצד יש ליישם קיימות בתהליכים עסקיים ובמערכות IT מהווים המחסום הגדול ביותר ליישום תוכניות פעולה לתחום – כך לפי מחקר שערכה סאפ בנושא תהליכי קיימות ושמירה על הסביבה.

המחקר בחן את הצעדים שארגונים נוקטים בהם כדי לשפר את הסביבה ואת האתגרים העומדים בפניהם בתחום. הוא נדון בכנס הקיימות שענקית ה-IT ערכה באחרונה, שהתמקד בשאלה כיצד חברות מצמצמות את הנזקים הסביבתיים שהן גורמות (ה-Footprints שלהן) ומנהלות משאבים מוגבלים באופן פרודוקטיבי. השתתפו בו יותר מ-7,400 מנהלי עסקים, בארגונים מ-16 ענפי תעשייה ב-19 מדינות.

מהמחקר עולה כי הרגולציה היא אמנם הסיבה העיקרית להשקעה בנושאים סביבתיים, אולם באחרונה נכנסו לתמונה גם סיבות כלכליות וחברתיות. אלא ש-35% מהמשתתפים במחקר ציינו שהם לא יודעים מספיק כיצד ליישם תוכנית קיימות עבור תהליכים עסקיים ועבור מערכות ה-IT שלהם. 34% מהם השיבו שהם לא מוציאים לפועל תוכנית קיימות, כי הנושא לא תואם את האסטרטגיה העסקית של הארגון, ו-33% מהארגונים לא עושים זאת כי קשה להוכיח שתהליכים כאלה מחזירים את ההשקעה בהם.

מבין המנהלים בארגונים שכן משקיעים בתהליכי קיימות, 29% השיבו שהם עושים זאת בעיקר בגלל "תקנות התעשייה" – משמע, הרגולציה. 27% ציינו את האהדה לארגון (Society's approval) כסיבה משמעותית נוספת ו-26% ציינו את "מוניטין החברה" כסיבה שלישית.

מהמחקר עולה כי המניעים המובילים ליישום תכנית קיימות בארגונים הוא התחייבות של המנכ"ל והדירקטוריון לנושא, וכן תקנות ממשלתיות. ההכנסות וצמיחת הרווחים היו הסיבות שדורגו במקום השני. שינויי אקלים, שימוש בחומרים, זיהום אוויר, פסולת מוצקה וזמינות משאבים הם נושאי הקיימות העיקריים שמנהלים עסקיים זיהו כראויים להשקעה.

"ארגונים צריכים להכיר בחשיבות הנושאים הסביביתיים – ולפעול בהתאם"

החוקרים מטעם סאפ כתבו כי "ארגונים צריכים להכיר בכך שנושאים סביבתיים חשובים כעת. עם אחוז גדל והולך של צרכנים המתמקדים בערכים ובאתיקה של העסקים שמהם הם קונים, מוטלת עלינו האחריות החשובה לסייע לארגונים להבין טוב יותר את ההשפעות העסקיות של משבר האקלים, להתגבר על המחסומים שזוהו בדו"ח זה ולהאיץ את קצב פעולתם בתחום. נדרש לא רק לעקוב ולנתח נתונים, אלא גם לדעת כיצד להתנהל ולפעול בצורה אופטימלית על מנת לצמצם את פליטת הפחמן".

בחברה ציטטו מחקר אחר, שפורסם אף הוא באחרונה, שלפיו עד 2030, הטכנולוגיה הדיגיטלית החדשה תוכל להפחית את פליטת הפחמן ברחבי העולם ב-20%.

סאפ הודיעה שהיא תשיק השנה פתרון חדש בתחום, Footprint Management, שאמור לסייע לארגונים לבצע ניתוח של "טביעת הרגל הפחמנית" שלהם, ולאפשר להם לייעל את תמהיל האנרגיה של החברה. הוא מצטרף לפתרון שהחברה השיקה בשנה שעברה, שמספק שקיפות של פליטת הפחמן של המוצר בכל שרשרת הערך העסקית, כולל ייצור, חומרי גלם, שימוש באנרגיה ותחבורה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים