סיבוב פרסה: ווטסאפ חוזרת בה מהתנאי השנוי במחלוקת שהציבה למשתמשים

בהודעה רשמית שפרסמה ווטסאפ היא מודיעה, כי לא תמחוק ולא תשבית חשבונות של משתמשים שלא יסכימו לקבל את השינוי במדיניות הפרטיות, שיחול ב-15 בחודש ● אבל היא תמשיך "לנדנד" למי שלא יסכימו

טלגרם נותנת לה פייט. ווטסאפ. צילום: BigStock

הכוח, מסתבר, נמצא בכל זאת בידי המשתמשים: ווטסאפ (WhatsApp) חוזרת בה מהתנאי שהציבה למשתמשים בחודש ינואר האחרון, שלפיו הם מחויבים להסכים לשיתוף המידע עם פייסבוק, ומי שלא מוכנים לקבל את הנהלים החדשים לא יוכלו להשתמש באפליקציית המסרים המיידיים שבבעלות פייסבוק (Facebook).

כאשר פייסבוק רכשה אותה ב-2014, הבטיחה ווטסאפ, שנתוני המשתמשים לא ישותפו עם פייסבוק. אבל ההבטחה לא החזיקה מעמד יותר מדי זמן. כבר ב-2016 החלה אפליקציית המסרים לשתף נתונים עם החברה האם שלה, אבל אז ניתנה למשתמשים אפשרות לסרב לכך.

בינואר, כאמור, החליטה ווטסאפ להסיר את האפשרות והציבה את התנאי שלעיל, שאמור היה להיכנס לתוקף ב-8 בפברואר האחרון. רבים הלינו על התוכנית ברשתות החברתיות, התקוממו על התנהלותה הדורסנית של פייסבוק ועל ההבטחה שהופרה, לדבריהם, לשמור על היישום מוצפן מקצה לקצה.

כאקט מחאה נגד מדיניות הפרטיות השנויה במחלוקת, הגיבו המשתמשים בחריפות ועברו בהמוניהם לשירותי מסרים מיידיים מתחרים. בעקבות כך דחתה ווטסאפ את התוכנית בשלושה חודשים, ל-15 במאי, תוך שהיא עדיין מנסה לשכנע את המשתמשים שהתקשורת בין המשתמשים תישאר מוגנת בהצפנה מקצה לקצה. אבל מסתבר שזה לא שכנע את המשתמשים.

כעת פרסמה ווטסאפ הודעה רשמית, שבה היא מודיעה כי לא תשבית חשבונות של משתמשים שלא יסכימו לקבל את השינוי במדיניות הפרטיות, שיחול ב-15 בחודש. "בעוד שמרבית המשתמשים שקיבלו הודעה על תנאי השירות החדשים הסכימו לקבל אותם, אנו מעריכים כי יש כאלה שעדיין לא הייתה להם האפשרות לעשות זאת", נכתב  בהודעה. "שום חשבונות לא יימחקו ב-15 במאי בשל העדכון הזה, ואף אחד לא יאבד את התפקוד של ווטסאפ. נמשיך להזכיר לאנשים במהלך השבועות הקרובים".

בעוד שההודעה מרמזת כי ווטסאפ מאריכה לזמן לא מוגדר את תאריך היעד, בין השורות ניתן להבין שהיא פשוט תמשיך "לנדנד" למשתמשים במשך השבועות הקרובים. אפשר פשוט להתעלם מכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים