מחקר: רק 4% ממשתמשי iPhone בארה"ב אפשרו לאפליקציות לעקוב אחר פעילותם
לפי מחקר של פלרי אנליטיקס, ב-12 הימים הראשונים מאז שהופצה מערכת ההפעלה המעודכנת של אפל, רק 4% ממשתמשי iPhone שהתקינו אותה התירו את המשך המעקב אחר פעילותם ביישומים ובאתרים
חששותיה של פייסבוק (Facebook) מעדכון הפרטיות של אפל (Apple) בגירסת iOS 14.5, שגרמו לה גם להריץ קמפיין נגדו – מסתברים כמוצדקים. לפי מחקר של פלרי אנליטיקס (Flurry Analytics), רק 4% ממשתמשי iPhone בארה"ב שהתקינו את מערכת ההפעלה האחרונה של אפל אפשרו לאפליקציות לעקוב אחר פעילותם ב-12 הימים הראשונים להפצתה. אחוזי ההסכמה עמדו על 13% במדידה עולמית, אך אין כמעט ספק, שמרבית המשתמשים לא מאפשרים מעקב כאשר ההתראה מופיעה על המסך שלהם.
"לאור אחוזי ההסכמה הנמוכים, השינוי הזה צפוי ליצור אתגרים בנושא פרסום ממוקד והשלכות על תעשיית הפרסום בסלולר העולמית בהיקף של 189 מיליארד דולר", מציינת פלרי במחקר שלה.
המחקר של פלרי מדד כ-2.5 מיליון משתמשים מדי יום בארה"ב ו-5.3 מיליון משתמשים מדי יום ברחבי העולם.
אמנם, אין ערובה לכך שהמספרים לא ישתנו, אך הם מסייעים להבין מדוע פייסבוק תקפה את שינויי הפרטיות של אפל מרגע שאפל הודיעה על כוונתה לבצע אותם עוד ב-2020. הרשת החברתית עלולה לאבד נתח נכבד מנתוני הטרגוט של משתמשי iOS – מה שעלול לפגוע בהכנסותיה מפרסום.
כזכור, פייסבוק התייחסה לשינוי במדיניות הפרטיות של אפל כאל התקפה על עסקים קטנים, ואף החלה להתריע על כך שחברות ייאלצו להתחיל לחייב את הגולשים על גישה לאתרים. אפל מצידה התעלמה מהתלונות ולא נסוגה מההחלטה שלה, בטענה שהמשתמשים זכאים לשקיפות ולאפשרות בחירה.
תגובות
(0)