ארה"ב: בפעם הראשונה בטורניר התשבצים – מחשב ניצח

כ-1,300 אנשים התחרו בסוף השבוע בטורניר השנתי בארה"ב של מילוי תשבצים, והובסו על ידי ד"ר פיל, מחשב עם מעבד 64 ביט ושני מעבדים גרפיים, שהוזן בהררי מידע ובאלגוריתמים של AI ולמידת מכונה

ד"ר פיל - אלוף התשבצים. צילום מסך מיו-טיוב

ד"ר פיל – מחשב חכם במיוחד, אבל לא מחשב-על, פרי יצירתו האלגוריתמית של האסטרופיזיקאי בוגר אונ' אוקספורד, מאט גינסברג, הביס בסוף השבוע כ-1,300 מתחרים בטורניר השנתי בארה"ב של מילוי תשבצים, וזכה במקום הראשון – בפעם הראשונה.

המחשב הצליח לפתור ריבוי של מילים חסרות במהירות ובפחות שגיאות לעומת מתחריו, והיו לו רק שלוש שגיאות. אין זו הפעם הראשונה שד"ר פיל משתתף בתחרות. הפעם הראשונה הייתה ב-2012, ואז הוא הגיע למקום ה-141, וב-2017 הגיע למקום ה-11, כשגינסברג משפר אותו עוד ועוד – עד לניצחונו השנה, כאמור.

המכונה של גינסברג  – לא מחשב-על – כללה מחשב עם מעבד מרכזי של 64 ביט ושני מעבדים גרפיים, שהוזן בהררי מידע, כולל כל התכנים של ויקיפדיה, כדי ללמוד מילים, ובסיס נתונים של תשבצים לצד הפתרונות שלהם. הצטרפה לשיפור יכולותיו של ד"ר פיל קבוצת סטודנים של עיבוד שפה טבעית מאונ' ברקלי בראשותו של המדען דן קליין.

למרות ניצחונו – ד"ר פיל לא היה זכאי לקבל את הפרס הראשון בשווי 3,000 דולר, והוא הועבר למתחרה האנושי הטוב ביותר, שפיגר אחריו בשלוש דקות.

צפו בהדגמה של ד"ר פיל:

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים