טוויטר: למרות תוצאות טובות ומעבר לרווח נקי – שוק ההון הביע אכזבה
טוויטר פרסמה את התוצאות העסקיות לרבעון הראשון של השנה, שאכזבו את שוק ההון בשל ביצועים נמוכים מהצפוי וגם בשל תחזית הכנסות ורווחים עתידית ירודה ● עם זאת, התוצאות הרבעוניות היו יחסית טובות, עם גידול של 28.28% בהכנסות ומעבר לרווח נקי
הרשת החברתית טוויטר (Twitter) פרסמה את התוצאות העסקיות לרבעון הראשון של השנה עם תוצאות שעל אף שהיו טובות לא סיפקו את שוק ההון – עלייה דו ספרתית בהכנסות ומעבר לרווח תפעולי ונקי. זאת ועוד, מספר המשתמשים היומי הממוצע גדל ב-20%, ל-198 מיליון.
בשוק ההון סברו, שבעידן הקורנה המספרים היו צריכים להיות טובים יותר. המשקיעים גם לא אהבו את התחזית הריאלית של החברה לגבי הרבעונים העתידיים. החברה צופה ירידה בקצב גידול השימוש בשירותי החברה בעקבות הסרת המגבלות של הקורונה וסיום הבחירות, שהיו מאוד "חמות".
המשקיעם גם לא אהבו את הנתונים לגבי מכירת מודעות, שלדעתם העידו על כך שהחברה לא הצליחה לנצל את הגאות בפרסום הדיגיטלי בעקבות הקורנה.
ולמספרים עצמם: ההוצאות הכלליות גדלו ב-20.7%, ל-983.84 מיליון דולר – עלייה של 168.76 מיליון. ההכנסות גדלו יותר – ב-228.38 מיליון, ל 1.04 מיליארד דולר, עלייה של 28.28%.
ההוצאות הגולמיות הרבעוניות גדלו ב-34.14%, ל-381.01 מיליון דולר. הרווח הגולמי גדל ב-25.2%, ל-655.02 מיליון, ורווח גולמי שולי של 63.22% לעומת 64.83% ברבעון המקביל אשתקד.
בסעיפים התפעוליים ההוצאות גדלו ב-13.52%, ל-602.82 מיליון דולר, ואילו הרווח הסתכם ב-52.18 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 7.44 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.
הוצאות המימון פחתו ב-74.53%, ל-2.12 מיליון דולר, ואילו החזר המס בגין ההפסדים בתקופות האחרונות גדל ב-152.19%, ל-18.0 מיליון דולר.
החברה דיווחה על מעבר לרווח נקי של 68.01 מיליון דולר, לעומת הפסד של 8.4 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי למניה מדוללת עמד על 0.08 דולר לעומת הפסד של 0.01 דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ג'ק דורסי, מנכ"ל החברה, אמר בעקבות פרסום התוצאות, כי "הציבור רואה בטוויטר אמצעי כדי לראות ולדבר על מה שקורה, ואנחנו מסייעים להם בכך באמצעות פישוט אמצעי ההתקשרות".
תגובות
(0)