נטפליקס: ירידה בקצב הוספת המנויים הביאה לצניחה בשער המניה

החברה נאלצה לצמצם את מספר הסדרות והסרטים שהיא מפיקה, והמנויים הפוטנציאליים מצביעים ברגליים - ופחות ופחות מהם מצטרפים לשורותיה ● לעומת זאת, הנתונים הכספיים - חיוביים

מספר המנויים יורד, ההכנסות והרווח עולים. נטפליקס. צילום אילוסטרציה: BigStock

צרות בממלכת נטפליקס? הכנסות החברה אמנם עלו ברבעון הראשון של השנה והרווח הנקי טס, אבל היא צירפה במהלכו הרבה פחות מנויים מהתחזית לשירות הסטרימינג שלה. על פי התחזיות של נטפליקס, המגמה תימשך גם ברבעון הנוכחי. כתוצאה מכך, המשקיעים במניית החברה הביאו לצניחה של 11% בשער שלה במסחר שמעבר לדלפק, לאחר סגירת שערי וול-סטריט אמש (ג').

מספר המנויים של נטפליקס גדל ברבעון בפחות מארבעה מיליון, בעוד שהאנליסטים צפו שהנתון יעמוד על 6.25 מיליון. בנוסף, החברה חוזה שברבעון הנוכחי יתווספו לשורותיה רק כמיליון מנויים – הערכה נמוכה משמעותית מזו הקודמת, שעמדה על 4.8 מיליון. הן בחברה והן בשוק תולים את הסיבה לכך בירידה בקצב הפקת הסדרות והסרטים מצד שירות הסטרימינג הפופולרי, שאחראי לסדרות להיט כגון הכתר (שהעונה הרביעית שלה, שיצאה במהלך הרבעון האחרון של 2020, גרמה לחוסר שביעות רצון בבית המלוכה הבריטי), בית הנייר וכתום זה השחור החדש – כתוצאה מהגבלות הקורונה וההסתגלות של החברה למצב הכלכלי. נראה כי אותו מצב הביא לירידה במספרי המנויים החדשים של נטפליקס.

לעומת ואף למרות זאת, נטפליקס יכולה להתברך בנתונים הכספיים שלה: החברה סיימה את הרבעון עם גידול דו ספרתי בהכנסות וקפיצה של כמעט פי 2.5 ברווח הנקי – ל-1.7 מיליארד דולר. אחת הסיבות לגידול החד ברווח היא העלייה הנמוכה יחסית בהוצאות – אלה גדלו ב-8.2% ל-5.2 מיליארד דולר. זאת, בעוד שההכנסות טיפסו ב-24.2% ל-7.16 מיליארד.

זינוק – גם ברווח התפעולי

נתון נוסף מראה שהרווח הנקי למניה של החברה רשם זינוק של 138.9% ל-13.75 דולר. גם הרווח התפעולי רשם עלייה יפה – של 104.5% – והוא נושק לשני מיליארד דולר. לעומת זאת, הרווח הגולמי גדל ב-7.5% בלבד. בסעיף המס, נטפליקס רשמה חבות רבעונית של 327.8 מיליון דולר לעומת החזר של 35.7 מיליון ברבעון הראשון של 2020.

במכתב לבעלי המניות, שפורסם מיד עם פרסום התוצאות, כתבה הנהלת נטפליקס כי "ההכנסות גדלו ב-24% – בהתאם לציפיות שלנו, ואילו הרווחיות הגיעה לשיא חדש. בסוף הרבעון היו לנו 208 מיליון מנויים – עלייה של 14% לעומת סוף הרבעון המקביל אשתקד. העלייה המתונה יחסית במנויים במהלך הרבעון נובעת מעיכובים שהיו בגלל הקורונה והובילו לכך שכמות ההפקות של סדרות וסרטים חדשים קטנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים