סקר בינלאומי של קאוצ׳בייס מגלה איפה התקשו ארגונים בטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם

ליאור תגור, מנכ״ל קאוצ'בייס ישראל ומזרח אירופה: ״אנחנו רואים חברות שמתקשות בתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית משום שהן מנסות לבסס שירותים חדשניים באמצעות טכנולוגיות מדור קודם, שאינן מתאימות למשימה"

שיעור ניכר של ארגונים לא שבעי רצון מתוצאות הטרנספורמציה הדיגיטלית. אילוסטרציה: BigStock

כמחצית מהמפתחים הרגישו שנדרשו לעמוד במשימות רבות מדי בזמן קצר מדי, 21% התלוננו על מחסור בטכנולוגיה המתאימה להצלחה במשימה, ו-20 אחוזים מהמפתחים התלוננו על חוסר הבנה של יעדי פרויקטי הטרנספורמציה הדיגיטלית –  כך עולה מסקר בינלאומי של חברת קאוצ'בייס (Couchbase), המפתחת פתרונות בתחום מסדי הנתונים לעולם הביג דטה. הסקר בחן את האתגרים העומדים בפני ארגונים במימוש אסטרטגיות הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם. בסקר השתתפו 450 מנהלים בכירים מארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה, שנתבקשו לתאר את האתגרים העומדים בפניהם בבואם לבצע פרויקטי טרנספורמציה דיגיטלית בשנה שעברה, שנת הקורונה, ובכלל.

המפתחים הם גיבורי הטרנספורמציה הדיגיטלית – ב-2020 ארגונים רבים נאלצו ליישם את תוכניות הטרנספורמציה, שתוכננה לחמש שנים, תוך חודשים ספורים בלבד. זאת תוך שהם מתאימים עצמם לשיטות עבודה חדשות, כמו עבודה מהבית, ולשינויים מהירים בשוק. מהמחקר עולה, כי מרבית הנטל נפל על מפתחי המוצר, שהפכו לאנשי השעה, כך על-פי 92% ממשתתפי הסקר.

צוות פיתוח חזק הוא כמובן הכרחי להצלחה במשימה, אולם ברוב המקרים אי עמידה ביעדים לא נרשמה לרעתם. לשאלה אילו גורמים מנעו הצלחה של פרויקט הטרנספורמציה הדיגיטלית, רק 11% ממשתתפי הסקר תלו את הכישלון בחוסר יכולת של צוותי הפיתוח. 63% מהמשיבים ציינו שאחד הגורמים הקריטיים לכישלון בהשגת היעדים היה דווקא חוסר גמישות ארגונית לשינויים ביעדים.

פערים בין צוותי הפיתוח להנהלה – כיוון שמפתחי המוצר מהווים חלק חיוני וקריטי באסטרטגיות הטרנספורמציה הדיגיטלית של ארגונים, עלתה השאלה אילו תלונות מצד צוותי הפיתוח היו הנפוצות ביותר. דרך התשובות ניסו להבין אם יש פער בין תפיסת המנהלים לתפיסת המפתחים בנוגע למדדי הצלחה וכישלון.

כמעט מחצית מהמפתחים (49%) הרגישו שנדרש מהם לעמוד במשימות רבות מדי בזמן קצר מדי. כ-23% מהמפתחים התלוננו על בעיית היעדר ידע קודם, וכ-21% התלוננו על מחסור בטכנולוגיה המתאימה להצלחה במשימה. ואכן, 40% מהבכירים שהשיבו לסקר אמרו שצוותי הפיתוח שלהם לא עמדו בלוח הזמנים שהוצב להם בשנה שחלפה.

אתגרים נוספים של צוותי הפיתוח שדווחו על ידי צוות ההנהלה: אספקת ציוד טכנולוגי מתאים עבור צוותי הפיתוח (40% מהמשיבים); קושי להסביר את המטרות האסטרטגיות של הארגון לצוותי הפיתוח (31%); זיהוי מוקדם או פתירת בעיות פנימיות של צוות הפיתוח (31%); יכול לעקוב אחרי התקדמות פרויקטים של צוותי פיתוח (28%); ועוד.

מבט לשנת 2021

המפתח לפתרון אתגרים אלה הוא בראש ובראשונה לספק לצוותים את ערוצי התקשורת, ההדרכה, וכן את הטכנולוגיה הדרושה להצלחתם. צוותים אינם צריכים להתאמץ ליצור שירותים חדשניים עם טכנולוגיה מדור קודם שאינה מתאימה למשימה, ומנגד לא ניתן לצפות מהם להסתגל מיד לטכנולוגיות חדשות הדורשת סט מיומנות חדש לחלוטין. חיפזון אינו מקביל למהירות ובסופו של דבר גורם להאטת הקצב.

על הצוות המוביל להקדיש זמן לתקשורת ברורה עם מפתחים, ומעבר לניהול המשימות, לשתף אותם ביעדים העסקיים של הארגון ולהדגיש את תרומתם. הדבר חשוב במיוחד מכיוון שהשקעה במפתחים והציפיות מהם הולכות וגדלות.

"במהלך 2020 ראינו שצוותי הפיתוח צומחים בקצב ממוצע של 20%. זו השקעה כספית משמעותית לארגון וקריטית להצלחתו. למרות שאנו מודעים יותר לאתגרים העומדים לפנינו,2021 לא צפויה להיות קלה יותר והשקעה במפתחים עכשיו, תעזור להפוך את השנה הקרובה למוצלחת", כותבים מחברי הסקר.

ליאור תגור, מנכ״ל קאוצ'בייס ישראל ומזרח אירופה. צילום: יח"צ

ליאור תגור, מנכ״ל קאוצ'בייס ישראל ומזרח אירופה. צילום: יח"צ

״אנחנו רואים חברות שמתקשות בתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית משום שהן מנסות לבסס שירותים חדשניים באמצעות טכנולוגיות מדור קודם, שאינן מתאימות למשימה״, אומר ליאור תגור, מנכ״ל קאוצ'בייס ישראל ומזרח אירופה. "חברות רבות מתמודדות עם גידול דרמטי בשימוש בערוצים דיגיטליים של הלקוחות שלהם, לעיתים הקפיצה בלתי נתפסת ואותן חברות חייבות להתאים את עצמן לצריכה הדיגיטלית ההולכת וגדלה. חלק גדול מהפלטפורמות הקיימות היום בשוק אינן בנויות לטיפול בכמויות המידע העצומות שהעולם הדיגיטלי מייצר. חברות שהשכילו לאמץ את הטכנולוגיות החדשות מבעוד מועד מפגינות יכולת שרידות גבוהה בהרבה מאלו שהתעכבו".

קאוצ׳בייס, שהוקמה ב-2012, מפתחת פלטפורמת פתרונות מסדי נתונים חדשנית מסוג NoSQL, המבוססת על קוד פתוח. הפלטפורמה מתאימה ליישומים אינטראקטיביים, שבהם יש חשיבות רבה לביצועים גבוהים, זמינות מיידית ומבנה נתונים משתנה. לטכנולוגיה טווח שימוש רחב – הן כשכבת Cache מבוססת Key-Value והן כבסיס נתונים מלא, מבוסס מסמכי JSON. תשאול הנתונים נעשה בשפת שאילתות תואמת SQL, שבאמצעותה אפשר לבצע חיתוכים מורכבים ואנליזות. קאוצ׳בייס היא טכנולוגיה עשירה בפיצ'רים מתקדמים לתחקור המידע וניהול המערכת, ומציעה גם גרסת מובייל מוקטנת ליישומים מרוחקים. עם לקוחותיה נמנות אפל, לינקדאין, אי-ביי, סיסקו, AT&T, Tesco, אמדוקס, Viber, מכבי שירותי בריאות, משרד הביטחון ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים