דו"ח: שיא במספר ההשקעות הראשונות בסטארט-אפים ישראליים

למרות הקורונה, אשתקד בוצעו 620 השקעות ראשונות בסטארט-אפים כחול לבן - כך עולה מנתונים שפרסמה IVC ● אילו קרנות הגיעו למקומות הראשונים?

עוד ועוד השקעות בהיי-טק הישראלי. אילוסטרציה: Wrightstudio, BigStock

לפניכם עוד נתון שממחיש שההיי-טק עובר בהצלחה את משבר הקורונה: מספר ההשקעות הראשונות בחברות סטארט-אפ ישראליות הגיע ב-2020 לשיא של שבע שנים – 620; כך עולה מנתונים ש-IVC פרסמה היום (ב'). מדובר בחזרה למגמת צמיחה, לאחר שב-2019 הנתון ירד.

חברת הייעוץ והמחקר, בשיתוף משרד עורכי הדין עמית, פולק, מטלון ושות' (APM), פרסמו היום את דו"ח קרנות הון-הסיכון הפעילות ביותר ב-2020. הדו"ח שם דגש על ההשקעות הראשונות שביצעו הקרנות בחברות היי-טק ישראליות.

דירוג קרנות הון-הסיכון הפעילות ביותר לשנת 2020

מקור: דו"ח הקרנות הפעילות ביותר של IVC-APM

מקור: דו"ח הקרנות הפעילות ביותר של IVC-APM

במקום הראשון ניצבות הקרנות אנטרי קפיטל הישראלית ו-F2 ונצ'רס, עם 14 השקעות ראשונות כל אחת. קרן הפרייבט אקוויטי והון-הסיכון האמריקנית אינסייט פרטנרס וזו הישראלית פרגרין ונצ'רס דורגו במשותף במקום השני עם 13 השקעות ראשונות לכל אחת מהן. למקום השלישי המשותף הגיעו הקרנות SIBF מישראל ו-GoAhead Ventures מארצות הברית, לאחר שכל אחת מהן ביצעה אשתקד השקעות ראשונות ב-11 סטארט-אפים ישראליים.

השקעות ראשונות בחברות היי-טק ישראליות 2014-2020

מקור: דו"ח הקרנות הפעילות ביותר של IVC-APM

מקור: דו"ח הקרנות הפעילות ביותר של IVC-APM

עו"ד יונתן אלטמן, יו"ר משרד עמית, פולק, מטלון ושות', אמר כי "מספר ההשקעות הכולל שביצעו כל הקרנות ב-2020 מהווה שיא ביחס לשבע השנים האחרונות, כמו גם שיא של השקעות ראשונות בסבבים מאוחרים". אלטמן הוסיף כי "אנחנו רואים גידול במספר ההשקעות הראשונות בסבבים המאוחרים, והדבר לא מפתיע אותנו. אנחנו מזהים בשטח כמות משמעותית של עסקאות מכל מין וסוג, והמספרים תומכים בכך. לעומת זאת, הגידול בסבבים המוקדמים וההתאוששות שנצפתה ביחס ל-2019 מהוות בשורה של ממש באשר להתחזקות אמון השוק והמוכנות שלו לבצע השקעות בשלבים מוקדמים. אמנם, מדובר בשינוי שברירי, שניכר רק בשנה האחרונה, אך הנתונים החזקים שעימם פתחנו את 2021 מאפשרים לנו לנקוט באופטימיות זהירה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים