אינסטגרם: שינוי בדרך שמבוגרים יכולים לתקשר עם ילדים ונוער בפלטפורמה

תחת הכותרת "ממשיכים להפוך את אינסטגרם לבטוח יותר עבור החברים הצעירים ביותר בקהילה שלנו" הציגה פייסבוק, הבעלים, את הפרטים על השינוי החדש במדיניותה וכן תכונות חדשות שעתידים לגונן על קטינים מפני ניצול, על שלל אופניו, בשירות

תוספות וחידושים. אינסטגרם

אינסטגרם (Instagram) מתחדשת בנהלים ומחמירה את מאמציה לגונן על קטינים בפלטפורמה המצליחה, שנמצאת בבעלות פייסבוק (Facebook). אחד השינוים הבולטים – מעכשיו מבוגרים כבר לא יוכלו לשלוח הודעות דיירקט (Direct) לבני נוער שלא עוקבים אחריהם בפלטפורמה.

נושא ההטרדות המיניות (שמגיע לעיתים גם ליותר מרק הטרדות) של קטנים באינסטגרם הפופולרית והשוקקת נמצא כבר מזמן על הפרק. כעת הרשת החברתית מבוססת הצילומים והסטוריז מציגה מקבץ שינויים במדיניותה, כמו גם תכונות חדשות, שכל מטרתם היא לסייע בשמירה על בטיחות הקהל הצעיר שלה.

תחת הכותרת "ממשיכים להפוך את אינסטגרם לבטוח יותר עבור החברים הצעירים ביותר בקהילה שלנו" בישרה החברה כי העדכון העיקרי הוא היכולת להגביל מסרים ישירים בין בני נוער למשתמשים מבוגרים חשודים בפלטפורמה. מבוגרים אינם יכולים יותר להתכתב עם בני נוער (לפעמים הם ילדים שרק הגדירו עצמם כבוגרים יותר, כדי לזכות להשתמש בשירות) אם הצעירים אינם עוקבים אחריהם. בנוסף, האפליקציה תזהיר בני נוער שכבר מנהלים התכתבויות עם מבוגרים ש"הפגינו התנהגות שעלולה להיות חשודה".

עוד עדכנה החברה כי הנחיות הבטיחות החדשות יאפשרו למשתמשי אינסטגרם בני העשרה לדווח לה על מצב שבו מבוגרים מנסים להעביר להם הודעה, או פשוט לחסום אותם מלעשות כן.

הודעות מזרים לבני נוער יחסמו. אינסטגרם דיירקט. צילום אילוסטרציה: BigStock

הודעות מזרים לבני נוער יחסמו. אינסטגרם דיירקט. צילום אילוסטרציה: BigStock

גיוס בינה מלאכותית לקביעת הגיל האמיתי של המשתמש

אינסטגרם הסבירה כי חלק מהמאמץ לשמירה על הקהל הצעיר יעשה בעזרת "טכנולוגיה חדשה של בינה מלאכותית ולמידת מכונה". אחת הדרכים שבהן יסייעו ה-ML וה-AI לחברה הוא שהן ינסו לזהות את גילו האמיתי של מי שנרשם לשירות. כפי שכבר צוין קודם, האפליקציה דורשת מהמשתמשים להיות בני 13 ומעלה, אך אינסטגרם מכירה בכך שקל לשקר בכל הנוגע בגיל האמיתי של הנרשם, ולכן מגייסת AI כדי לסייע לה לזהות מצבים כאלו. "בעוד שאנשים רבים כנים לגבי גילם, אנו יודעים כי אנשים צעירים יכולים לשקר לגבי תאריך לידתם. אנחנו רוצים לעשות יותר כדי למנוע את זה, אבל אימות הגיל המקוון של אנשים הוא מורכב' ומשהו שרבים בענף שלנו מתחבטים בו. כדי להתמודד עם אתגר זה, אנו מפתחים טכנולוגיה חדשה של בינה מלאכותית ולמידת מכונה שיעזרו לנו לשמור על בני נוער בטוחים יותר וליישם תכונות חדשות מותאמות בנוגע לגיל", הסבירה החברה בפרסום שלה, אך לא הרחיבה בנוגע למתודולוגיה הספציפית של הטכנולוגיות החדשות.

ההגבלות החדשות לתקשורת עם זרים מבוגרים. צילום: אינסטגרם

ההגבלות החדשות לתקשורת עם זרים מבוגרים. צילום: אינסטגרם

אזהרות שיוצגו בפני הקהל הצעיר ופרטיות כברירת מחדל

אינסטגרם תציג גם את מה שהיא מגדירה "הודעות מונעות", המבשרות למשתמשים הצעירים שעליהם "להיזהר בשיתוף תמונות, סרטונים או מידע עם מישהו שאינכם מכירים".

בחברה אומרים כי התראות הבטיחות הללו יונפקו אוטומטית כאשר מערכות מיתון וניטור התוכן שלה תזהה התנהגות חשודה של משתמשים מבוגרים. החברה לא שיתפה פרטים על אופן פעולתם של מנגנוני התיווך האלה, אך הסבירה שהתנהגות חשודה יכולה לכלול שליחת "כמות גדולה של בקשות חברות או הודעות לאנשים מתחת לגיל 18".

בנוסף, משתמשים חדשים בגיל העשרה שיירשמו לאינסטה יעוּדדו לשמור על הפרופיל והמידע שלהם פרטיים וחשופים רק לעוקביהם וקרוביהם. אם הצעירים יבחרו ליצור חשבון ציבורי בכל מקרה, אינסטגרם תשלח להם הודעה מאוחר יותר שלדבריה "תדגיש את היתרונות של חשבון פרטי ותזכיר להם לבדוק את הגדרותיהם".

השינויים הללו מספקים ככל הנראה הקלה מסוימת להורים הדואגים לשלום ילדיהם המבלים בפלטפורמה את מרבית זמנם. הם גם יכולים בהחלט לסייע לצעירים להישמר יותר מהסכנות האורבות להם ברחבי המדיה החברתית. ואולם יש להודות כי אחת הדרכים היחידות כמעט לוודא שהקטינים לא יפגעו בעת השימוש באינסטגרם בפרט, ובכל רשת חברתית בכלל, הוא להפגין מעורבות הורית – לשאול, להתעניין, להציץ מפעם לפעם, לעקוב אחרי הילדים, ובעיקר לשים לב לכל דבר חריג בהתנהגות בני הנוער, לפני שזה כבר יהיה מאוחר מדי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים