"הענן – מרכיב מרכזי בטכנולוגיה לטיפול בריאותי טוב יותר"

ירון ניר, ראש פלטפורמת בריאות דיגיטלית בטבע, הציג בכנס The New Age of Cloud את Digihaler - פלטפורמה שהחברה פיתחה למשאף חכם, שיושבת על הענן של AWS

ירון ניר, מנהל בכיר וראש פלטפורמת בריאות דיגיטלית בטבע. צילום: יח"צ

"יש מנעד פתרונות בעולם הבריאות הדיגיטלית – החל משיח עם מטופל באמצעות פלטפורמה דיגיטלית ועד לתרופות דיגיטליות, שבהן הטכנולוגיה מביאה בצורה ישירה לשיפור במצבו של המטופל. הקורונה הביאה להאצת עולם הבריאות הדיגיטלית. כך, הטכנולוגיה הופכת להיות אמצעי וחלק בלתי נפרד מעולם הבריאות. בעיניי, הענן הוא מרכז הטכנולוגיה, כשכל שאר הפתרונות נעים סביבו ומתממשקים אליו", כך אמר ירון ניר, מנהל בכיר וראש פלטפורמת בריאות דיגיטלית בטבע.

ניר דיבר בכנס The New Age of Cloud. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (א') והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. הוא שוחח עם עומרי הולצמן, מנהל לקוחות אנטרפרייז ב-AWS ישראל.

לדברי ניר, "כל הנתונים שאפשר לאסוף על מטופל – מהלך שנעשה בהסכמתו – נרשמים בענן. זאת, בין אם מדובר בדטה על מקומות שהוא נמצא בהם, אביזרים שהוא לובש או כל ערכת בריאות שמהווה מקור מידע אודותיו. הענן מאפשר לקבל תמונה מלאה של המטופל, התממשקות למגוון מקורות מידע, וכן ניהול כמות גדולה מאוד של מידע על המטופל הבודד ועל קבוצת מטופלים באוכלוסייה".

"בריאות דיגיטלית", ציין, "היא טכנולוגיה ואוסף פתרונות שעשויים להביא בצורה ישירה לשיפור במצבו הרפואי של המטופל, ולתועלת גם לרופא, למערכת הבריאות, לגופי הביטוח ועוד. היא מאפשרת את הנגשת הטיפול לאוכלוסיות רחובות יותר. כך, הטכנולוגיה הופכת להיות אמצעי וחלק בלתי נפרד מעולם הבריאות. הענן מאפשר לנו, כחברת תרופות, לעמוד ברגולציות ובתקנות הפרטיות; לנתח כמות גדולה של מידע, להסיק מסקנות ולקחת את המוצר לשלב הבא; ויכולת לבנות ממשקים החוצה – לספק מידע בצורה נוחה למטופל, לרופא המטפל ולחברת הביטוח".

לדברי ניר, "הענן מסייע לצלוח כמה אתגרים: להבין את עולם המטופל ואת המסע שלו, לאתר את המקום המדויק שבו הטכנולוגיה תביא תועלת, לאפיין את המערכת, תוך מיקוד במטופל, ולקבל משוב על תהליך הפיתוח, כולל צרכים עתידיים".

פתרונות בתחום הנשימה בכלל ואסטמה בפרט

"טבע", ציין, "החליטה להתמקד בפתרונות בתחום הנשימה בכלל ואסטמה בפרט". הוא הציג את Digihaler – פלטפורמה שהחברה פיתחה. "זו מערכת שכוללת משאף חכם, אפליקציית מובייל, פלטפורמת ענן וממשק שהוא לוח מחוונים לרופא, במטרה לשנות את אופן הטיפול בחולי האסטמה. המערכת כוללת במשאף רכיבים חכמים, המודדים את זרימת האוויר הנשאף, זמן ותדירות השימוש, והמידע משוגר בבלו-טות'. המערכת עונה לצורך של אוכלוסיית מטופלים גדולה, עם צורך קליני משמעותי ועלויות גבוהות במערכת הבריאות", אמר.

משאף Digihaler. צילום: אתר החברה

משאף Digihaler. צילום: אתר החברה

"במסגרת הפרויקט", ציין, "נדרשנו לעמוד בכמה אתגרים: לוחות זמנים אגרסיביים, עמידה בדרישות שונות, ניהול צוות גלובלי, פיתוח תוכנה בחברת פארמה גלובלית, והצורך להיות בקשר עם השוק, המטופלים, הרופאים וחברות הביטוח, ולוודא שהפיתוח עונה לדרישות".

בהתייחסו למימוש הפרויקט על הענן של AWS אמר ניר כי "נדרשנו בתוך שנה להוציא ענן שמחזיק מידע על מטופלים, מידע מזהה (PII) ומידע רפואי (PHI), תוך עמידה בדרישות אבטחה, פרטיות, בקרת איכות ורגולציה. AWS סיפקה תשתית מאובטחת, יציבה ונוחה לפיתוח ולתחזוקה, עם אפשרויות רבות לפריסה בכל העולם. בין התורמים להצלחת הפרויקט: החברה מובילה בענן, השירותים שלה בשלים והיא מנפיקה רמת אבטחת מידע גבוהה. עבדנו עם Onica מבית רקספייס והשתמשנו בשירותי למבדה לטובת זירוז תהליכי הפיתוח, הבדיקות והשחרור. השימוש במסדי הנתונים DynamoDB ו-S3 אפשר לנו שחרור מהיר לשוק ותמיכה בקנה מידה גדול של מטופלים. עוד הסתייענו בפתרון קוגיטו לבקרות כניסה ואימות".

"עמדנו ביעד האגרסיבי שהצבנו – הן מבחינת לוחות הזמנים והן מבחינת התוכן, ושחררנו פלטפורמה יציבה וטובה לשוק", סיכם ניר. "בגלל גמישות מבנה הנתונים, הצורה של ענן AWS והגישה הקלה לממשקים החיצוניים – נפעל למנף את הפלטפורמה לתחומים טיפוליים נוספים בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים