סר טים ברנרס-לי, ממציא האינטרנט, מודאג מה"מחלות" של הרשת

במכתב שפורסם ביום השנה ה-23 להקמת הרשת, כתבו והתריעו ברנרס-לי, יחד הם רוזמרי ליית', מייסדת שותפה יחד איתו של ארגון ה-Web Foundation, על דאגתם בשל הפער הדיגיטלי בקרב בני נוער, ההולך ומתרחב בתקופה זו של מגיפת הקורונה, בשל האלימות ברשת, בשל מצב הפרטיות ובשל הפצת מידע שקרי

מודאג. טים ברנרס-לי. צילום: BigStock

23 שנים לאחר שהמציא את האינרטנט, ששינתה את פני העולם, סר טים ברנרס-לי, מהפער הדיגיטלי בקרב בני נוער, ההולך ומתרחב בתקופה זו של מגיפת הקורונה, ומה"מחלות" של הרשת: אלימות, זלזול בזכויות משתמשים ובפרטיות ומידע השקרי.

במכתב שפורסם ביום השנה ה-23 להקמת הרשת, כתבו והתריעו ברנרס-לי, יחד הם רוזמרי ליית', מייסדת שותפה יחד איתו של ארגון ה-Web Foundation, כי לשליש מהצעירים בעולם אין גישה לאינטרנט כלל, ורק לשליש מהאנשים בני עד 25 יש חיבור ביתי לאינטרנט, כשהנתונים הללו מבוססים על UNICEF – ארגון האו"ם למען הילד.

עובדה זו, כתבו השניים, מותירה 2.2 מיליארד צעירים בעולם ללא גישה יציבה לאינטרנט, שהם זקוקים לה לצורך למידה מקוונת, שסייעה למיליונים בעולם להמשיך בלימודיהם בימי הסגרים של המגיפה.

עוד העלו השניים חששות בנוגע לניצול לרעה ולמידע שקרי ומסוכן בקרב אלה שיש להם גישה. "התוצאות של המניעה הזאת משפיעות על כל אחד", הם כתבו. "כמה מוחות מבריקים נופלים בצד הלא נכון של הפער הדיגיטלי? כמה קולות של מי שהיו יכולים להיות מנהיגים מושתקים על ידי אינטרנט רעיל?"

ברנרס-לי מאיץ בממשלות ובמנהיגים "להגדיל במהרה את ההשקעות", כדי להבטיח שלכל אחד, בכל מקום, יהיה חיבור מספק לאינטרנט.

ברנרס-לי וליית' פנו גם לחברות הטכנולוגיה וטענו, כי הפיתוח והעיצוב של חלק מן המוצרים והשירותים שלהם כשל ב"העמדה בראש סדר העדיפויות את הזכויות והרווחה של המשתמשים". חברות הטכנולוגיה, הם כתבו, חייבות להבין את הצרכים של אנשים צעירים, וגם הממשלות צריכות "לחוקק חוקים יעילים, המפקחים על הטכנולוגיה ולוקחים בחשבון את החברות".

ארגון ה-Web Foundation הצהיר כי ייסד יוזמה חדשה במטרה לבלום אלימות מבוססת מגדר נגד נשים, וישתף חברות טכנולוגיה וארגוני זכויות נשים כדי לעצב מדיניות הולמת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים