שריפה בדטה סנטר בצרפת גרמה לנפילתו של אתר סדרות

השריפה כילתה את אחת מארבע חוות השרתים של OVHcloud בשטרסבורג, שבו מאוחסן אתר הסטרימינג הישראלי הפופולרי

שריפה בדטה סנטר. אילוסטרציה: BigStock

שריפה שדלקה אמש (ד') בלילה בחוות השרתים של חברת הענן OVHcloud הביאה לקריסתו של אתר הסטרימינג הישראלי סדרות. באתר אומרים כי הם נמצאים בקשר רציף עם החברה.

השריפה פרצה סמוך לשעה 03:00 (שעון ישראל, 02:00 שעון מקומי) בדטה סנטר של החברה בשטרסבורג. לא היו נפגעים בנפש באירוע. מה שכן, נפגעו חלק מהשרתים. החברה מפעילה 27 דטה סנטרים כאלה – בארצות הברית, בריטניה, אוסטרליה וכאמור, גם בצרפת. ברויטרס נכתב כי החברה מאחסנת 3.6 מיליון אתרים של חברות, מלכ"רים וארגונים אחרים במדינות כגון בריטניה, פולין, חוף השנהב – וצרפת, כמו גם מחשוב ענן פרטי.

אוקטבה קלאדה, מנכ"ל OVHcloud, צייץ מעט לאחר האירוע בחשבון הטוויטר שלו כי "יש אירוע גדול ב-SBG2 (אחת מחוות השרתים באתר – י"ה). הכבאים הגיעו מיד לזירת האירוע, אבל לא היו יכולים לשלוט בלהבות. האתר כולו נסגר, מה שמשפיע על השירותים שלנו. אנחנו ממליצים ללקוחות לממש את תוכניות התאוששות מאסון שלהם".

על פי דיווחים מזירת האירוע, חוות השרתים SBG2 נהרסה כליל וחוות SBG1 – באופן חלקי. בציוץ שעודכן בשעה 11:00, שעון ישראל, קלאבה כתב: "סיימנו להשבית את ה-UPS ב-SBG3, ועכשיו הוא לא פעיל. אנחנו פועלים על מנת להיכנס ל-SBG3 ולבדוק את השרתים. המרה היא ליצור תוכנית לאתחול – לפחות של SBG3 ו-SBG4, ואולי גם של SBG1. על מנת לעשות את זה, אנחנו צריכים לבדוק גם את חדרי הרשתות".

בציוץ מאוחר יותר התוודה המנכ"ל כי "זה היה היום הנורא ביותר ב-22 השנים האחרונות ואין מילה, חזקה ככל שתהיה, שתבטא עד כמה אני מצטער. אנחנו ממשיכים לעבוד קשה על מנת לאתחל את SBG1, 3 ו-4 במהירות האפשרית".

בדרך כלל, חברות שמפעילות חוות שרתים משקיעות רבות באבטחה, על מנת לשמור על המידע של הלקוחות שלהן. לא ברור האם מה שגרם לשריפה הפעם הוא מחדל של החברה או סיבה אחרת.

אתר שנסגר בהוראת בית המשפט – ושב לפעול

סדרות הוא אתר הסטרימינג הפיראטי הפופולרי בישראל. ניתן לצפות בו במספר רב של סדרות ישראליות ומחו"ל, שמשודרות בערוצי הטלוויזיה השונים. ב-2013 סגר בית המשפט את האתר בתביעה שהגיש ארגון זיר"ה, שמייצג את מרבית חברות התוכן והטלוויזיה הגדולות, כמו גם הוט, יס, רשת, קשת וגופים נוספים. אלא שמאז הוא שב לפעול – משרתים בחו"ל.

בקבוצת הטלגרם של האתר נכתב לאחר היוודע השריפה כי "עקב שריפה שפרצה בחוות השרתים בה חלק משרתינו נמצאים, האתר אינו זמין. השריפה פרצה סמוך לשעה 3 בבוקר (שעון ישראל). אנחנו בקשר רציף עם חוות השרתים ונשתדל לעדכן אתכם בהקדם בכל התפתחות בנושא".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים