"איש לא חשב לפני שנה שהמיכון יתפוס כזו תאוצה – גם בגלל הקורונה"

אורן אטיה, ארכיטקט פתרונות אוטומציה דיגיטלית ביבמ ישראל, מספר על ההתפתחויות האחרונות בתחום ה-RPA ומסביר כיצד הוא תפס תאוצה בתקופת המשבר

אורן אטיה, ארכיטקט פתרונות אוטומציה דיגיטלית ביבמ ישראל. צילום: ניב קנטור

"בשנה שעברה, לפני ששמענו על הקורונה, דנו בחזון של החברה ל-RPA ולמיכון, שמועצם על ידי בינה מלאכותית. באו הנגיף והמשבר שבעקבותיו וטרפו את הקלפים. הערכנו ש-2021 תהיה שנת האוטומציה. הרי לפני שנה איש לא חשב שכך תיראה 2020, ואז, במהלכה, האוטומציה החלה לבוא לידי ביטוי בצורה כה חדה", כך אמר אורן אטיה, ארכיטקט פתרונות אוטומציה דיגיטלית ביבמ ישראל.

אטיה דיבר בכנס RPA 2021 של אנשים ומחשבים. הכנס התקיים לפני ימים אחדים והנחו אותו רו"ח שלומי קוט, מייסד ומנכ"ל ez.Roi, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי אטיה, "בעקבות המשבר, ארגונים הבינו שהמיכון יכול לענות לצורך העסקי, להמשכיות עסקית ולמענה ללקוחותיו. כך, אנחנו נמצאים כיום בשלב הבא של מיכון תהליכים – כזה המאפשר לארגונים להפוך את הערך שנובע מהמיכון לבעל ערך גבוה יותר".

"RPA – הכרחי להתמודדות עם עומס הפניות לארגוני הבריאות"

הוא ציין כי "הקורונה הביאה לקידום משמעותי של התחום. בארגוני בריאות, למשל, הטמעת טכנולוגיות RPA הייתה מענה הכרחי לעומס הרב שהוטל על מרכזי שירות הלקוחות של אותם ארגונים. בדרך זו, גם עובד הארגון הועצם וגם השירות ללקוחות שופר. העובד הדיגיטלי עשה את כל המשימות החזרתיות, והעובד האנושי התמקד במתן שירות איכותי ותבוני".

אטיה דיבר על פתרון האוטומציה IBM Cloud Pak for Automation שהענק הכחול הוציא לפני כשנה. הפתרון, הסביר, הוא אחד מארבעת העמודים המהווים את המענה הכולל של החברה לתחום המיכון. הוא מכיל כמה כלי אוטומציה משולבים מראש ומבוסס על פלטפורמת הקונטיינרים של רד-האט, שאותה יבמ רכשה. "עם הטמעת הפתרון", אמר, "ארגונים יקבלו יכולת עבודה היברידית בסביבות מרובות עננים ויכולות רחבות יותר ליישומי RPA. כך, אוטומציה שמונעת על ידי בינה מלאכותית משפיעה על עולם העבודה".

לדברי אטיה, "הפתרון כולל את כל הרכיבים לתחום: ניהול תוכן, כריית תהליכים – שזה זיהוי וחיקור של תהליכים, תפעול עסקי, תפעול IT, מנוע חוקה, BPM ופיתוח ב-Low Code".

"לא ניתן למכן בלי נראות"

"לא ניתן למכן בלי נראות", הסביר אטיה. "נדרש שהארגון יהיה מוכוון מידע, ולכן נכנס המושג 'כריית התהליך'. גישה של מיכון, שהיא מוכוונת נתונים, מביאה לצמצום פערים, ובשילוב בינה מלאכותית היא מספקת יותר יעילות. כך ניתן לבצע חילוץ נתונים, סיווג שלהם וחיקור נתונים חכם, עם טיפול בנתונים לא מובנים, שעושים רעש. לימוד מכונה מייצר דפוסים בתוך הדטה הרועש. לכן רכשנו באחרונה את אינסטנה (Instana), שמספקת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לניטור ולנראות ביצועים של אפליקציות, ולנראות של מערכות ניטור ה-IT".

"אנחנו עוברים ממצב של עבודה על הקו העסקי לכזה של ניהול רובוטים ובקרה שהם עושים את מה שאנחנו רוצים", הסביר אטיה, והציג את מחזור חיי הפעילות: זיהוי תהליכים, החלטה כן או לא RPA, בניית ממשק ולאחר מכן – מימוש ה-RPA. בסוף, ציין, מגיע שלב הלימוד והפקת הלקחים, לטובת שיפור עתידי.

אטיה סיכם באמרו כי "אנחנו נמצאים כיום בשלב הבא של מיכון תהליכים – כזה שמאפשר לארגונים להפוך את הערך הנובע ממיכון לבעל ערך גבוה יותר. המיכון משנה את אופן העבודה ועושה אותה לטובה ויעילה יותר. מיכון חכם שכזה משלב גורמים רבים בארגון, כולל מהצד העסקי, ומאפשר לראות את התמונה הכוללת. הוא מעניק חיקור, גילוי דפוסים ויכולת לחבר תהליכים שבעבר נערכו במבודד. כך, מתקבלות קורלציות, שמשפרות תהליכים, משנות אותם והופכות אותם ליעילים יותר. בדרך זו ניתן להפוך את התהליכים לחכמים יותר, שמשולבים בהם תהליכי ניהול סיכונים, עם חיזוי טוב יותר שלהם ומניעת אירועים בעייתיים. כך, הבינה המלאכותית מעצימה את התהליכים הממוכנים ומונעת בעיות בטרם הן קורות, יוצרת קשרים והקשרים חכמים יותר, ומביאה לשיפור תהליכים וטיוב קבלת החלטות".

לפרטים נוספים הקלק

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים