העיקר הבריאות: אייבקס הישראלית גייסה 38 מיליון דולר

טכנולוגיית הבינה המלאכותית של אייבקס מסייעת לרופאים ולשירותי בריאות לאבחן סרטן ברמת דיוק גבוהה יותר ובזמן אמת על ידי הפחתת שיעור הטעויות והאבחונים השגויים

מימין: חיים לינהרט, מנהל הטכנולוגיות, ויוסי מוסל, מייסד שותף ומנכ"ל - אייבקס. צילום: אייבקס

אייבקס (Ibex Medical Analitics) הודיעה כי גייסה 38 מיליון דולר, מה שמגדיל את סכום הכסף שהחברה גייסה עד כה ל-52 מיליון דולר. הגיוס הובל על ידי הקרנות Octopus Ventures ו-'83North. בנוסף, בסבב הגיוס לקחו חלק משקיעים נוספים, בהם aMoon, Planven Entrepreneur Ventures ו-Dell Technologies Capital, קרן ההשקעות של דל טכנולוגיות.

אייבקס תשתמש בכספי ההשקעה כדי לתמוך בבסיס הלקוחות שלה, אשר גדל במהירות וכולל מעבדות ורשתות בריאות בצפון אמריקה ובאירופה, וכדי להגדיל את צוות הפיתוח ואת מערך המכירות. ההשקעה תאיץ את הרחבת משפחת מוצרי Galen של אייבקס, על ידי פיתוח כלי בינה מלאכותית חדשים לטיפול בסוגי רקמות נוספים ושיפורים שיאיצו את תהליכי העבודה במעבדות הפתולוגיה ופיתוח סמנים אונקולוגיים מבוססי בינה מלאכותית.

אייבקס מביאה למהפכה באבחון סרטן על ידי רתימת טכנולוגיות בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה ייחודיות. פלטפורמת Galen שפותחה על ידי החברה מסייעת לרופאים ולשירותי בריאות לשפר את רמת הדיוק והיעילות האבחנתית, ומאפשרת לפתח כלי בינה מלאכותית חדשים לתחום האונקולוגיה.

לפתולוגים תפקיד מכריע בגילוי ובאבחון מחלות, וחוות הדעת שלהם חיונית לקבלת החלטה נכונה לגבי הטיפול בסרטן. ואולם עלייה בשכיחות הסרטן בעולם ופיתוחים בתחום הרפואה המותאמת אישית העלו את רמת המורכבות במהלך האבחון והגדילו משמעותית את עומסי העבודה המוטלים על הפתולוגים. לצד מחסור עולמי בפתולוגים, עומסי העבודה שהולכים וגוברים מובילים לעיכובים ולחשש לגבי איכות האבחון. מצב זה מעורר את הצורך בכלים חדשים, שיאפשרו לפתולוגים לצפות ולנתח דגימות של רקמות בצורה יעילה ומדויקת יותר.

הפתרונות של אייבקס משנים את אופן הטיפול בחולים ואת המשאבים הדרושים לכך, ואת מקצוע הפתולוגיה בכללותו על ידי גילוי סרטן בזמן אמת, תוך כדי  בקרת איכות בהיקף של 100%, וזאת תוך קיצור זמן האבחון הכולל. פתרונות Galen Prostate ו-Galen Breast שפותחו על ידי אייבקס מותקנים במעבדות בכל רחבי העולם ומשתמשים באלגוריתמים של בינה מלאכותית, כחלק מהתהליך הרפואי כדי לאתר שגיאות באבחון דגימות (ביופסיות) שנחשדו כסרטניות ולכוון פתולוגים אל האזורים בביופסיה שבהם האלגוריתם איתר סרטן לשם בחינה מחודשת. כמו כן, אייבקס עובדת עם כמה שותפים על פיתוח סמנים מבוססי בינה מלאכותית (AI-markers) עבור יישומים שישמשו לניבוי התקדמות מחלת הסרטן ולפיתוח תרופות.

"אייבקס ניצבת בחזית השינוי והדיגיטציה שעובר תחום הפתולוגיה, ואנו מחויבים לתמוך בלקוחותינו במעבר לעולם הבינה המלאכותית", אמר יוסי מוסל, מנכ"ל ומייסד משותף של אייבקס. "אבחון איכותי הוא בראש סדר העדיפויות שלנו ועומד בבסיסה של כל תוכנית לטיפול בסרטן. אני גאה בצוות שלנו, שהוכיח באמצעות מחקרים קליניים ועל ידי שימוש רפואי, שהטכנולוגיה שלנו משנה את כללי המשחק במניעת אבחונים שגויים ובהשגת רמת בטיחות גבוהה בזמן אמת למטופלים. השקעה זו תסייע לנו לענות על הביקוש הגדל לפריסה של פתרונות פתולוגיה דיגיטלית ולפתח סמנים מבוססי בינה מלאכותית לטובת טיפול ממוקד יותר בסרטן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים