האם פוקימון גו בדרך ל-HoloLens 2?

מיקרוסופט וניאנטיק הציגו גרסת דמה למשחק - שהיה ללהיט ענק בקיץ 2016 ושבמסגרתו לוכדים פוקימונים שונים במרחב הפיזי שבסביבת המשתמש - שאותו ניתן יהיה לשחק כשמרכיבים את קסדת המציאות הרבודה המתקדמת

עורר היסטריה. המשחק Pokémon GO.

חברת מיקרוסופט (Microsoft) השיקה אתמול (ג') את פלטפורמת המציאות המעורבת החדשה שלה, Mesh. במסגרת האירוע היא כללה גם הדגמה קצרה של המשחק פוקימון גו (Pokémon Go), כשהוא משוחק לא באמצעות הנייד אלא עם קסדת ה-AR החדשנית שלה, HoloLens 2.

ההדגמה, שאותה ניתן לראות בסרטון היוטיוב (YouTube) המצורף, התרחשה במהלך Microsoft Ignite 2021 – האירוע הווירטואלי שהתקיים אמש, ובו הודיעה מיקרוסופט על פלטפורמת ה-AR השיתופית, המגובה על ידי שרתי Azure שלה.

מיקרוסופט חשפה לראשונה את ה-HoloLens בשנת 2015, וקסדות מציאות הרבודה הגיעו לראשונה אל הצרכנים ב-2016. לפני שנתיים בדיוק יצאה הגרסה האחרונה של הקסדה, HoloLens 2, שהוכרזה בתערוכת MWC 2019. 

מאז שיצאה הקסדה המסוימת לרוב אינה משמשת את ה"צרכן הפשוט" והביתי – בעיקר משום המחיר שלה, שעומד על כ-3,500 דולרים – אלא הגיעה לארגונים עשירים ועצומים, למשל כמו צבא ארה"ב, שעושה בה שימוש לצורכי לחימה אשר ספג לא מעט ביקורת, אפילו מטעם עובדי ענקית הטכנולוגיה עצמם.

משחקים ב-Hololens – בעצם רק לצורך הדגמת יכולות ה-AR

עם זאת, ולמרות המיעוט במשתמשים בייתים וצעירים, ה-Hololens כן איפשרו להריץ משחקים עליהן, כמו למשל את הלהיט שבבעלות הענקית מרדמונד, מיינקראפט (Minecraft) או משחק אחר בשם הֵיילוֹ (Halo), המוכר היטב לחובבי המדע הבדיוני, ושגם הוא כיום בבעלות מיקרוסופט.

כעת, מצטרף לרשימה הזו פוקימון גו, אחרי שהמפתחת שלו ניאנטיק (Niantic) ומיקרוסופט חברו יחד לצורך הדגמת משחק לכידת הפוקימונים ב-HoloLens.

למעשה כבר בקיץ 2016 – בו הפציע פוקימון גו בחיינו וכבש ברוב העולם מיליוני משתמשים להוטים ללכידת ואימון פוקימונים – יצרה קבוצה של מפתחים איטרציה של היישום Pokémon Go, שעסקה בעיקר בחלק של לכידת הפוקימונים, והציגה גרסת דמו שבה אפשר לעשות שימוש באמצעות ה-HoloLens.

באותם ימים עורר המשחק היסטריה בקרב רבים, כשחודש לאחר הגחתו לאוויר העולם, למשל, הוא כבר היה מותקן אצל כמעט 11% מבעלי הטלפונים החכמים בארצות הברית. ההכנסות היו מטורפות בהתאמה.

ואולם הדרמה והעניין סביב פוקימון גו שככו די מהר, כעבור חודשים ספורים בלבד, כשרק מעריצי המשחק המושבעים המשיכו להיות נאמנים לו. אלא שמיקרוסופט וניאנטיק מאמינות ככל הנראה שיש לו עדיין עתיד, בעיקר אם יותאם לשימוש בטכנולוגיה מתקדמת יותר, ולא "סתם" דרך התבוננות בנייד.

ה-HoloLens, קסדת המציאות הרבודה של מיקרוסופט, בגרסתה הראשונה. צילום: יח"צ

ה-HoloLens, קסדת המציאות הרבודה של מיקרוסופט, בגרסתה הראשונה. צילום: יח"צ

ההדגמה, ששוחררה כאמור כחלק מפלטפורמת המציאות המעורבת החדשה, פועלת על גרסת Hololens 2 וניתן לראות בה כיצד משתמש יכול להסתובב בחוץ, לאתר פוקימונים וירטואליים בטבע או בסביבה האורבנית שלו, ולקיים איתם אינטראקציה.

מנכ"ל ומייסד ניאנטיק, ג'ון האנקה, הסביר כי הדגמה זו "אינה מיועדת לשימוש צרכני", במקום זאת היא נועדה להציע "הצצה מוקדמת להתפתחויות העתידיות, הן בתוכנה והן בחומרה".

האנקה הוסיף: "רק גירדנו את פני השטח. אנו יודעים שהשנים הבאות יתמלאו בהישגים חשובים שישמשו נקודות ציון במסע של ה-AR להפוך לפלטפורמת מחשוב שמשנה את החיים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דן

    אתם יכולים בבקשה לעשות בפוקימון גו יום קהילתי לצ'רמנדר

אירועים קרובים