בגלל הקורונה: עליות חדות בתוצאות הכספיות של זום

זום סיימה את השנה הכספית ואת הרבעון האחרון שלה עם תוצאת לא פחות ממדהימות: עליות שנמדדות במכפלות ולא באחוזים ● החברה חוזה שבשנה הנוכחית היא תמשיך לגדול, אבל קצב הצמיחה יואט

בין אם נרצה בכך או לא, הזום ימשיך להיות כלי ללמידה מרחוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

זה לא סוד שהקורונה השפיעה לטובה על זום – הפלטפורמה העיקרית שבה מנוהלות בימים אלה ישיבות עבודה, למידה מרחוק ופגישות חברתיות. התוצאות שהחברה פרסמה אמש (ב') ממחישות עד כמה: היא הציגה עליות בולטות הן בהכנסות והן ברווח הנקי שלה, ובשני המקרים – הן בשנה הכספית כולה והן ברבעון האחרון שלה.

הגידול בביקוש לשירותים של זום הביא לעלייה תלולה גם בהוצאות שלה: אלה גדלו במהלך השנה פי 3.5 לכשני מיליארד דולר. ההכנסות גדלו במעט יותר משני מיליארד דולר ועמדו על 2.65 מיליארד – קפיצה של פי 4.2. התוצאה של זה היא עלייה חדה ברווחיות: הרווח התפעולי האמיר פי 52 (!) ל-659 מיליון דולר וזה הנקי – פי 26 ל-672 מיליון.

תוצאות לא פחות מדהימות נרשמו במהלך שלושת החודשים של הרבעון האחרון של השנה הכספית. ההוצאות גדלו במהלכו פי שלושה וחצי ל-626.4 מיליון דולר\ וההכנסות זינקו בכמעט פי חמישה ל-882.5 מיליון. הרווח הנקי קפץ פי 17 ל-260 מיליון דולר והרווח הנקי למניה – פי 17.5 ל-87 סנט.

נתונים נוספים מראים עליות מטאוריות גם ביתר הסעיפים: ההוצאות הגולמיות רשמו עלייה של פי שמונה ל-267.3 מיליון דולר, הרווח הגולמי זינק פי ארבעה ל-615.2 מיליון, הרווח הגולמי השולי עמד על 69.7%, ההוצאות התפעוליות האמירו פי 2.5 לקצת יותר מ-359 מיליון והרווח זינק פי 24.26 ל-256.1 מיליון.

התחזית: המשך צמיחה – אבל קטנה יותר

בהנהלת זום מעריכים שקצב העלייה בהכנסות יואט בשנה הכספית הנוכחית ויגדל "רק" ב-50% – ל-3.78 מיליארד דולר. האנליסט מט ואן וליט מחברת ההשקעות האמריקנית BTIG אמר בהקשר של התחזית כי "בין אם אני אוהב את זה או לא, הווידיאו ימשיך להיות מרכיב חשוב בחיינו והוא ימשיך 'לככב' בחינוך ובעבודה. במציאות זו, זום תמשיך לצמוח".

אריק יואן, מייסד ומנכ"ל זום, ציין לאחר פרסום התוצאות כי "הרבעון האחרון של השנה הכספית היווה סיומת טובה לשנה כולה. בעקבות הקורונה הרחבנו את השירותים שאנחנו מעניקים, והעובדה שאנחנו יכולים להגיב בצורה מהירה לשינויים המתחייבים היא אחת הסיבות לגידול בהכנסות. זום נכנסת לשנה הכספית 2022 באופטימיות, כי היא ממוקמת היטב להמשך צמיחה חזקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים