נשים ומחשבים: אורלי פלג מזרחי, פטצ'ר

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אורלי פלג מזרחי, סמנכ"לית פיתוח עסקי בחברת פטצ'ר

אורלי פלג מזרחי, סמנכ"לית פיתוח עסקי, פטצ'ר. צילום: ליאור דרומי

שם ותפקיד: אורלי פלג מזרחי, סמנכ"לית פיתוח עסקי בחברת פטצ'ר (Fetcherr).

ותק בתפקיד: שנה.

תפקידים קודמים: כ-20 שנה בתחום התקשורת, מתוכן 15 ככתבת בכירה בעיתון גלובס. לאחר מכן שימשתי יותר מעשר שנים מנהלת פיתוח עסקי ודוברת של חברת התעופה ארקיע.

השכלה ושירות צבאי: בצבא שירתתי כפקידת לשכה של מח"ט בשריון. בוגרת לימודי פסיכולגיה באוניברסיטת תל אביב.

משפחה: נשואה + שלושה ילדים בוגרים

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

במהלך הקריירה שלי תמיד חיפשתי "להמציא את עצמי מחדש", ובכל פעם עשיתי את זה בצורה שהפתיעה גם אותי. כך עברתי ממרחב הנוחות שהיה לי בעיתונות לתחום הפיתוח העסקי בחברת תעופה, וכך לפני שנה, באמצע משבר הקורונה, הגעתי לפטצ'ר.

תחום הטכנולוגיה תמיד עניין אותי ו"קרץ" לי. אם להודות על האמת, את ה"דחיפה" לעשות מעשה ולחפש את עצמי בתחום הזה קיבלתי דווקא מהבית, מבעלי, שתמיד תומך ב"שבירת תקרות זכוכית", ומהבת שלי, שאחרי שהוסמכה לעריכת דין החליטה שזה לא תחום שמדבר אליה ומצאה משרה מעניינת ומאתגרת בחברת היי-טק. כיוון שאני לא באה מעולמות המחשבים והתכנות, חיפשתי את ההזדמנות הראויה להשתלב בפן העסקי של חברת היי-טק, וכך, אחרי שקראתי כתבה עיתונאית על החברה, יצרתי קשר עם המייסדים הנפלאים של פטצ'ר. הקליק היה מיידי, והשאר היסטוריה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לא נתקלתי באפליה כזו, נהפוך הוא. אני חושבת שנשים מאיישות תפקידים בכירים בתעשייה יותר מתמיד ואף נמצאות בחוד החנית בהמון תחומים בתעשייה, גם בהיי-טק.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

ממש לא. במקומות שהגעתי אליהם התייחסו אל היכולות שלי ולא אל המגדר. הרגשתי שמקומי שווה בין האחרים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים