דני ימין מקים חברת SPAC להשקעה בטכנולוגיות ישראליות

חברות SPAC מנפיקות בנסדא"ק כדי לרכוש באמצעות הכסף חברות טכנולוגיה אחרות ● ימין, שהיה במשך עשור מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, מקים את החברה יחד עם קובי רוזנגרטן, לשעבר שותף ב-JVP

דני ימין. צילום: יח"צ

קובי רוזנגרטן ודני ימין – שני יזמים ישראליים בתחום ההיי-טק – הגישו ביום ו' בקשה לרשות ניירות הערך של ארצות הברית (ה-SEC) להנפקת חברת SPAC ולגיוס סכום של 300 מיליון דולר. החברה, Byte Acquisition, מייעדת את הכסף להשקעה בטכנולוגיות ישראליות ותציע 30 מיליון מניות במחיר של 10 דולר כל אחת. היא תיסחר בנסדא"ק על פי הסימול BYTSU.

חברת SPAC (ר"ת Special Purpose Acquisition Company) היא חברה ללא פעילות בזמן ההנפקה, שמגייסת כספים בבורסה האמריקנית כדי להשקיע בחברות אחרות ולמזג אותן אליה בתוך שנתיים. Byte Acquisition היא חברת ה-SPAC הישראלית השלישית. מדובר בחברה ישראלית, אך על פי הדיווח ל-SEC, הנהלתה יושבת בפארק אווניו בניו-יורק.

Byte Acquisition מחפשת לרכוש חברת טכנולוגיה ישראלית ועל פי הדיווח שלה מתמקדת בשלל טכנולוגיות: אבטחת סייבר, תוכנה ארגונית (בעיקר במתכונת תוכנה כשירות – SaaS), בינה מלאכותית, מחשוב ענן, רובוטיקה, פינטק, סמיקונדקטור, אוטומוטיב וטכנולוגיות רפואיות.

הנפקות SPAC של חברות, ובעיקר חברות טכנולוגיה, הן טרנד הולך ועולה, בעיקר בשנה האחרונה. בתחילת החודש החלה קוגנייט מבית ורינט הישראלית להיסחר בנסדא"ק לאחר שביצעה הנפקה כזו.

ימין מביא אתו לחברה החדשה ניסיון עשיר במיקרוסופט: הוא היה במשך עשור מנכ"ל החברה בישראל ולאחר מכן ניהל את הפעילות שלה בסין, בהונג קונג ובטייוואן. רוזנגרטן הוא יו"ר Byte Acquisition. הוא שימש בעבר כשותף בקרן ההון-סיכון JVP, עד שפרש ביוני 2019 ועבר לנהל את פעילותה של קרן הון-סיכון אחרת – גיג קפיטל – בישראל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פלוני

    טעות, קוגנייט ביצעה Split, IPO מחברה ציבורית אחת לשתיים. אוטונומו ביצעה הנפקת SPAC.

אירועים קרובים