טוויטר סילקה כמאה חשבונות שנמצאו כקשורים לחוות טרולים רוסית

הרשת החברתית ביצעה "ניקוי" נוסף בפלטפורמה ועדכנה את משתמשיה בבלוג שלה באומרה כי באחרונה סיכלה פעילות בשירות של רשתות שחשפה, שמהן בוצעו מהלכים המזוהים עם מדינות, בכללן גם ארמניה ואיראן

שוב נוקתה מטוויטר. פעילות טרולים רוסית. צילום אילוסטרציה: BigStock
נלחמת במלחמות המידע. טוויטר. צילום אילוסטרציה: BigStock

נלחמת במלחמות המידע. טוויטר. צילום אילוסטרציה: BigStock

טוויטר (Twitter) בישרה אתמול (ג') כי מחקה בסך הכל 373 חשבונות מזויפים מהרשת החברתית המצייצת. לדבריה, חשבונות אלו שימשו סוכנויות ביון ממשלתיות במטרה להפיץ מידע מוטעה דרכה. 

על פי ממצאיה של טוויטר, מתוך כלל החשבונות שהוסרו, מאה מהפרופילים נוהלו על ידי סוכנות מחקר האינטרנט הרוסית IRA (ר"ת Internet Research Agency), שמטרתה לתפעל את דעת הקהל באמצעות פלטפורמות תקשורת אונליין, וששמה הוזכר בעבר בהקשר לתמרון בוחרים בארה"ב לפני בחירות 2016, בדיוק באופן זה.

השימוש במה שמכונה "חוות טרולים" לצורך פעולות בעלות השפעה פוליטית הוא נוהג נפוץ יחסית, כאשר הוא קשור ל"מלחמות מידע". ההערכה היא כי ה-IRA מילאה תפקיד מרכזי בתוצאות הבחירות ההן, שבסיומן מצאו עצמם האמריקנים עם דונלד טראמפ בבית הלבן.

התערבות רוסית בפוליטיקה האמריקנית. אילוסטרציה: אלכס גייגר, BigStock

התערבות רוסית בפוליטיקה האמריקנית. אילוסטרציה: אלכס גייגר, BigStock

בנוסף לטרולים הרוסים, טוויטר אמרה כי גם חשבונות המקושרים לארמניה ולאיראן הושעו מהשירות שלה.

על פי טוויטר, המבצע חולק לשני שלבים, בראשון נחשפו והושעו 69 חשבונות מזויפים שהפיצו אידיאלים פוליטיים של ממשלת רוסיה, וניסו לערער את אמון הציבור בנאט"ו (NATO). בחלק השני של החקירה הוסרו עוד 31 פרופילים – רובם פרסמו התקפות נגד ארצות הברית והאיחוד האירופי (EU).

"עם כל גילוי שאנחנו מעלים, אנו רוצים לחנך אנשים לגבי הטקטיקות שבהן משתמשים גורמים מטעם המדינה כדי לתפעל או לערער את השיח הדמוקרטי הפתוח המתקיים בטוויטר".

טוויטר הוסיפה כי מאז הפעם הראשונה שבה ניקתה את השירות מפעילות דומה, באוקטובר 2018, "פרסמנו נתונים הקשורים ליותר מ-85 אלף חשבונות המשויכים לקמפיינים של מניפולציות בפלטפורמה, שמקורן ב-20 מדינות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים