נשים ומחשבים: שושי גוטרייך, אקס ליבריס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שושי גוטרייך, דירקטורית פיתוח באקס ליבריס

שושי גוטרייך, דירקטורית פיתוח באקס ליבריס. צילום: יח"צ

ותק בתפקיד: "שנה וחצי".

תפקידים קודמים: "אני עובדת בתעשייה כ-20 שנים במגוון תפקידים, בהם סמנכ"לית פיתוח בקונטרול אפ ודירקטורית פיתוח ב-HP Software".

השכלה: "בוגרת תואר ראשון במדעי המחשב ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית".

משפחה: "נשואה + 1".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? "האמת היא שהגעתי לתחום לגמרי במקרה. ההורים שלי דחקו בי לבחור מקצוע פרקטי, שיש בו הכנסה, ואני לעומתם חיפשתי מה יעניין וימשוך אותי. בסוף הסכמתי לנסות מדעי המחשב והגעתי בחוסר חשק ליום הלימודים הראשון.
לקח לי בדיוק שבוע להבין שאני במקום הנכון – זו הייתה ממש התאהבות. פיתוח תוכנה נתפס אצלי כסוג של אומנות. היכולת ליצור משהו חדש במו ידיי ולהחליט על האופן שבו הוא ייראה, יתנהג ויביא ערך למשתמשים רבים היא מה שתפס אותי וממשיך לרתק אותי עד היום".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? "אני לא חושבת שיש אפליה מכוונת, אבל אני מרגישה שבחברות רבות יש תהליכים מסוימים שמותאמים לגברים יותר מאשר לנשים. זה יכול לבוא לידי ביטוי בתהליכי הגיוס, בקבלת ההחלטות ואפילו באירועים ארגוניים, ולצערי, זה דבר שמרתיע נשים רבות מכניסה לעולמות הפיתוח.

אני חושבת שיש הרבה יתרונות לנשים בהיי-טק: אנחנו מסתכלות על התהליך ולא רק על התוצאות, ואנחנו חותרות להצלחה אבל גם רגישות ומתחשבות באנשים שאנחנו פוגשות בדרך. מניסיוני, צוות מנצח הוא צוות הטרוגני, עם פרספקטיבות מגוונות. לשמחתי, במקום העבודה הנוכחי שלי יש נשים רבות בתפקידי פיתוח שונים, ובהם גם תפקידי ניהול בכירים. התרבות הארגונית מכילה, שוויונית ומעודדת גיוון".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? "מעולם לא. בהרבה מתפקידיי הקודמים הייתי אישה יחידה בצוות של גברים, אבל מעולם לא הרגשתי יחס שונה כלפיי שנובע מעצם היותי אישה. היחס היה תמיד ענייני ומכבד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים