משתמשי אנדרואיד: הסירו את אפליקציית Barcode Scanner ממכשירכם

האפליקציה ליצירת וסריקת ברקודים Barcode Scanner, של חברת לאווה-בירד, מוכרת שנים רבות כיישום לגיטימי ושימושי, אלא שאחרי העדכון האחרון קרה לה משהו מקומם במיוחד

האפליקציה שסורקת ברקודים התחילה להפיץ פרסומות. צילום אילוסטרציה: BigStock

אפליקציה וותיקה, ששימשה ליצירת ברקודים ולקריאתם במכשירי אנדרואיד, הפכה לאחר אחד העדכונים האחרונים שלה לרושעת פרסומות, כזו שגורמת בכל כמה דקות להופעת פרסומת על מסך הטלפון, באופן שאינו מורשה על ידי המשתמשים כחלק מהשימוש שלהם באפליקציה.

האפליקציה, Barcode Scanner של חברת לאווה-בירד (Lavabird), הורדה במשך השנים על ידי למעלה מ-10 מיליון משתמשי אנדרואיד מ-Google Play, חנות האפליקציות של גוגל. רבים מבין המשתמשים לא קישרו בכלל אל האפליקציה הזו את התופעה החדשה של מודעות המוזנקות אל מסך הטלפון ללא שליטה, בגלל העובדה ש-Barcode Scanner מוכרת שנים רבות. אבל העדכון, מה-4 בדצמבר, 2020 – כך מתברר – שינה את המעמד שלה מאפליקציה שימושית לסוג של רושעה.

את הקישור בין הפרסומות לעדכון של Barcode Scanner עשתה בסופו של דבר לראשונה חברת האבטחה מלוורבייטס (Malwarebytes). היא זו שזיהתה את השינוי של מערך הפרסום באפליקציה לכזה שדוחף מודעות לתצוגה אופן אגרסיבי.

לאחר שגוגל עודכנה בידי חברת האבטחה על הבעיה, היא הורידה את הרושעה החדשה מהחנות, אבל היא לא נמחקה באופן אוטומטי ממכשירי המשתמשים. מי שהתקין אותה צריך להסיר אותה באופן ידני.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק מאירי

    התמונה מטעה, שמתם תמונה של חברה אחרת, דווקא את החברה הכי נורמלית ,ללא פרסומות כלל.

  2. אלי ויסברט

    האפליקצייה שבתמונה קיימת בחנות עדכון אחרון 09/09/2018 גרסה 4.78. אחותה ה-+ קיימת בחנות עדכון 16/09/2016 גרסה 1.12.3. נראה שהודבקה תמונה לא נכונה של הסורק של חברת Zxing Team. נשמח למענה.

אירועים קרובים